XXL Nutrition

kruidvat????

Bezoekers in dit topic

bakkerke

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 feb 2005
Berichten
263
Waardering
0
hey,
ik ga geregeld om suplementen in het kruidvat.
zoals;vit voor sporters,gucosamine,antiocydant en visolie,vit-c....

nu heb ik al een paar keer gehoord dat de waarden en de kwaliteit zwakker zijn dan andere merken.

is da nu zo of niet??
kan ik die daar blijven kopen of beter ergens anders???

bakkerke...
 
Volgens mij maakt het geen reet uit. Was ook op tv bij kassa dat als het er op staat het ook erin zit. Was een vrouw van de voedigsbond of zoiets. Duurder is toch niet altijd beter
 
bakkerke zei:
hey,
ik ga geregeld om suplementen in het kruidvat.
zoals;vit voor sporters,gucosamine,antiocydant en visolie,vit-c....

nu heb ik al een paar keer gehoord dat de waarden en de kwaliteit zwakker zijn dan andere merken.

is da nu zo of niet??
kan ik die daar blijven kopen of beter ergens anders???

bakkerke...

Tja, ik weet eigenlijk niet of dat zo is. Het is wel belangrijk om te weten denk ik, want je laat je nu gemakkelijk (mis)leiden door de duurdere, bekende merken.
 
kijk gewoon op het etiket en vergelijk?
en het is wel degelijk zo dat de visolie van kruidvat hele lage DHA/EPA waardes heeft
 
Ik heb ook een tijdje in het kruidvat mijn vitaminen gekocht, ik vond het maar niks.
 
Vitamine C haal ik bij het kruidvat. Te laag gedoseerd kun je altijd bijgooien, het schaadt niet :D

Multi's heb ik van Dymatize, doe je bijna 3 maanden mee en het zijn de op 1 na hoogst gedoseerden. Kosten ongeveer €21.

De OMEGA's haal ik van een lokale natuurwinkel, hoog (1000mg) gedoseerde kwaliteit en maar €13 per 120 ofzo.

Ik geloof wel dat de Kruidvat suppies minder zijn. Ze worden gemaakt in een fabriekje in Kortenhoef, er stond ooit eens een advertentie voor pillendraaier in de krant, ik wilde wel maar het loon alleen al was gewoon te karig :D
 
ik haal de meeste troep gewoon bij " de tuinen" nu zijn er aardig wat supps met 50%korting te verkijgen
 
ik heb bijna alles van kruidvat

Multi voor sport
Calc, Magn, Zink
Vit C

Maar Visolie heb ik van The national Health company ofzo
 
Gebruik zelf geen supplementen, maar ik vind ook dat iets heel duurs veel beter is als iets goedkopers maar je kunt dat niet uitvlakken want iets duurders is soms wel met meer zorg bereid en geproduceert.
 
DBC01 zei:
Multi's heb ik van Dymatize, doe je bijna 3 maanden mee en het zijn de op 1 na hoogst gedoseerden. Kosten ongeveer €21.


Waarom gebruik je de hoogst gedoseerde niet?

en welke is dat?
 
wel, in een vorig topic over multivits heb ik het er ook even over gehad (het verschil tussen het kruidvat en andere suppmerken) nu, daar werd me verteld dat de waarden van de vits van het kruidvat veel lager liggen dan die van andere 'bekendere' merken. nu, ik heb onlangs hier een potje vits gekocht van 'maximize', ben er nu een weekje mee bezig maar voel niet bepaald verschil...
 
Er moeten gecheleerden mineralen inzitten en geen anorganisch mineralen dat is belangrijk voor de opname dus let daar op. Verder kun je er zeker van zijn dat merken zoals Solgar en Orthica beter zijn maar ook 3 x zo duur.

Kruidvat, Tuinen, Hema en Etos hebben geen gecheleerde mineralen volgens mij.
 
King zei:
wel, in een vorig topic over multivits heb ik het er ook even over gehad (het verschil tussen het kruidvat en andere suppmerken) nu, daar werd me verteld dat de waarden van de vits van het kruidvat veel lager liggen dan die van andere 'bekendere' merken. nu, ik heb onlangs hier een potje vits gekocht van 'maximize', ben er nu een weekje mee bezig maar voel niet bepaald verschil...

Van multivitaminen zal je ook echt geen verschil gaan voelen.
 
Het zal niet _slecht_ zijn... het werkt gewoon ook...anders wordt het niet verkocht..
Het werkt misschien minder goed, maar het werkt.
 
supreme zei:
Het zal niet _slecht_ zijn... het werkt gewoon ook...anders wordt het niet verkocht..
Het werkt misschien minder goed, maar het werkt.


Ik denk het wel want als de mineralen niet worden opgenomen belanden ze in je organen die hierdoor extra belast worden met de afvoer ervan.
 
Amxerxes zei:
Er moeten gecheleerden mineralen inzitten en geen anorganisch mineralen dat is belangrijk voor de opname dus let daar op. Verder kun je er zeker van zijn dat merken zoals Solgar en Orthica beter zijn maar ook 3 x zo duur.

Kruidvat, Tuinen, Hema en Etos hebben geen gecheleerde mineralen volgens mij.

En de merken BB merken dan , Now foods, ON, etc...
zitten daar gecheleerde mineralen in?
 
ja die wel, kun je ook zien staat er bv calcium ascorbate of carbonate op of zinc picolinate.
 
Back
Naar boven