AndroidHealthClinic

kruisband afgescheurd

Bezoekers in dit topic

quaresm

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
66
Waardering
2
nadat ik in anderhalf jaar tijd bijna 15 kilo ben aangekomen en helemaal de smaak te pakken heb, heb ik gvd mijn kruisband afgescheurd:mad:
Is het verstandig om nu toch zo veel het kan mijn bovenlichaam te traine om zo niet te veel spiermassa te verlieze of beter helemaal laten herstellen?

mijn 2de vraag is of ik nu mijn voedingsschema moet gaan aanpassen ivm aankomen van vet?

Voeding:
7:30 600ml halvolle melk 100gr Brinta + banaan
10:15 3 volk. boterh. 2kipfilet en 1pindakaas
halve liter water
12:00 5 volk. boterh. 3kipfilet 2pindakaas
halve liter water
15:00 2 volk. boterh. 1kipfilet en 1pindakaas
halve liter water
17:00 wat de pot schaft (meestal soep-vlees aardappels groente,
magere yoghurt)
19:30 150 gr Tonijn + glas melk
21:00 250gr magere kwark
22:30 250gr magere kwark

alle tips zijn welkom!
 
Je gaat spiermassa verliezen... maar op je been waar je je kruisband hebt gescheurd. Welke is het? De voorste of de achterste?

Gewoon je bovenlichaam trainen, daar zul je ook gewoon resultaat mee behalen. Je schema zal je ook naar beneden aan kunnen passen inderdaad, omdat je activiteit over de dag wat minder zal zijn.
 
het is de voorste kruisband van mijn rechterknie.. donderdag 2weken geleden gebeurt en nu nog steeds vol vocht en niet verder kunnen buigen als ong. 90graden.
 
beterschap
 
@quaresm, succes met revalideren! Je kan beter je voorste kruisband scheuren dan je achterste, je zou er zelfs zonder mee kunnen. Dat compenseer je dan weer door het gebruik van je quadriceps. Of er moeten andere factoren meespelen en deze toch operatief hesteld worden.
 
kan pas 16feb. terecht bij chirurg..
maar is het wel verantwoord om nu tot licht te gaan trainen dan?
 
Hoe is het gebeurd? Sterkte man!
 
is het de voorste ? is niet zo erg dan ken er veel die dit hebben en er geen hinder van hebben
 
ben ook wel benieuwd wat er precies gebeurd is? Iig sterkte, hopelijk kun je je bovenlichaam nog een beetje trainen.
 
is het de voorste ? is niet zo erg dan ken er veel die dit hebben en er geen hinder van hebben

Da kan wel zo zijn maar er staan wel 12 maanden revalidatie voor dus da zijn er 12 te veel waar ik dus wel hinder van heb!
 
Ik heb zelf ook mijn voorste kruisband gescheurd. Zonder VKB kan je wel doorgaan maar het is niet aan te raden, bij veel sporten en een plotselinge draai is de kans groot dat je er weer doorheen klapt. Met de kans op meer schade (aan miniscussen, mediale band, latterale band, kraakbeen). Operatie een maand na het ongeluk komt het best uit (ivm vermindering vocht en bloed in kniegewricht). Revalidatie verschild per persoon, soms staat er 6 maanden voor maar reken in de praktijk maar op 12 maanden. De eerste 4-6 weken na de operatie loop je op krukken. Als je weer redelijk kan lopen (1,5-2 maanden) domineert het je leven niet echt meer (zoals ik heb ervaren) maar je bent er wel veel mee bezig (fysio, en tijdelijke beperkingen in sporten). Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet!
 
