• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

krav-maga en fitness hoe in plannen?

Bezoekers in dit topic

lennart1991

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
beste iedereen ik doe sinds ruim een maand krav-maga en ik fitness ook(3jaar).
ik wil niet overtraind raken dus vroeg ik me af hoe moet ik het indelen.
maandag en woensdag doe ik van 20:00 tot 21:30 krav maga waardoor ik dinsdag donderdag en vrijdag over houd om te fitnessen.
tijdens de krav-maga training is er ook veel kracht en uithoudings oefeningen (vooral bij de warming up.)
dit kan varieeren van burpies, push ups ,crunches en triceps.
dus best vermoeiend.
voor de rest wil ik met fitness massa trainen.(ben de laatste tijd veel vet verloren en door krav maga gaat dit nu 2x zo snel.)
ik wil op mn reserves nog massa trainen en wanneer mn vetpercentage een stuk lager is(nu ongeveer 15% en doel 10%?) puur op kracht 4-6 herhalingen per oefening.
wat raden jullie mij aan?
ik zeg er wel vast bij in het weekend kan ik niet trainen.
alvast bedankt voor de tips!

ga je niet van overtraind rake joh,

ik doe ook silat,
en heleboel zwemmen en lopen bovenop mn krachttraining

zit nog altijd veel verschil tussen allemaal
en je lichaam kan meer aan dan je denkt.

jah precies maar je snapt dat ik zuinig ben op mn lichaam ;)
en wat ook mijn vraag is is wat voor spiergroepen ik kan doen op die 3 dagen.
want donderdag-vrijdag is natuurlijk direct op elkaar en als ik maar 3x in de week kan trainen is dat voor bijv. full body niet goed hoe ga ik dat indelen??

Misschien een idee om de grote 3 oefeningen te pakken, en daar een schema omheen bouwen voor die 3 dagen.

Voorbeeld : training 1 deadlift. (maak je bijvoorbeeld rug + schouders schema van) training 2 benchpress (borst + armen) training 3 squat (benen)

Heb het zelf zo een tijdje gedaan tijdens de cut, 3 daagse split met 3 dagen cardio, 1 dag rust, werkte best aardig.

dus alle spiergroepen 1 x in de week?
daar zat ik wel aan te denken moet dan wel veel oefeningen doen.

Je hoeft niet veel oefeningen te doen. Je moet ze GOED doen. Mensen die 7 a 8 oefeningen voor 1 spiergroep doen gooien vaak niet genoeg intensiteit erin. Omdat je zoveel traint moet je gewoon zorgen dat je er hard in gaat en hard uit. Dus korte intensieve trainingen. 3 a 4 oefeningen voor de grote spiergroepen en 2 voor de kleine. Als je ze goed doet ben je helemaal kapot. Zo niet, dan meer knijpen en de intensiteit verhogen.
Training = max 1 uur.

Je zou van sommige oefeneningen ook supersetjes van kunnen maken aangezien je toch al 3jaar traint,kost je minder tijd ,en je hebt meer time under tension, wat wel van pas kan komen by krav maga. Je kan t altijd ff proberen.

heb ook supersets getraind beviel met prima maar toen trainde ik nog 5 dagen in de week en kon ik het goed verdelen over de week.
ik deed toen ongeveer 5a6 oefeningen per spiergroep.
nu moet ik zeker 2 spiergroepen op een dag dus 10a12 oefeningen, maar het is zeker het proberen waard.

Back
Naar boven