XXL Nutrition

Krav Maga leren na je 40e ?

  • Topic starter Inb4
  • Startdatum
  • Reacties 76
  • Weergaven 9K
  • Volgers 14

Bezoekers in dit topic

Ten eerste je wil echt in zo’n situatie zitten. Je weet nooit wat iemand bij zich heeft. Beste is gewoon voorzichtig zijn. Je kan beter wegrennen en veilig thuiskomen dan een mes tussen of in een kist.

Je doel klinkt alsof je een soort jason bourne / Jack Reacher wilt worden. Dat is niet realistisch geloof me je wilt echt niet in zo’n situatie zitten.
Ben het met jou en johnyjordaan eens!

Veilig thuiskomen is altijd beter, als je weg kan lekker doen, liever "afgaan" dan een stoere dode man.

BJJers hebben vanuit de gedachte dat "alle gevechten naar de grond gaan" (op basis van oude studie over confrontaties met politieagenten, dus arrestaties) wel eens het idee dat je dan maar beter zelf het gevecht naar de grond kan sturen en daar de baas zijn.

Ze hebben wel een punt in dat een heleboel stand uppers zich vaak op de grond geen raad weten (beginperiode ufc), maar buiten dat in de praktijk de stoep erg hard is en je niet weet waar je in rolt, ook wat Johny zegt, ze zijn niet per se alleen, dus terwijl jij lekker ligt te guarden en te mounten zie je niet wat die andere gozers doen.
 
Laatst bewerkt:
Ben het met jou en johnyjordaan eens!

Veilig thuiskomen is altijd beter, als je weg kan lekker doen, liever "afgaan" dan een stoere dode man.

BJJers hebben vanuit de gedachte dat "alle gevechten naar de grond gaan" (op basis van oude studie over confrontaties met politieagenten, dus arrestaties) wel eens het idee dat je dan maar beter zelf het gevecht naar de grond kan sturen en daar de baas zijn.

Ze hebben wel een punt in dat een heleboel stand uppers zich vaak op de grond geen raad weten (beginperiode ufc), maar buiten dat in de praktijk de stoep erg hard is en je niet weet waar je in rolt, ook wat Johny zegt, ze zijn niet per se alleen, dus terwijl jij lekker ligt te guarden en te mounten zie je niet wat die andere gozers doen.


Als er meer dan 1 tegenstander is dan is parkour en atletiek een betere optie.

Ik ben weleens zo’n situatie meegemaakt. Toen ik wist dat iemand ineens een rel knuppel pakte. Ik dacht fuck that Kung Fu shit en rennen.
 
Ten eerste je wil echt in zo’n situatie zitten. Je weet nooit wat iemand bij zich heeft. Beste is gewoon voorzichtig zijn. Je kan beter wegrennen en veilig thuiskomen dan een mes tussen of in een kist.

Je doel klinkt alsof je een soort jason bourne / Jack Reacher wilt worden. Dat is niet realistisch geloof me je wilt echt niet in zo’n situatie zitten.

Buiten dat om. Op het moment dat je dergelijk goed kan vechten en je wat je belagers echt van je af mept. Maar daarbij bijvoorbeeld letsel veroorzaakt. Moet je echt goed kunnen bewijzen dat er een wapen of een levensbedreigende situatie op handen was. Een paar camera beelden met dat je een klap krijgt gaat je niet redden. Rechters zijn namelijk echt niet mals als ze er achter komen dat jij als vechter in een gevecht terecht komt en daarbij letsel ontstaat bij de tegenpartij. Al ben je als eerst geslagen.

Daarbij ben ik liefhebber van bijna alle vechtsporten(van budo tot hardcore bareknuckle) maar sporten/verdedigingskunsten zoals Systema, krav maga en dergelijke trekken mij niet. Deze heb ik ook beoefend en ze zullen vast hun voordelen hebben. Maar voor een recreant zijn dit te moeilijke technieken gebaseerd op extreme situaties die je gewoon in dagelijks leven niet kan nabootsen mocht het zover komen. Daarbij word het gegeven door (meestal) onkundigen van deze verdedigingskunsten.

Elke vechtsport heeft zn voordelen en nadelen. Maar nogmaals voor een straat gevecht levert dit niet altijd een gunstige effecten op. Het is veel te risicovol met te veel variabelen waar je nog rekening moet houden. Bottom line is dat er bij een sport regels zijn en straatgevecht niet(behalve felony fights maar woord zegt het al).

Vechtsport moet je willen doen omdat je het leuk vind. Het mag je ook zeker zelfvertrouwen geven waardoor je je fijner/veiliger op straat begeeft. Maar puntje bij paaltje kan je beter communiceren/rennen. Want raak jij niet beschadigd maar de ander wel ben je met een beetje pech nog geen stap verder.

Ik zou overigens kickboksen, boksen, mma, grappeling, bjj allemaal aanraden als sport. Hebben allen hun charme.
 
Vind het altijd een vreemde redenatie dat mensen denken omdat je bjj doet je automatisch naar de grond gaat in een gevecht... en als iemand die bjj doet hier toch voor kiest gaan de meeste toch maken da ze toppositie hebben denk ik dan.
het grote probleem is er pas als een gevecht (onvoorspelbaar) toch naar de grond gaat, ik wens in dit geval iemand die nog nooit iets van grappling gedaan heeft veel succes. Meerdere tegenstanders blijft ook een vreemd argument tegen alle vormen van grappling, dit is namelijk een argument dat je tegen elke vechtsport kan gebruiken
 
Vind het altijd een vreemde redenatie dat mensen denken omdat je bjj doet je automatisch naar de grond gaat in een gevecht... en als iemand die bjj doet hier toch voor kiest gaan de meeste toch maken da ze toppositie hebben denk ik dan.
het grote probleem is er pas als een gevecht (onvoorspelbaar) toch naar de grond gaat, ik wens in dit geval iemand die nog nooit iets van grappling gedaan heeft veel succes. Meerdere tegenstanders blijft ook een vreemd argument tegen alle vormen van grappling, dit is namelijk een argument dat je tegen elke vechtsport kan gebruiken

Ik vind het onzin redenatie. Zorg eerst dat je 1 op 1 jezelf kan redden. Voordat je denkt aan meerdere tegenstanders. Mindset speelt een grote rol sommige doen al jaren een vechtsport maar ze kunnen niet handelen in een confrontatie of een conflict.
 
Zoiets als dit zou al mooi zijn...

Srs :o

 

Bijlagen

  • forum.bodybuilding.nl (16).mp4
    463,3 KB · Weergaven: 315
Loop een basic fit binnen en je hebt er altijd z’n 1.:p
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Nog een tip was ik vergeten. Zoek wel een goeie dojo want tegenwoordig heb je veel mcdojos
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven