Fitness Seller

Krijg ik te veel kcal binnen voor een goede bulk?

Bezoekers in dit topic

Dayuum

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2006
Berichten
548
Waardering
16
Ik weeg 83kg en ben rond de 188. Mijn onderhoud is 2800 en met activiteitsniveau is 3100. Nu eet ik 3550 op rustdagen en 3760 op trainingsdagen. Is dit overschot nou te groot? Wil niet al te veel vet aanzetten en mijn bulk is helemaal clean. Was altijd onder de indruk dat ik 3.5k kcal at maar heb nu alles nagewogen en gemeten met een maatbeker en keukenweegschaal. Ik zou mijn macro's nog steeds halen als ik met 200-300kcal zal minderen (Komt eigelijk neer op minder rijst en 1-2 eieren minderen)
 
Ik weeg 83kg en ben rond de 188. Mijn onderhoud is 2800 en met activiteitsniveau is 3100. Nu eet ik 3550 op rustdagen en 3760 op trainingsdagen. Is dit overschot nou te groot? Wil niet al te veel vet aanzetten en mijn bulk is helemaal clean. Was altijd onder de indruk dat ik 3.5k kcal at maar heb nu alles nagewogen en gemeten met een maatbeker en keukenweegschaal. Ik zou mijn macro's nog steeds halen als ik met 200-300kcal zal minderen (Komt eigelijk neer op minder rijst en 1-2 eieren minderen)

In principe zal je met dermate meer kcal best wat vet aanzetten. Maar ik denk dat je dit het beste zelf kan beoordelen. Elk lichaam is anders, en het onderhoud dat je genoemd hebt kan voor jou wellicht hoger liggen. Ik denk dat je moeilijk kan vasthouden aan statische waardes en dat je de komende tijd er zelf achter moet komen wat voor jou werkt.

Misschien niet het antwoord dat je gehoopt had helaas, maar toch succes ;)
 
Ik sluit me volledig aan bij Neverlight.
De enige aanvulling die ik nog heb is kijk even een weekje of twee aan...
Kom je teveel in vet aan, dan minder je in kcal en ga je bijvoorbeeld 3300kcal op rustdagen en 3500kcal op trainingsdagen eten.
Kom je niet aan met de hoeveelheid kcal van nu, dan zou ik het ook even buiten je voeding zoeken (overtraining, stress, te weinig slaap, teveel cardio)...
 
zou je je voedingsschema willen bijvoegen
 
Back
Naar boven