MuscleMeat

Krentebol log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Krentebol

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 feb 2014
Berichten
515
Waardering
16
Lengte
1m78
Massa
87kg
Het werd weer eens tijd om mijn progressie bij te gaan houden en aangezien ik veel hoor over DBB
elke keer wanneer ik kom trainen bij PowerHouse Middelburg leek het mij een goed idee dit ook
bij te houden in een online log voor oa feedback op mijn, naar mijns inziens, chaotische manier van werken.

Ik ben begonnen met trainen begin 2012, met periodes waar de vooruitgang aanzienlijke sprongen maakte
en periodes waar ik compleet plateaude. Dit kwam bij nader inzien door zeer gebrekkige planning in
voeding en slaapritme. Vooral dit probeer ik dezer dagen op de rails te krijgen. Hiervoor ga ik zeker
geen excuses opsommen, ik heb het gewoon volledig verkeerd aangepakt.

Huidige Stats
22 jaar
1m78
75kg

Squat 3x3x100 (beltless), 5x5x97.5
Bench 4x8x82.5, 5x5x90, 5x5x85 (paused)
DL 180 1RM (sumo)
En nog een aantal strongman lifts, irrelevant voor nu.

Ma 8-9-2014 (International Bench Day)
Bench 4x8x82.5
Overhead Press 2x8x52.5, 1x7x52.5
Chin-ups 1x12 (+10kg), 1x12 (+10kg) + 3x BW
Pulldown 3x12x40
Close-Grip Bench 2x8x70
Curls 3x15x36.7

"Morgen" tijd voor Squats, DL, DL accessory en core!:D
Mijn doel voor de komende tijd is om mijn deadlift maar vooral squat op te krikken.
Op het moment doe ik een upper/lower split.
 
welkom

voeding ?
 
Welkom benNOxplode
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is op het moment mijn voeding.
Qua calorien kan het nooit kloppen en ik weet eigenlijk ook niet waarom dit is, maar het is wel een
goede indicatie van wat ik specifiek per dag eet.

Ik schat zelf dat ik nu op de 2500 cal. per dag zit.
 
Vis, eieren? Ik vind dat je wel heel weinig afwisseling hebt in de eiwitten die je eet. Ook heel weinig fruit en groente en heel veel brood. Ik denk dat je eens met mensen moet gaan praten over wat goede voeding is. Tuurlijk is dit wel een stap de goede kant op, maar ik vind het een vreemd schema.

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Dit is op het moment mijn voeding.

Ik schat zelf dat ik nu op de 2500 cal. per dag zit.

Oh ja, dit nog:
2 vragen. 1: is dit een indicatie van wat je eet, of van wat je wil eten?

2: je schat dat je op 2500 zit. Vind je dat zelf genoeg om op te gainen?
 
Het avondeten wat ik heb ingevoerd is niet wat ik elke dag eet, dit ben ik vergeten er bij te zetten.
Hierin variert het sowieso elke dag van standaard hollandse kost naar aziatisch eten enz. Eigenlijk moet ik ook
gewoon eten wat de pot schaft, tenzij ik hier verandering in ga brengen natuurlijk.
Alhoewel ik denk dat het meeste te winnen is met de andere maaltijden.

Ik heb op PHM gesproken over voeding met de gasten, dit is mijn "oude" dieet. Dit is niet wat zij hebben aanbevolen.

Ik zou eigenlijk moeten overstappen op bv. meerdere maaltijden van havermout/melk/whey met wat boterhammen en eieren erbij bv. en een gebalanceerd diner.

Dit is op het moment wat ik eet en ik denk dat na het toevoegen van de havermout/melk/whey als tussendoortje en
de 2 extra boterhammen per dag ik genoeg ga gainen voor komende tijd.
Mijn plan is dat ik dit weer ga opkrikken als ik boven de 80kg kom, op het moment gaan de trainingen heel erg lekker
en vooruitgang is zeker weer te merken, ook kom ik aan.

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

Oh ja en ik ben mijn dagelijkse bnaantje vergeten :eek:
 
Dagelijks banaantje is voor monstergains, vraag maar aan Yvonne.
 
No way dat je dit de afgelopen maanden hebt gegeten.
Hoe ziek veel pindakaas smeer je wel niet op je brood trouwens. Je claimt echt iets van 1500 kcal enkel aan broodbeleg, kan nooit.
 
Noujah kijk zoals ik al zei ik heb denk ik iets fout gedaan in myfitnesspal, alhoewel ik toch "portie" heb aangevinkt enz.
Dit was ook meer een soort van indicatie voor wat ik eet ipv. waardes van macros en calorien.
Daarom maakte ik liever een schatting voor de calorien per dag, aangezien ik op dit dieet (zonder de 2 extra boterhammen en havermout shake) afviel de laatste paar maanden en nu aankom als ik ze erbij pak.
 
Maak gewoon een goed schema met hulp van de PHM-mensen en ga je daaraan houden, heel simpel. Schatten, ongeveer... Het komt op mij over alsof je het allemaal eigenlijk niet zo goed weet.
 
Alsof wij hierbij moeten helpen. Al die verschillende eiwitten en alles, maakt zo weinig uit. Zorg gewoon dat je Kcals hoog genoeg zijn en je e/k/v verhoudingen in orde zijn. Het is zo simpel.
 
