MuscleMeat

Krakend geluid.

Bezoekers in dit topic

RK010

Novice
Lid geworden
29 aug 2021
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m77
Beste mede leden,

Ik vroeg mezelf af of een krakend geluid in mijn gewricht kwaad kan?

Ik heb 'vroeger' vaker gesport, maar altijd stopte ik weer.
Vorig jaar zomer alles toch weer opgepakt en de motivatie behouden. Vervolgens merkte ik dat beide knieen ineens wel eens knakte. Voornamelijk wanneer ik me been voor me gevoel iets te snel strekte. (knie schijf die dan knak zegt.)

Vervolgens kwam Corona en was alles dus dicht. Motivatie vertrok want wou niet thuis of buiten sporten.

Vervolgens mocht alles weer open dus begon ik weer fanatiek.
Alles weer rustig opgebouwd en mijn verlies door corona bijna weer terug. Me gewicht hoger dan het voor corona was. 😁

Nou heb ik dus sinds ongeveer 1 maand, dat het voor me gevoel niet lekker zit in me linker schouder.
* Als ik zegmaar een schoolslag beweging maak, hoor je me linker schouder dus knakken/tikken alsof me bot over me bot heen wrijft.
Ook als ik bv beide armen aanspan (Voor de spiegel) voel ik soms dat rare gevoel in me linkere schouder. rechts heb ik hier totaal geen last van.
Bij sommige oefeningen boven hands voelt het ook niet fijn, ik ervaar geen pijn. Alleen een raar gevoel.

Sinds 2 weken is daar nu ook mijn linker elleboog bij gekomen, deze knakt dus bij sommige oefeningen.
Zoals wanneer ik bij Triceps de dumbel achter me hoofd omhoog wil duwen.

Is er iemand die weet of het knakken gevaarlijk is? Een indicatie van is? Etc.
Maar ook wat het eventueel kan zijn met mijn linker schouder.
(Zelf vind ik het dus weer apart dat het overal aan de linker kant is. 🥴)

Alle tips en info is welkom 💪
RK010
 
Niemand? 😔
 
Mijn schouder kan ik altijd laten knakken maar niet tijdens oefeningen. In principe niks geks, gewrichten hebben geulen daar lopen pezen door en zitten soort van kussentjes tussen, als het dan niet recht geleid tijdens de oefening kan het knakken. Zoals als je met squatten bij een verkeerde richting van je knieen knakkende knieen kunt krijgen of bij immobiliteit van spieren (core). Niet zorgwekkende dingen kunnen dus ook al veel redenen hebben.

Je maakt je zorgen, dus ga gewoon op bezoek bij de fysio (iemand met verstand)
 
Mijn schouder kan ik altijd laten knakken maar niet tijdens oefeningen. In principe niks geks, gewrichten hebben geulen daar lopen pezen door en zitten soort van kussentjes tussen, als het dan niet recht geleid tijdens de oefening kan het knakken. Zoals als je met squatten bij een verkeerde richting van je knieen knakkende knieen kunt krijgen of bij immobiliteit van spieren (core). Niet zorgwekkende dingen kunnen dus ook al veel redenen hebben.

Je maakt je zorgen, dus ga gewoon op bezoek bij de fysio (iemand met verstand)
Thanks voor je reactie Chris1989.

Had dus sinds 5 dagen in
Ben vandaag dus langs de huisarts gegaan.
Eerst nagekeken door een assistent, daarna door de huisarts zelf en beide
Mijn schouder kan ik altijd laten knakken maar niet tijdens oefeningen. In principe niks geks, gewrichten hebben geulen daar lopen pezen door en zitten soort van kussentjes tussen, als het dan niet recht geleid tijdens de oefening kan het knakken. Zoals als je met squatten bij een verkeerde richting van je knieen knakkende knieen kunt krijgen of bij immobiliteit van spieren (core). Niet zorgwekkende dingen kunnen dus ook al veel redenen hebben.

Je maakt je zorgen, dus ga gewoon op bezoek bij de fysio (iemand met verstand)
Bedankt voor je reactie Chris1989.

Het gevoel in me linker schouder was dus sinds 5 dagen veranderd in af en toe lichte steken door mijn arm. (Maar geen steek van echte pijn, maar meer vervelend.)
Met slapen merkte ik dit erger als overdag. Of als ik op de bank stil zat.

Vandaag langs de huisarts geweest, gecontroleerd door een assistent en de arts zelf. Beide wisten ze de oorzaak niet.
Met kracht zetten voel ik de steek niet, met omhoog bewegen niet. Maar in rust stand voel ik het wel.

Ik mag nu dus 20 September voor een echo gaan. (ze hadden het erover dat er misschien een scheurtje in een spier zat, volgens mij kan een echo geen spieren zien 🤷‍♂️)

Dan mag ik 3 dagen later weer een afspraak maken voor de uitslag en mocht er daar ook niks te vinden zijn dan verwijzen ze me door naar een fysioloog.

RK010
 
Bedankt voor je reactie Raphie.
Dat is al een hele opluchting. Had van af jongs al 1 zwakkere knie en dat knakken van beide knieën zette me even aan het denken. Dan later de elleboog erbij. Is alvast weer een zorg minder dit, thanks. 💪
 
Back
Naar boven