MuscleMeat

Kramp tijdens biceps curl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mitha

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2013
Berichten
206
Waardering
4
Lengte
1m77
Massa
74kg
Vetpercentage
9%
Sinds een tijdje als ik mijn biceps train met dumbbells krijg ik last van mijn handen.
gewoon kramp denk ik waar door ik niet meer kan verzwaren met een biceps curl of iets..

wat doe ik fout ( zelf heb ik het idee dat ik te veel knijp tijdens mijn herhalingen ) maar dit weet ik niet zeker
 
Hoe is je warming up? Is dit alleen met dumbbells? Heb je machine wel eens geprobeerd?
 
Warming up 2 setjes met 15 herhalingen met een licht gewicht 8 a 10 kg
daarna begin ik met 14 kg 15 herhalingen geen kramp
16 kg 12 herhalingen ( laatste 2 herhalingen kramp )
18 kg 10 herhalingen ( kramp en kan niet verder dan 6 herhalingen )

verder geen machine geprobeert omdat ik zoveel mogelijk met losse dumbbells en stangen wil doen
 
Ik weet je schema verders niet, maar probeer eens stagered sets, eerst een set van oef 1, rust, set voor oef 2, rust, set voer oef 1, enz.

Gaat natuurlijk niet op als de oef. waarmee je zilt combineren er ook 1 is waarbij je met je handen knijpt.
 
Laatst bewerkt:
2 warming up setjes voor biceps???
Tegen de tijd dat je met biceps begint zouden je biceps toch wel warm moeten zijn.
Of is het je begin oefening?
 
ik weet dat dat geen monster gewichten zijn in wereld van bb maar ik vraag me af of je echt 12 herhalingen met 16kg aan kan (aangezin je stats 1,8m bij 71 kg). Ik ben wat zwaarder bij dezelfde lengte (ja ik weet het ook te veel vet erbij bij mij) maar ik kan misschien 3 herhalingen met 17kg doen. Dus... ben jij niet aan het cheat curlen? Let wel goed op je techniek dus misschien minder gewicht pakken maar toch alles gecontroleerd doen? ;)
 
ik weet dat dat geen monster gewichten zijn in wereld van bb maar ik vraag me af of je echt 12 herhalingen met 16kg aan kan (aangezin je stats 1,8m bij 71 kg). Ik ben wat zwaarder bij dezelfde lengte (ja ik weet het ook te veel vet erbij bij mij) maar ik kan misschien 3 herhalingen met 17kg doen. Dus... ben jij niet aan het cheat curlen? Let wel goed op je techniek dus misschien minder gewicht pakken maar toch alles gecontroleerd doen? ;)

ik let zeker goed op de uitvoering er van ( en inderdaag de laatste 3 reps een kleine cheat heb sinds kort het gewicht verzwaard )
ik begin met me rug en daar na pak ik me biceps op dit moment.
verder werd mij aangeraden door mensen van de sportschool om 2 extra warming up setjes te doen omdat ik daar door geen kramp meer zou krijgen.. ( werkt dus niet )
 
als je na rug geen warme biceps hebt, dan wordt ie nooit meer warm.

je maakt best veel herhalingen, en er zit wss al wat zuur in (van rugsetjes), is hij niet gewoon compleet aant verzuren?
 
ik weet dat dat geen monster gewichten zijn in wereld van bb maar ik vraag me af of je echt 12 herhalingen met 16kg aan kan (aangezin je stats 1,8m bij 71 kg). Ik ben wat zwaarder bij dezelfde lengte (ja ik weet het ook te veel vet erbij bij mij) maar ik kan misschien 3 herhalingen met 17kg doen. Dus... ben jij niet aan het cheat curlen? Let wel goed op je techniek dus misschien minder gewicht pakken maar toch alles gecontroleerd doen? ;)

Sorry voor offtopic, maar dude je stats en picture, DAFUQ, ik ben 14% en ben bijlange niet zo vet als jij, jij doet echt wat verkeerd! Je bent eerder 20%

En dat jij met 17kg 3 reps doet geloof ik echt, je hebt gewoon niets van spieren man..

Ontopic, heb je al eens hammer curls geprobeerd?
Het kan ook zijn wat kimi2 zegt dat ze al zwaar verzuurd zijn met rug training, ik zou biceps ook eens op andere dag proberen.
Als je laatste reps gaat cheaten zou ik gewicht verlagen, zodat ze allemaal mooi zijn, anders kan je ook barbell curls doen en bij 12 reps, 2 keer 0,5kilo bijvoegen en daarmee terug naar 12 gaan.. Als die 12 niet lukt ga volgende training naar 12 en anders de training daarop, je snapt wel..

Als je dan nog krampen hebt, ga naar een fysio en vraag daar eens na, zelf heb ik hier nog nooit last van gehad en als het echt ten koste van je kwaliteit setjes gaat dan is er echt iets aan de hand, want als je 50+kilo kan rowen maar met 16kilo db curl pijn hebt, klinkt niet normaal imo..

Btw cheaten bij een oefening ten koste van je rug is een NO-NO, als je echt cheats sets wilt doen vraag aan een maatje dattie het gewicht omhoog brengt en jij traag naar beneden gaat..
 