Ik heb zelf ook mijn voorste kruisband gescheurd. Zonder VKB kan je wel doorgaan maar het is niet aan te raden, bij veel sporten en een plotselinge draai is de kans groot dat je er weer doorheen klapt. Met de kans op meer schade (aan miniscussen, mediale band, latterale band, kraakbeen). Operatie een maand na het ongeluk komt het best uit (ivm vermindering vocht en bloed in kniegewricht). Revalidatie verschild per persoon, soms staat er 6 maanden voor maar reken in de praktijk maar op 12 maanden. De eerste 4-6 weken na de operatie loop je op krukken. Als je weer redelijk kan lopen (1,5-2 maanden) domineert het je leven niet echt meer (zoals ik heb ervaren) maar je bent er wel veel mee bezig (fysio, en tijdelijke beperkingen in sporten). Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet!

Bovenlichaam kan je prima doortrainen.
 
Bovenlichaam kan je prima doortrainen.

thanx Eira! ik heb er zeker wat aan! maar hoe heb je dat in die tijd dat je niet mogt fitnesse met je voeding gedaan? echt laag gaan zitte in carbs of niet echt apart verandert?
 
Idem als Eire :)

2 jaar geleden kruisband gescheurd en half jaar gerevalideerd na de reconstructie.. (maandje na de gebeurtenis)

Momenteel teurg op volle kracht ;)
Af en toe wel koppie erbijhouden!!!

Als cardio: fietsen
Als beentraining/revalidatie: Alle extensions en legpress..

Ik was enorm veel kracht kwijtgeraakt doordat ik dat been weinig gebruikte.. maar is momenteel erg goed terug :)

Hopelijk geeft dit je weer wat hoop :)

Sterkte!
 
Idem als Eire :)

2 jaar geleden kruisband gescheurd en half jaar gerevalideerd na de reconstructie.. (maandje na de gebeurtenis)

Momenteel teurg op volle kracht ;)
Af en toe wel koppie erbijhouden!!!

Als cardio: fietsen
Als beentraining/revalidatie: Alle extensions en legpress..

Ik was enorm veel kracht kwijtgeraakt doordat ik dat been weinig gebruikte.. maar is momenteel erg goed terug :)

Hopelijk geeft dit je weer wat hoop :)

Sterkte!

goede info! hoeveel tijd na je operatie ben je weer (licht) begonne met traine van bovelichaam?
 
Het is zelfs aan te raden om je benen licht te trainen. Natuurlijk niet te zwaar ,desnoods zonder gewichten. En veel stabiliteitsoefeningen.

Bij een operatie geldt vaak: better in = better out. Wat betekent dat als je sterker de operatie ingaat dat je er dan ook sterker uitkomt.
 
Het is zelfs aan te raden om je benen licht te trainen. Natuurlijk niet te zwaar ,desnoods zonder gewichten. En veel stabiliteitsoefeningen.

Bij een operatie geldt vaak: better in = better out. Wat betekent dat als je sterker de operatie ingaat dat je er dan ook sterker uitkomt.

benen trenen gaat nu nog niet.. heb nog geen operatie gehad.
maar wil eigenlijk volgende week wel rustig mijn borst, schouders, biceps en triceps rustig aan gaan traine maar niks geks doen want ben bang dat ik anders te veel verlies
 
Mijn volledige historiek in het kort:

Juni 2OO7 kruisband gescheurd

ganse maand Juli laten "rusten", ook uit de gym weggebleven tot augustus.
Dus zo gauw ik vond dat ik "normaal" kon wandelen ben ik terug naar de gym gegaan..

September kruisbandreconstructie en begin November volledig alles terug gaan trainen in de gym... incl benen met lichte weerstand.. Ik heb echt geen spijt, zoals hierboven staat, better in = better out... ik had een voordeel dat mijn beenspieren goed getraind waren en dus de revalidatie makkelijker maakte..

Vandaag opnieuw op full power gesquat enz zonder enige last :) , dus ik ben helemaal tevreden :)

Succes!
 
super bedankt man! zo heb ik tenminste idee waar ik ongeveer aan toe ben en wat de mogelijkheden zijn!
Was je niet heel erg aangekome in die tijd?
 
Back
Naar boven