XXL Nutrition

Kruipend & fladderend gespuis!

Bezoekers in dit topic

MightyDuck zei:
Wie heeft er nog meer last van?

De afgelopen twee weken stíkt het hier werkelijk van de hooiwagens / langpootmuggen, af-schu-we-lijk. Nooit eerder heb ik zo'n pláág van die mormels meegemaakt. Ik wist trouwens ook niet dat die beesten konden vliegen, dat konden ze in eerder jaren nog niet, muteren ze soms ???

Lieve Duckie, spinnen en muggen zijn verschillende dieren!
Die hooiwagen is een spin, te herkenen aan zijn 8 pootjes.
Die langpootmug is een insect, te herkennen aan zijn 6 pootjes en 2 vleugeltjes.
Spinnen eten insecten; spinnen zijn goed!
Affijn, een spin muteert niet naar een mug.

Gewoon vangen, zoals eerder genoemd met een bekertje en een viltje en dan buiten zetten.
Of neem een kat... Die katten van ons gaan als gekken achter alles aan dat beweegt: vliegen, muggen, kevers, vlinders, motten, sprinkhanen... Ze vangen ze en eten ze op, yummie (erg proteine-rijk).
 
Het irritantst vind ik het uitmekaar spattend gespuis op de voorkant van mn auto, kan verdomme schuurpapier gebruiken om t eraf te halen ;)
 
stikt hier ook van de muggen,
marc181982 is on a killing spree
score : 20 muggen omgelegt and counting
 
Ik wordt er ook gek van man, gisteravond zat er een grote dikke spin op me kamer. Eergister een dikke hooiwage en alle andere keren zit een vlieg, mug of andere raar vies beest :(

Laten we een praatgroep oprichten.
 
delguy zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


wat voor spin is dit


ik denk een bruine huisspin.

Maatje van me had er eerst een als huisdier; voeren met krekels enzo.. erg leuk. maar nu is ie dood... :(
 
ik heb geluk..... denk dat mijn bloed vergif is want al die steek-beestjes moeten mij niet hebben.
 
Duckie... for your info, langpootmuggen hebben al kunnen vliegen sinds jaren en eeuwen ;)
Die hooiwagens zijn niet irritant, die doen geen ****. Die vreten juist de muggen op, dus die maak ik nooit dood of zet ik nooit buiten. Toen ik 12 was ging ik buiten altijd kruisspinnen zoeken en ze op m'n kamer zetten. Die maken tenminste flink grote webben, waar die muggen mooi in komen :P

Laatst zat hier nog een dikke krekel :D Ff netjes naar buiten gegooid, waar ie hoort.

Zitten trouwens wel een stel mieten hier zeg, die niet eens zo'n spinnetje durven te pakken. Wijven.
 
Idd, wat kan zo'n klein beestje je nou maken?
 
Sorry, ik heb beweerd dat hooiwagens keigiftig zijn, en mij werd gevraagd waar ik dat vandaan heb. Ik denk van het tv programma mythbusters, heb waarschijnlijk maar een klein stukje gezien en dat is blijven hangen.

http://www.zooantwerpen.be/forum/topic.asp?TOPIC_ID=987&whichpage=2

Hooiwagens zijn dus helemaal niet giftig. Ze zijn wel de enige spinachtige die een penisachtig copulatieorgaan hebben. Dat is toch ook wat waard.
 
En dat kan ik wel aantonen!

[Link niet meer beschikbaar]
 
boerenkool zei:
Sorry, ik heb beweerd dat hooiwagens keigiftig zijn, en mij werd gevraagd waar ik dat vandaan heb. Ik denk van het tv programma mythbusters, heb waarschijnlijk maar een klein stukje gezien en dat is blijven hangen.

http://www.zooantwerpen.be/forum/topic.asp?TOPIC_ID=987&whichpage=2

Hooiwagens zijn dus helemaal niet giftig. Ze zijn wel de enige spinachtige die een penisachtig copulatieorgaan hebben. Dat is toch ook wat waard.
Volgens Mythbusters hadden ze idd sterk gif. In die topic zegt iemand ook:

- Hooiwagens hebben het sterkste gif van alle spinnen op aarde maar omdat hun giftanden te kort zijn, zijn ze niet gevaarlijk voor mensen. (was laatst nog in mythbusters op Discovery)

Dat klopt ook, dat zeiden ze echt. Als ik dan vervolgens op google ga zoeken staat er overal:

Hooiwagens gebruiken geen gif om hun prooi te doden en maken ook geen spindraad.

Tja....?
 
Ja, dat zeiden ze op mythbusters idd, maar blijkbaar hebben ze die myth daarna gebust, en bleek het toch niet waar te zijn. Dat weet je alleen als je het hele programma blijft kijken. En aangezien allerlei serieuze sites beweren dat ze niet giftig zijn, zal dat wel kloppen.
 
Bleh, hier ook van dat stomme vliegend gespuis.. en idd ook vaak die dingen met 6 poten en 2 vleugels ... razend irritant dat geflapper, heb gisteravond wel ff een spinnetje buiten gezet, vind die dingen okay, maar niet boven me bed
 
huckfinn zei:
Schitterend ding. Daar kun je je maten lekker mee elektrocuteren. Als je hem/haar verrast is een gil of schreeuw gegarandeerd.
aha , achterkant elleboog is de ideale plek , heb er zelfs één aangepast om nog veraderlijker uit de hoek te komen , enkel de steel nog ( racketdeel is verwijderd ) :D

of knieholte geeft ook leuke move's :D
 
hooiwagens hebben idd zeeeer sterk gif. alleen is de hoeveelheid van het gif te weinig om een mens te doden, en ze kunnen niet door de huid van een mens bijten!!

So, don't worry!!
 
Back
Naar boven