Sorry voor offtopic, maar dude je stats en picture, DAFUQ, ik ben 14% en ben bijlange niet zo vet als jij, jij doet echt wat verkeerd! Je bent eerder 20%

En dat jij met 17kg 3 reps doet geloof ik echt, je hebt gewoon niets van spieren man..

Ontopic, heb je al eens hammer curls geprobeerd?
Het kan ook zijn wat kimi2 zegt dat ze al zwaar verzuurd zijn met rug training, ik zou biceps ook eens op andere dag proberen.
Als je laatste reps gaat cheaten zou ik gewicht verlagen, zodat ze allemaal mooi zijn, anders kan je ook barbell curls doen en bij 12 reps, 2 keer 0,5kilo bijvoegen en daarmee terug naar 12 gaan.. Als die 12 niet lukt ga volgende training naar 12 en anders de training daarop, je snapt wel..

Als je dan nog krampen hebt, ga naar een fysio en vraag daar eens na, zelf heb ik hier nog nooit last van gehad en als het echt ten koste van je kwaliteit setjes gaat dan is er echt iets aan de hand, want als je 50+kilo kan rowen maar met 16kilo db curl pijn hebt, klinkt niet normaal imo..

Btw cheaten bij een oefening ten koste van je rug is een NO-NO, als je echt cheats sets wilt doen vraag aan een maatje dattie het gewicht omhoog brengt en jij traag naar beneden gaat..



Ik ga zo richting de sportschool
wat ik zowieso nu ga doen is het gewicht minderen en proberen minder te knijpen
het zou inderdaad al verzuring kunnen zijn dus even alles vandaag anders ik zal straks na de workout
de resultaten posten =)
 
lichter gewicht en minder proberen te knijpen heeft al aardig geholpen
nog wel een klein beetje last gehad maar niet heel erg
hoop dat het over een tijdje wel weg is
 
@practice

idd mijn stats waren heel lang niet geupdateerd (btw mooi woord verzonnen he?), is nu wel gebeuren.

Hoe veel curl jij dan?

Kan je stoppen met mensen aanvallen? Je bent toch aardig gozer he?
 
Kramp in je polsen ofwat?
 
Sorry voor offtopic, maar dude je stats en picture, DAFUQ, ik ben 14% en ben bijlange niet zo vet als jij, jij doet echt wat verkeerd! Je bent eerder 20%

En dat jij met 17kg 3 reps doet geloof ik echt, je hebt gewoon niets van spieren man..

Ontopic, heb je al eens hammer curls geprobeerd?
Het kan ook zijn wat kimi2 zegt dat ze al zwaar verzuurd zijn met rug training, ik zou biceps ook eens op andere dag proberen.
Als je laatste reps gaat cheaten zou ik gewicht verlagen, zodat ze allemaal mooi zijn, anders kan je ook barbell curls doen en bij 12 reps, 2 keer 0,5kilo bijvoegen en daarmee terug naar 12 gaan.. Als die 12 niet lukt ga volgende training naar 12 en anders de training daarop, je snapt wel..

Als je dan nog krampen hebt, ga naar een fysio en vraag daar eens na, zelf heb ik hier nog nooit last van gehad en als het echt ten koste van je kwaliteit setjes gaat dan is er echt iets aan de hand, want als je 50+kilo kan rowen maar met 16kilo db curl pijn hebt, klinkt niet normaal imo..

Btw cheaten bij een oefening ten koste van je rug is een NO-NO, als je echt cheats sets wilt doen vraag aan een maatje dattie het gewicht omhoog brengt en jij traag naar beneden gaat..
Ik vind dit nu wel een klein beetje een overdreven reactie ;) Hij probeert goede raad te geven en jij valt direct beenhard aan, niet echt volwassen. Net zo'n autistisch kindje dat uit het niks kwaad op mensen wordt (niet beledigend bedoeld voor jou, maar wil gewoon zeggen dat ik je reactie nogal ongepast vind :) )
OT: Heb met een rechte bar ook vaak last, maar ik gebruik nu enkel dumbeels en EZ-bar. Kan je genoeg mee doen om de biceps te laten groeien ;) En ook ervoor zorgen dat je polsen niet te veel 'hangen (geen idee hoe ik dit anders moet zeggen:p) maar ik heb minder last als mijn pols niet beweegt.
 
Kramp in je polsen ofwat?

Nee geen kramp in mijn polsen maar echt in mijn handen
het is nu wel iets minder dus ik hoop dat het af blijft nemen
 
Had ik ook last van.
Sinds ik biceps train met gloves/pads hoef ik minder hard te knijpen bij zware gewichten doordat ik een betere grip heb. Wat weer als gevolg heeft dat ik minder last van mijn polsen/onderarm heb tijdens de training.
Ik zou zeggen probeer het eens.

Succes.
 
Had ik ook last van.
Sinds ik biceps train met gloves/pads hoef ik minder hard te knijpen bij zware gewichten doordat ik een betere grip heb. Wat weer als gevolg heeft dat ik minder last van mijn polsen/onderarm heb tijdens de training.
Ik zou zeggen probeer het eens.

Succes.

Dankje ga ik zeker doen =)
 
Ik ben van mening dat je te alle tijden moet ijzer voelen in je handen dus geen handschoentjes dragen :p
 
Back
Naar boven