AndroidHealthClinic

Kramp in Kuit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dahsuan

Cool Novice
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
142
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
86kg
Hoi, snelle vraag. Laatste tijd als ik bijvoorbeeld squat dan de volgende dag als ik Jumping rope doe of ligt joggen dan krijg ik kramp in me boven benen.

Vandaag kreeg ik tijdens Leg press ook kramp in me kuit.

Me voedingschema is in orde dus waar kan het aan liggen? Drink 3 liter water per dag dus aan vocht kan het ook niet liggen.

Magensium??
 
Kan van alles zijn. Je kunt magnesium en taurine proberen. Overbelasting kan ook...
 
Kan van alles zijn. Je kunt magnesium en taurine proberen. Overbelasting kan ook...

Is magenesium goed voor je? Heb gehoord dat je dat alleen op dokter advies mag nemen?
 
Als je te sterk cut en te ver onder onderhoud eet kan je ook kramp krijgen.

Magnesium kan je supplementeren. ZMA of magnesium.
Banaan bevat ook magnesium. En zo is er meer magnesium houdende voeding wat eventueel ook bij kan dragen.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Als je te sterk cut en te ver onder onderhoud eet kan je ook kramp krijgen.

Magnesium kan je supplementeren. ZMA of magnesium.
Banaan bevat ook magnesium. En zo is er meer magnesium houdende voeding wat eventueel ook bij kan dragen.

Thanks Marina, ik ga voor de ZMA van Body&Fit vanwege de plantaardige capsules.
Thanks voor de info!
 
Tja... B&F.. die worden nog steeds niet vertrouwd hier omwille van de perikelen van hun eiwitten die een paar jaar geleden nogal slecht getest werden (om het maar zacht uit te drukken... :o , zat veel minder eiwit in dan op het etiket stond... )
Moet zeggen dat ik ooit wel eens ZMA van hun heb gebruikt en er geen effect van had. Bij XXL en My protein weet je iig zeker dat er wel inzit wat erin hoort te zitten. Maar goed dat is een beslissing die je zelf moet nemen.
 
Tja... B&F.. die worden nog steeds niet vertrouwd hier omwille van de perikelen van hun eiwitten die een paar jaar geleden nogal slecht getest werden (om het maar zacht uit te drukken... :o , zat veel minder eiwit in dan op het etiket stond... )
Moet zeggen dat ik ooit wel eens ZMA van hun heb gebruikt en er geen effect van had. Bij XXL en My protein weet je iig zeker dat er wel inzit wat erin hoort te zitten. Maar goed dat is een beslissing die je zelf moet nemen.

Ok dat is balen. Net besteld. Ik heb wel de Perfect Whey van XXL maar goed even deze proberen en kijken hoe dat gaat. Is niet heel duur. Kan je het ook uit de capsules halen vanwege de gelatine?
 
Ok dat is balen. Net besteld. Ik heb wel de Perfect Whey van XXL maar goed even deze proberen en kijken hoe dat gaat. Is niet heel duur. Kan je het ook uit de capsules halen vanwege de gelatine?
Wat is er met gelatine? Moslim?
 
Laatst een Q&A van Barbell medicine gezien waarin wordt gezegd dat er geen bewijs is dat Magnesium suppletie kramp kan voorkomen, kramp zou een gevolg zijn van overbelasting
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Hoi, snelle vraag. Laatste tijd als ik bijvoorbeeld squat dan de volgende dag als ik Jumping rope doe of ligt joggen dan krijg ik kramp in me boven benen.

Vandaag kreeg ik tijdens Leg press ook kramp in me kuit.

Me voedingschema is in orde dus waar kan het aan liggen? Drink 3 liter water per dag dus aan vocht kan het ook niet liggen.

Magensium??

3 liter water kan net teveel zijn, vooral als je het in grote hoeveelheden per keer drinkt. Je kan dan de elektrolyten concentratie in je bloed en cellen teveel verdunnen, met als mogelijk gevolg kramp.
 
Back
Naar boven