XXL Nutrition

Kruiden Supermarkt vs kruiden turk

Bezoekers in dit topic

Sreppah

Cool Novice
Lid geworden
11 nov 2012
Berichten
159
Waardering
0
Lengte
1m71
Ik ben dus zonet bij de Turkse bakkerij hier in de buurt kerrie/curry poeder gaan halen.

Het zit in een zakje en er staat op Curry/Kerrie Madras. Bij de ingrediënten staat er onder andere: Koriander, zwarte peper, kurkuma, pili en zout staat er ook ergens bij.

Op potje currypoeder dat ik uit de supermarkt heb staat ook Curry Madras. Met ongeveer dezelfde ingrediënten (waaronder ook zout).

Is er eigenlijk een verschil tussen de Currypoeder in zakjes of de potjes uit de supermarkt?
Zit er bijvoorbeeld meer zout bij de potjes uit de supermarkt?
 
De kans is groot dat het allemaal van dezelfde groothandel of importeur komt, dus neem gewoon het goedkoopste.
En dat eventueel verschil van een paar microgram gaat echt niet veel uitmaken.
 
kerrie/curry is nou net een slecht voorbeeld,
in principe zijn er 3 soorten kruiden, verse kruiden, gedroogde kruiden, en vriesgedroogde kruiden.
als je gewoon appels met appels vergelijkt dan smaakt het hetzelfde voor minder geld bij de turk.

maar curry is een kwestie van smaak, curry wordt gemaakt van tenminste 8 kruiden (gember, peper, koriander, komijn, kurkuma, kummel, kruidnagel en kardamon) de verhoudingen maken de verschillende smaken.

ik heb weleens mild curry uit engeland meegenomen, mijn reet staat nog in de fik.

dus gewoon lekker je kruiden halen bij de turk, en je curry zelf mengen, dat doe ik ook.
en als je dan toch bezig bent, neem dan hele kruiden eh specerijen en maak daar je mix mee

genoeg uitleg??
 
Je moet oppassen met zulke dingen bevatten heel erg veel zouten
 
Je moet oppassen met zulke dingen bevatten heel erg veel zouten

klopt ja, als het even kan moet je de versie zonder zout nemen.

zout kan je altijd zelf toevoegen
 
Ik ben dus zonet bij de Turkse bakkerij hier in de buurt kerrie/curry poeder gaan halen.

Het zit in een zakje en er staat op Curry/Kerrie Madras. Bij de ingrediënten staat er onder andere: Koriander, zwarte peper, kurkuma, pili en zout staat er ook ergens bij.

Op potje currypoeder dat ik uit de supermarkt heb staat ook Curry Madras. Met ongeveer dezelfde ingrediënten (waaronder ook zout).

Is er eigenlijk een verschil tussen de Currypoeder in zakjes of de potjes uit de supermarkt?
Zit er bijvoorbeeld meer zout bij de potjes uit de supermarkt?

Bijn elk merk currypoeder of massala smaakt anders terwijl er niet echt grote verschillen te zien zijn.
 
Back
Naar boven