Fitness Seller

KRAK zei de knie!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mc hammer

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 jul 2007
Berichten
6
Waardering
0
yow hard trainend volk der lage landen, ik heb sinds lange tijd problemen met mn beide knieën. mn patellapezen allebei ontstoken, kraakbeen uitgesleten aan de achterkant van mn knieschijven en als dat dan ook nog s niet genoeg bleek te zijn komt er nog eens bij dat de tracering van mn knieschijven niet verloopt zoals het hoort. Als ik dus een trap opga kan je het echt horen kraken in mn knieën. Nu ja trainen van mn benen zit er voorlopig helemaal niet meer in. de patella-ontstekingen dateren al van november vorig jaar dus ja werd het zeker eens hoog tijd om een pauze in te lassen voor mn beentjes en da heb ik sinds kort geleden gedaan ook. Nu heb ik s gelezen dat een slechte tracering van je knieschijven kan veroorzaakt worden door de onbalans tussen de vastus medialis en de vastus lateralis. Mijn vraag nu: is dit correcte informatie? Of niet? en wat of welke oefeningen kan ik dan gaan doen om die onbalans terug recht te zetten? Graag antwoord want anders zijn mn beentjes gedoemd om 2 satestokken te worden. Help!!!
 
:dunno: maar is vast wel iemand hier die je kan helpen, iig veel sucses!
 
Zoek een hele goeie fysio als je je bodybuildingcarriere voort wil zetten...
 
De spieren rond de knieschijf zijn idd van belang bij 'pattelar tracking'

De VMO is in deze idd een belangrijke spier. (maar goed dat zijn alle spieren die 'over' een gewricht lopen)

Waar de onbalans 'em nu in zit (VMO is relatief vaak zwak) lijkt me echter nogal voer voor iemand met veel kijk op de zaak. (gediplomeerd enzo, niet vanachter een toetsenbord)
 
Back
Naar boven