AndroidHealthClinic

krakend en ongemakkelijk gevoel in elleboog

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 apr 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
81kg
Vetpercentage
18%
dag iedereen

ik heb de laatste tijd last van mijn elleboog wanneer ik één specifieke beweging maak, namelijk bij het pompen of dips.

Wanneer ik mezelf laat dalen komt er op een bepaald moment opeens een raar en ongemakkelijk gevoel net boven mijn linker elleboog (als je vanaf het puntje van je elleboog wat omhoog gaat ongeveer twee cm en een beetje naar de buitenkant gaat) gevolgd door een enkele krak. Na die krak kan ik verder dalen maar het ongemakkelijk gevoel blijft. bij het opduwen ervaar ik geen problemen. Anders heb ik ook op geen enkele manier pijn of een ongemakkelijk gevoel, ik kan mij ook vrij bewegen zonder belemmering.

Ik heb net een blessure gehad aan mijn rechterschouder maar ik denk dat het daar niets mee te maken heeft.

Iemand die dit ook heeft of weet wat het is en/of het ernstig is. Ik hoop dat het gewoon een overbelasting is.

Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Warm jij jezelf wel goed op voor je training?
Misschien is een keer assisted dips doen om de pijn te verminderen en het langzaam op te bouwen
 
Jezelf eens filmen, misschien iets technisch
Zelf krijg ik last bij dipssteunen die voor mijn doen te wijd staan en hierdoor ik denk mijn ellebogen naar buiten moeten wijzen om te dippen(zelf niet groot van gestalte). Verder met dippen krijg je enorm veel belasting op het Lboog gewricht en kies ik zelf ervoor om tegen de 90 graden aan te dippen zeker als ik met dumbells +30kg bezig ben.

onbewust duw je misschien met links harder uit? Dit door die recente blessure rechts? Kan me wel voorstellen dat je gaat compenseren misschien?
 
ik weet nog dat ik last begon te krijgen tijdens burpees, heb er dan ook onmiddellijk mee gestopt. En nee ik deed geen opwarming. Aangezien ik al zeker 3 weken geen burpees meer doe zou je toch denken dat het ongemakkelijk en licht pijnlijk gevoel weg zou moeten zijn?

alvast bedankt voor jullie antwoord.
 
ik weet nog dat ik last begon te krijgen tijdens burpees, heb er dan ook onmiddellijk mee gestopt. En nee ik deed geen opwarming. Aangezien ik al zeker 3 weken geen burpees meer doe zou je toch denken dat het ongemakkelijk en licht pijnlijk gevoel weg zou moeten zijn?

alvast bedankt voor jullie antwoord.
Ik zou als ik jou was, wat je ook doet altijd voor een goede warming up zorgen, zo voorkom je gemakkelijke blessures.
Ook al zijn het BW oefeningen, je hebt altijd wel tijd om iets kwa cardio te doen.

Wat ik begrijp hiervan is dat je nu al 3 weken last hebt van je elleboog?
Ben je al langs een fysio geweest of huisarts om het na te laten checken?
 
wanneer ik pomp heb ik het zowel als ik breed of fijn pomp. en aan mijn filmpje tezien duw ik aan beide zijden evenveel en is mijn oefening mooi symetrisch.
 
Back
Naar boven