MuscleMeat

kraken (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik ben 15 jaar en word deze maand 16 jaar (de 29ste)
en ik train al vanaf vorig jaar januari, maar sinds 1,5 maandje alleen voor spiermassa

maar als ik soms diep inadem (maar ook als ik soms gewoon mijn rug beweeg) hoor ik mijn rug kraken,ik denk dat dit niet echt gezond is.
ik train redelijk zwaar , maar eet laatste tijd ook veel eiwitten

wat kan ik er tegen doen , ik train het liefst door maar ik wil niet mijn rug naar de klote helpen

ik heb dat kraken ook bij mijn schouders
 
Ik heb het ook gehad rond mijn 16e, ging op een gegeven moment gewoon weer weg. Maar als je het niet vertrouwd kun je ff naar je huisarts of een fisio gaan. Vraag anders ff aan bestoldschool (dacht dat hij fisio was).
 
kraakt t constant? of alleen op t begin ff..

heb je een goede warm up? dus minimaal 5 min roeien oid en dan 2-3 min goed strechen...
 
Ik denk dat je niet moet trainen op je 15/16de, begin als je helemaal uitgegroeid bent.

Grtz
 
Het belemmert je groei niet. Ik train ook, en ik ben pas 16, nog geen klachten hoor ;)


Als je het echt lastig vind, kan je idd ff naar de doc.
 
je kan gerust op je 16e trainen als je een vroege groeier bent.

maar ff wat meer info over dat kraken. anders kunnen we niet voldoende advies geven :)
 
GLUCOSAMINE helpt echt goed tegen krakende gewrichten en de klachten zelfs van een discushernia zijn stukken minder geworden of zelfs bijna volledig weg. Prima spul! Echter wel redelijk prijzig en je moet het een aantal maanden nemen eer je wat merkt maar het is het waard.

mzzl
 
Originally posted by Riki
Ik denk dat je niet moet trainen op je 15/16de, begin als je helemaal uitgegroeid bent.

Grtz

Je kunt wel trainen, maar je moet nog niet beestachtig zwaar gaan.
 
bij mij kraakt vanaf me 12e bijna alles. in het begin alleen m'n vingers, later (na een ongelukje :D) m'n nek, en later ook mijn rug.
iedereen zegt altijd dat je het niet moet doen kraken, maar als je het maar niet expres doet dan kan het volgens mij geen kwaad.
 
ben je toevallig indisch??
mijn vriendin had daar namelijk ook last van bij haar polsen. wij naar de dokter, blijkt het vaak voor te komen bij indische mensen. Niets aan de hand dus. :D
 
neen is niet erg, hoef je meestal niet op te letten, TENZIJ dat kraken gepaard gaat met pijn en/of zwellingen.
 
Kraken is niets anders dan lucht die uit het gewricht 'knapt'
Helemaal niet ongezond als het geen pijn doet of andere klachten met zich meebrengt.
 
Back
Naar boven