Fitness Seller

Krav Maga leren na je 40e ?

Bezoekers in dit topic

met een echte vechtsporter zal je nooit ruzie krijgen ,ik moet er in ieder geval niet aan denken om vol gas op een ongetraind iemand in te slaan




mijn linkse is dodelijk en voor mijn rechtse ben ik zelf bang

Wat is een echte vechtsporter? Iemand die wedstrijden draait of een gevorderde recreant?

Heb in beide categorieen er wel geweten met een kort lontje en losse handjes.
 
met een echte vechtsporter zal je nooit ruzie krijgen
Ga ik wel in mee. Die hebben/ zouden immers (mede dankij training) goede controle over eigen handelen, mentaliteit en spirutaliteit (moeten hebben). Die respecteren de dojo, leraren, zichzelf en anderen (inclusief de regels). Mijn docenten van vroeger zouden het gros van de bevolking met een paar simpele tikken tegen de grond aan kunnen werken maar zouden dat nooit doen. Iets anders is als ze aangevallen worden of wanneer gepast geweld erger kan voorkomen. Osu.
 
Ga ik wel in mee. Die hebben/ zouden immers (mede dankij training) goede controle over eigen handelen, mentaliteit en spirutaliteit (moeten hebben). Die respecteren de dojo, leraren, zichzelf en anderen (inclusief de regels). Mijn docenten van vroeger zouden het gros van de bevolking met een paar simpele tikken tegen de grond aan kunnen werken maar zouden dat nooit doen. Iets anders is als ze aangevallen worden of wanneer gepast geweld erger kan voorkomen. Osu.

Dan kwam ik in heel andere clubs. (bedoel vechtsportclubs voor alle duidelijkheid ) :D
 
Dan kwam ik in heel andere clubs. (bedoel vechtsportclubs voor alle duidelijkheid ) :D
Dat geloof ik graag. Bij ons lette ze ook op het soort jongens en meisjes dat binnenkwamen. Al snel werd duidelijk of iemand zich kon houden aan regels. Meer de Japanse mentaliteit.
 
Dat geloof ik graag. Bij ons lette ze ook op het soort jongens en meisjes dat binnenkwamen. Al snel werd duidelijk of iemand zich kon houden aan regels. Meer de Japanse mentaliteit.

Waar ik ging was het elke week in de kleedkamer van : ik heb in dat café ene op zijn bek geslagen e.d. en zo waren er meerdere. Of ze gingen in groepjes uit om ambras te zoeken.

Is wel al enige jaren geleden.
 
Waar ik ging was het elke week in de kleedkamer van : ik heb in dat café ene op zijn bek geslagen e.d. en zo waren er meerdere. Of ze gingen in groepjes uit om ambras te zoeken.

Is wel al enige jaren geleden.

Jij was de bendeleider neem ik aan? :trollface:
 
Waar ik ging was het elke week in de kleedkamer van : ik heb in dat café ene op zijn bek geslagen e.d. en zo waren er meerdere. Of ze gingen in groepjes uit om ambras te zoeken.

Is wel al enige jaren geleden.
Zijn veelal dezelfde figuren die de sport in een kwaad daglicht stellen. En ervan overtuigd zijn dat de oorsprong van de Nederlandse stijl van kickboksen een variatie is op Muay-Thai. Wat niet zo is. Nederlanders leerden kickboksen in Japan, waar het is afgeleid van Karate. Vandaar dat ik ook eerder de Japanse mentaliteit benoemde.
 
Rondlopen met het gevoel dat je een vechtsporter bent, verhoogt alleen de kans dat je een mes tussen je ribben krijgt.

Kende zo’n lange dude die erom bekond stond een goede kickbokser te zijn, hij vertelde me dat hij regelmatig geconfronteerd werd door gedesillusioneerde gekkies die even wilden laten zien dat ze sterker zijn.

Kan me dus voorstellen dat zelfs als je zelf de juiste mentaliteit in huis hebt, je vaak gedwongen wordt in een conflict omdat idioten zich tegen je willen bewijzen. Ik denk dat de meeste gespierde mensen hier dit ook een keer hebben meegemaakt in de club.