Als je niet zelf je onderhoud en een eventueel overschot of tekort kunt uitvogelen kun je er beter gewoon mee stoppen. Verschilllende soorten eiwitten is van marginaal belang tov macroverdeling en kcalbehoefte. Fruit en groente is prima als t gaat om micronutrienten maar zet over t algemeen ook geen zoden aan de dijk wat betreft kcals. Gewoon kcals in vs kcals out met een redelijke macroverdeling. Het is zo simpel.

lol wat mitsel zegt dus
 
En ja... dat is inderdaad overal te googlen en het is simpel... maar ik kwam hier eigenlijk voor advies en wat er precies fout is aan mijn dieet.
Ook wat ik precies nodig heb elke dag.
Ik heb zojuist een spreadsheet gekregen (bron: Alan Aragon) van Pleurklaat, dit geeft me sws een betere
visie op wat ik uberhaubt nodig heb qua macros en calorien.

Ik heb nu door dat boterhammen weinig voedingswaarde hebben per calorie en ze beter vervangen kunnen worden.
Ik heb, zoals ik eerder heb gezegd, wel een idee van hoe een dieet er uit hoort te zien, alleen geen duidelijk beeld ervan.
Een aantal voorbeelden zou ik handig vinden om te zien.
Alvast bedankt.

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Volgens mij kunnen mijn dagelijkse calorien nog 100 omhoog ongeveer en zijn mijn eiwitten, vetten en koolhydraten nu goed qua hoeveelheid.
Eiwit verhoudingen weet ik eigenlijk weinig van af (essentiele eiwitten enz?). Volgens mij staat dit toch wel aardig gerepresenteerd in de ingredienten van een whey shake toch?

Enige probleem wat ik nu zelf eigenlijk zie is dat het moeilijk wordt meer calorien binnen te krijgen met boterhammen, aangezien het zoveel volume inneem en weinig voedingswaarde heeft.
 
En ja... dat is inderdaad overal te googlen en het is simpel... maar ik kwam hier eigenlijk voor advies en wat er precies fout is aan mijn dieet.
Ook wat ik precies nodig heb elke dag.
Ik heb zojuist een spreadsheet gekregen (bron: Alan Aragon) van Pleurklaat, dit geeft me sws een betere
visie op wat ik uberhaubt nodig heb qua macros en calorien.

Ik heb nu door dat boterhammen weinig voedingswaarde hebben per calorie en ze beter vervangen kunnen worden.
Ik heb, zoals ik eerder heb gezegd, wel een idee van hoe een dieet er uit hoort te zien, alleen geen duidelijk beeld ervan.
Een aantal voorbeelden zou ik handig vinden om te zien.
Alvast bedankt.

Nog een bronotip; maak makkelijke maaltijden, die weinig handelingen kosten. Zoals bijvoorbeeld havermout, whey en melk, dat gooi je bij elkaar en je hebt een maaltijd. 150gr havermout, 45gr whey en 400ml melk = 900kcals, 112gr carbs, 20gr vet en 68gr eiwitten. Prima maaltijd dus. Dit kan je dus echt in vijf minuten maken en opeten.
 
Nog een bronotip; maak makkelijke maaltijden, die weinig handelingen kosten. Zoals bijvoorbeeld havermout, whey en melk, dat gooi je bij elkaar en je hebt een maaltijd. 150gr havermout, 45gr whey en 400ml melk = 900kcals, 112gr carbs, 20gr vet en 68gr eiwitten. Prima maaltijd dus. Dit kan je dus echt in vijf minuten maken en opeten.

Ja ok, dan neem ik dat 2,5x per dag + avondeten en dan is het in principe al genoeg voor mij? Inclusief een stuk fruit dan.
Dat is wel heel makkelijk dan idd.

---------- Toegevoegd om 22:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Di 9-9-2014
Squat
5x95
5x95
5x95
5x95
5x95
Ging goed, goede form, harde reps, volgende training +2.5kg.
Last van onderrug voordat ik begon alleen, wss bij de warmup te fanatiek.

Deadlift Sumo
6x142.5
6x142.5
6x142.5
Eerste reps gingen goed, form breakdown laatste paar reps.
Te hard snokken aan de bar ook.
Moet leren om dan spanning te houden en gecontroleerd de bar omhoog te krijgen.

RDL
8x110
8x110
BenNOxplosief, te weinig power vanuit de heupen, eigenlijk te zwaar gepakt.
Meer volume volgende training met minder gewicht.

Leg Raises
30x
30x
 
Squat was goed. Overige punten gewoon aanpakken, dan komt het vast goed. En ook daadwerkelijk doen en volhouden wat je je nu hebt voorgenomen.
 
Gewoon even goed op letten volgende trainingen, paar focuspuntjes en dan komt het idd goed!
Ik ga de tips sws in acht nemen ja.
 
Nog een bronotip; maak makkelijke maaltijden, die weinig handelingen kosten. Zoals bijvoorbeeld havermout, whey en melk, dat gooi je bij elkaar en je hebt een maaltijd. 150gr havermout, 45gr whey en 400ml melk = 900kcals, 112gr carbs, 20gr vet en 68gr eiwitten. Prima maaltijd dus. Dit kan je dus echt in vijf minuten maken en opeten.

Dit precies is mijn ontbijt, ideaal
 
Do 9-11 Nevar Forget
Bench
8x85
8x85
8x85
7x85 (harde reps, goede set eigenlijk, maar laatste rep in 1x leeg)
18x60 (gewoon omdat ik er zin in had)

OHP
5x55
5x55
5x55
5x55
5x55
5x55
5x55

Hammer Grip Chinups
15x BW + 15kg
12x BW + 15kg
15x BW
Zou het eigenlijk helemaal hangend moeten doen deze oefening, doe ze nu met staan tussen reps door, alleen zonder springen dan natuurlijk.

Hammer Grip Pulldowns
25x50
20x50
Range of motion is niet optimaal doordat het bankje niet versteld kan worden en ik eigenlijk teveel achterover moest leunen om het volledig te kunnen doen.
Alsnog lekker gepompt.

Close-Grip Bench
10x65
10x65

Lekker getrained!
 
Back
Naar boven