Fitness Seller

Sticky Kre-alkalyn® supplementation has no beneficial effect on creatine-to-creatinine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
Kre-alkalyn® supplementation has no beneficial effect on creatine-to-creatinine conversion rates.

Tallon MJ1 and Child R2

1University of Northumbria, Sport Sciences, Northumbria University, Northumberland Building, Newcastle upon Tyne, United Kingdom, 2Department of Life Sciences, Kingston University, Penrhyn Rd, Kingston-upon-Thames, United Kingdom. DrTallon@CR-Technologies.net

All American Pharmaceutical and Natural Foods Corp. (Billings, MT, USA) claim that Kre-alkalyn® (KA) a “Buffered” creatine, is 100% stable in stomach acid and does not convert to creatinine. In contrast, they also claim that creatine monohydrate (CM) is highly pH labile with more than 90% of the creatine converting to the degradation product creatinine in stomach acids. To date, no independent or university laboratory has evaluated the stability of KA in stomach acids, assessed its possible conversion to creatinine, or made direct comparisons of acid stability with CM.

This study examined whether KA supplementation reduced the rate of creatine conversion to creatinine, relative to commercially available CM (CreapureÒ). Creatine products were analyzed by an independent commercial laboratory using testing guidelines recommended by the United States Pharmacopeia (USP). Each product was incubated in 900ml of pH 1 HCL at 37* 1oC and samples where drawn at 5, 30 and 120 minutes and immediately analyzed by HPLC (UV) for creatine and creatinine.

In contrast to the claims of All American Pharmaceutical and Natural Foods Corp., the rate of creatinine formation from CM was found to be less than 1% of the initial dose, demonstrating that CM is extremely stable under acidic conditions that replicate those of the stomach. This study also showed that KA supplementation actually resulted in 35% greater conversion of creatine to creatinine than CM. In conclusion the conversion of creatine to creatinine is not a limitation in the delivery of creatine from CM and KA is less stable than CM in the acid conditions of the stomach.

Creatine Efficacy Headlines At Sports Nutrition Meeting :: News :: Natural and Nutritional Products Industry Center
 
Als ik het goed begrijp kan je dus beter andere creatine kan gebruiken dan de kre-alkalyn versie. Juist?
 
Ja. ff duidelijk....Is het nou beter om CM te kopen of KA of CEE?
 
CEE is voor zover ik weet prima, bedoeling ervan is gewoon dat het vlotter opneemt doordat het in ester vorm is.
 
hmm, ik ga toch vele beter op de kre dan op cee
 
Niemand heeft het hier over CEE, volgens mij.

Ik vraag me af of de sponsoren wel blij zijn met dit soort berichten. :D
 
Kre-alkalyn....ik ben er blij mee.
 
Ook ik ben te spreken over Kre-Alkalyn tov mono
 
Ik heb zowel de mono, CEE als kre-alkalyn geprobeerd en daarbij was de CEE toch duidelijk beter als de mono en de Kre-Alkalyn weer duidelijk beter als de CEE. Kan de studie nog zoveel zeggen, luister ik toch liever naar mijn eigen lichaam :)
 
Wederom een onderzoek dat niet strookt met de praktijkervaringen van atleten.
Ik zou in eerste instantie altijd een serieus wetenschappelijk onderzoek geloven boven mooie verkoop praatjes, maar de vele, vele positieve reacties van atleten m.b.t. Kre-Alkalyn t.o.v. Mono liegen er echt niet om.
Zelfs de eerste reacties van onafhankelijke gebruikers in deze thread springen in de bres voor Kre-Alkalyn.

Wat ik zelf merk en dit zijn ook de reacties van anderen is dat bij gebruik van Kre-Alkalyn beduidend minder vocht retentie is t.o.v. Mono.
Qua kracht vooruitgang vind ik het moeilijk te vergelijken of Kre of Mono beter is. Ik denk dat daar niet vreselijk veel verschil in zal zitten.
Ook evt. bijwerkingen van gewone Creatine zoals hoofdpijn, diaree of spierkrampen heb ik eigenlijk nog nooit gehoord van Kre-Alkalyn gebruikers.