Zolang je het voor de sport doet, is het prima om een vechtsport te doen, maar ik zou er niet te koop mee lopen.

Ik heb zelf Krav Maga altijd een beetje cringy gevonden, dan zie je zo’n filmpje van zo’n krav maga instructeur die een dikke bierbuik heeft en allemaal no touch dingen doet. “En nu zou ik het mes afpakken en hem in zijn ogen steken en mijn vinger in zijn reet stoppen”. En dan aan het eind van zijn fantasie gevecht helemaal buiten adem zijn. Zullen vast ook goede Krav Maga scholen zijn hoor, maar bij mij is het beeld van de stijl een beetje besmet
 
Hallo Dbb'ers,

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat info over Krav Maga, nu staat er veel info op internet.

Echter specifiek ben ik op zoek naar een klankbord inzake de volgende vraag (hierover kan ik vooralsnog niets vinden) :

- Is het op mijn leeftijd (46 / zonder enige vechtsportervaring) mogelijk om deze sport met een jaartje al zo te beheersen dat je eventueel "tegenover iemand met wel vechtsportervaring" nog een geduchte tegenstander bent in een fysiek gevecht ?

Bvd !


Wat is eigenlijk je doel?

Wil je op straat vechten? Of wil je gewoon trainen omdat je een vechtsport interessant vind en leuk?
 
Wat is eigenlijk je doel?

Wil je op straat vechten? Of wil je gewoon trainen omdat je een vechtsport interessant vind en leuk?

Dit is een vraag die eerder al gesteld werd, heb ik ook beantwoord (zie eerdere posts) :)
 
Dit is een vraag die eerder al gesteld werd, heb ik ook beantwoord (zie eerdere posts) :)

Als het om zelfverdediging gaat kan je beter beginnen met BJJ.

Na een jaar heb je wel redelijk de basis onder de knie. Dat is natuurlijk afhankelijk hoe vaak je traint en hoe snel je dingen oppikt.

Maar met vechtsport je moet het ook leuk vinden en ook voorzichtig zijn met blessures.
 
Als het om zelfverdediging gaat kan je beter beginnen met BJJ.

Na een jaar heb je wel redelijk de basis onder de knie. Dat is natuurlijk afhankelijk hoe vaak je traint en hoe snel je dingen oppikt.

Maar met vechtsport je moet het ook leuk vinden en ook voorzichtig zijn met blessures.

Toch opletten om naar de grond te gaan in een straatgevecht. Ze zijn meestal niet alleen en dan wil je niet op de grond liggen waar de 2e wat op je hoofd kan gaan trappen.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Toch opletten om naar de grond te gaan in een straatgevecht. Ze zijn meestal niet alleen en dan wil je niet op de grond liggen waar de 2e wat op je hoofd kan gaan trappen.

Ten eerste je wil echt in zo’n situatie zitten. Je weet nooit wat iemand bij zich heeft. Beste is gewoon voorzichtig zijn. Je kan beter wegrennen en veilig thuiskomen dan een mes tussen of in een kist.

Je doel klinkt alsof je een soort jason bourne / Jack Reacher wilt worden. Dat is niet realistisch geloof me je wilt echt niet in zo’n situatie zitten.
 
Ten eerste je wil echt in zo’n situatie zitten. Je weet nooit wat iemand bij zich heeft. Beste is gewoon voorzichtig zijn. Je kan beter wegrennen en veilig thuiskomen dan een mes tussen of in een kist.

Je doel klinkt alsof je een soort jason bourne / Jack Reacher wilt worden. Dat is niet realistisch geloof me je wilt echt niet in zo’n situatie zitten.

Denk eerder TS zn doel :) buiten recreatief boksen en thai boxen heb hier verder geen ambities in. En ik geloof niet in van die sprookjesfilm gevechten.
 
Laatst bewerkt:
Ben je al begonnen Inb4
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ben je al begonnen Inb4

Nah nog niet, ik heb links en rechts wel al geïnformeerd (naar prijzen bijv.) ik ben al 9 maanden aan het werk als onderaannemer, dus weinig tijd maakt ook dat ik twijfel.
 
Back
Naar boven