Ik trek zo'n studie zeker niet zo maar in twijfel, maar als de praktijk ervaringen zo anders liggen dan de praktijkervaringen weet ik waar ik van uit ga en blijf mooi mijn Kre-Alkalyn gebruiken.;)
 
Wederom een onderzoek dat niet strookt met de praktijkervaringen van atleten.
Ik zou in eerste instantie altijd een serieus wetenschappelijk onderzoek geloven boven mooie verkoop praatjes, maar de vele, vele positieve reacties van atleten m.b.t. Kre-Alkalyn t.o.v. Mono liegen er echt niet om.
Zelfs de eerste reacties van onafhankelijke gebruikers in deze thread springen in de bres voor Kre-Alkalyn.

Wat ik zelf merk en dit zijn ook de reacties van anderen is dat bij gebruik van Kre-Alkalyn beduidend minder vocht retentie is t.o.v. Mono.
Qua kracht vooruitgang vind ik het moeilijk te vergelijken of Kre of Mono beter is. Ik denk dat daar niet vreselijk veel verschil in zal zitten.
Ook evt. bijwerkingen van gewone Creatine zoals hoofdpijn, diaree of spierkrampen heb ik eigenlijk nog nooit gehoord van Kre-Alkalyn gebruikers.

Ik trek zo'n studie zeker niet zo maar in twijfel, maar als de praktijk ervaringen zo anders liggen dan de praktijkervaringen weet ik waar ik van uit ga en blijf mooi mijn Kre-Alkalyn gebruiken.;)

dat het juist niet werkt is misschien de reden waarom er geen probleem is met vochtvasthouden of hoofdpijn of diarree of spierkrampen ?

kracht kan ook redelijk tussen de oren zitten
 
Laat de ''wetenschapper'' die dit onderzoek gedaan heeft nou ''toevallig'' betrokken zijn bij de verkoop van Creatine Monohydraat via zijn eigen bedrijf.
Flutonderzoek dus met alleen maar eigen belang.
Dit is het bedrijf waar hij voor werkt: CR-Technologies™

En hier staat onze ''wetenschapper'' Dr.Tallon: CR-Technologies™

En als je het dan toch over verstrengelde belangen hebt; zoals je ziet staat de tweede 'wetenschapper'' Dr Child hier ook bij.

Deze mensen hebben dus alleen maar belang met het in diskrediet brengen van andere Creatine vormen buiten die van hun om.

Iedereen moet zelf maar uitproberen welke vorm van Creatine hij het prettigst vind om mee te werken en niet afgaan op dit soort neponderzoeken.

Wij verkopen alle 3 de Creatine vormen met ongeveer evenveel marge per product dus vanuit een commercieel oogpunt maakt het me niks uit of er nu meer Mono, CEE of Kre-Alkalyn wordt verkocht. Alle 3 zijn ze verder prima. De meeste positieve reacties krijgen we echter van de Kre-Alkalyn en door eigen gebruik kan ik dit onderstrepen.
 
Wat we nu dus hebben is onderzoek vanuit de hoek die dit soort creatine op de markt brengt wat antoont dat het zus is en onderzoek vanuit de hoek die wat anders op de markt brengt die zegt dat het zo is. (ik heb het nu dus over fabrikanten)

Tijd dus voor onafhankelijk onderzoek.

Er word trouwens nergens vermeld dat Kre-alkalyn niet zou werken, alleen dat het omzettingsverhaal niet klopt.
 
vraagje :

klopt het verhaal dat je Kre-alkalyn veel langer kan gebruiken dan de Mono ?

ik doel op de werkingsduur : dat Creatine Monohydraat sneller verzadigt, dus dat je na een paar maand geen winst meer merkt/boekt, soort verzadiging van receptoren zeg maar... en bij het andere zou dit niet het geval zijn...
 
? ? Je kan CM onbeperkt gebruiken ? ?

Feit dat je niets meer "voelt" wil niet zeggen dat het niet meer werk. Je bent alleen aan het effect gewend waardoor het voor jouw gevoel normaal is geworden.

Wat die receptoren aangaat. Aantal transporteurs neemt af tijdens gebruik van alle soorten creatine en neemt weer toe als je stopt met creatine, wat op zich logisch is. Waneer de cel verzadigd is is de behoefte om aan te vullen laag. Waneer de cel leger raakt (door stoppen) neemt de behoefte toe.

Betekend enkel dat je na stoppen waneer je weer begint sneller opgeladen bent.oplaadfase is dus bij cyclen korter. Staat tegenover dat bij continu hebruik geen oplaadfase nodig is.
 
Onafhankelijk onderzoek mbt supplementen is trouwens een lastige bezigheid. Iedereen die het wereldje kent weet dat die studies pakken geld kosten. De supplementenbusiness heeft dat geld, de universiteiten en andere non profit instellingen niet of hebben uberhaupt niet zoveel interesse in voedingssupplementen als creatine. Natuurlijk is het beetje toevallig dat dit juist een monohydraat fabrikant is, maar misschien wilden ze ook gewoon aantonen wat ze al vermoedden. Ik heb nooit gelooft dat men zomaar resultaten van onderzoeken kan faken, mij lijkt het dat dit nogal belachelijk zou zijn maar goed. Inderdaad is dit onvoldoende om reeds conclusies te maken, daarvoor heb je sowieso meer onderzoek nodig.
 
Onafhankelijk onderzoek mbt supplementen is trouwens een lastige bezigheid. Iedereen die het wereldje kent weet dat die studies pakken geld kosten. De supplementenbusiness heeft dat geld, de universiteiten en andere non profit instellingen niet of hebben uberhaupt niet zoveel interesse in voedingssupplementen als creatine. Natuurlijk is het beetje toevallig dat dit juist een monohydraat fabrikant is, maar misschien wilden ze ook gewoon aantonen wat ze al vermoedden. Ik heb nooit gelooft dat men zomaar resultaten van onderzoeken kan faken, mij lijkt het dat dit nogal belachelijk zou zijn maar goed. Inderdaad is dit onvoldoende om reeds conclusies te maken, daarvoor heb je sowieso meer onderzoek nodig.

Onderzoeksresultaten faken zal niet snel gebeuren Big-T, maar je kunt wel bewust een onvolledig onderzoek houden.
Vanaf het beginpunt wil je namelijk bij een voorop gezet eindpunt uitkomen (in dit geval dat jouw Creatine beter is dan die van de concurrent).
Je kunt je dan bijv. richten op bepaalde eigenschappen van je eigen product (in dit geval omzetting) maar niet alle eigenschappen (bijv. bij welk type Creatine heb je nu daadwerkelijk de meeste gains, minste vochtretentie etc).

Op deze manier is je onderzoek niet per se fout maar wel onvolledig. Vandaar dat dit onderzoek ook niet in een serieuze, onafhankelijke wetenschappelijke journal is gepubliceerd.

Helaas heeft ieder groot Amerikaans supplementen fabrikant tegenwoordig dit soort research centra waardoor het bijna onmogelijk is geworden om claims op hun echtheid en waarde te toetsen.
De praktijk zal in de meeste gevallen dus uitsluitsel moeten bieden.
 
mooie discussie.... ik ben iemand die tevrede is over Kre-Alkalyn en veel vocht vasthield met cellmass CEM.... met mono was ik ook een bonk vocht.... ik ben ook zekers aangekomen tijden mij kre-alkalyn gebruikt... placebo of niet... voor mij werkt het
 
Het gaat er ook niet over of het wel/niet werkt, maar uit dit onderzoek komt naar voren dat conversie tov CM niet minder is.

Kre-alkalyn® supplementation has no beneficial effect on creatine-to-creatinine conversion rates maar dat het zelfs meer zou zijn This study also showed that KA supplementation actually resulted in 35% greater conversion of creatine to creatinine than CM.
 
Back
Naar boven