1. Selecteer hier of je gepersonaliseerde advertenties wilt zien (Opt-in). Je kan je keuze nadien nog veranderen via de meer info link of de notificatie wegklikken. Steun het forum door je adblocker uit te schakelen. We hebben een beperkt aantal banners met een minimale impact op de gebruikerservaring.

Opt-in   Meer info

Ontzet Notitie

KT + crossfit

Discussie in 'CrossFit' gestart door SanneF, 31 dec 2013.

Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. SanneF

SanneF Freaky Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    2.937
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m70
    Massa:
    75kg
    Drie weken geleden heb ik voor het eerst meegedaan met een training crossfit (1 uur). Dit is mij ontzettend goed bevallen, ik vind de uitdaging die er in zit en het helemaal stuk gaan geweldig. Zelfs de spierpijn in mijn buik na twee dagen na afloop van de training vind ik prettig. Nu zit ik alleen wel met een probleem. Ik wil toch echt graag een toename van spiermassa, vind gespierde vrouwen erg mooi, zou dat zelf ook graag willen bereiken. Na wat onderzoek doen op internet begrijp ik eigenlijk dat een combi van crossfit en KT niet handig is. Maakt deze trainingscombinatie groei van spiermassa echt onmogelijk, of duurt het gewoon langer voor je resultaat ziet?

Mijn week ziet er nu zo uit:
    Maandag: KT (full body) + 20-30 min. cardio
    Dinsdag: Rust
    Woensdag: Rust
    Donderdag: KT (full body) + 20-30 min. cardio
    Vrijdag: Rust
    Zaterdag: 60 min. crossfit
    Zondag: rust
    Woensdag en donderdag wisselen nog wel eens, lijkt me niet van invloed verder.

Heb ook nog zitten puzzelen om dan wellicht 3x per week KT te doen naast crossfit, helaas is dit niet haalbaar i.v.m. het volgen van een studie op verkort traject, heb het er gewoonweg te druk voor. Is het dan wellicht een optie om minder cardio te doen waarbij ik nog steeds crossfit kan doen? Vind crossfit gewoon érg leuk en zou het alleen willen laten vallen als het echt niet anders kan.

Wat is jullie mening over deze combinatie van crossfit en KT met als doel het opbouwen van spiermassa? Is het niet haalbaar met mijn weekschema? Of is het wel haalbaar mits je 3x KT i.p.v. 2x KT er naast doet?

2. skydirk

skydirk Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    976
    Geslacht:
    Man
    Is 1 keer per week crossfit niet wat weinig? Wat zegt je crossfittrainer hierover. ik veronderstel dat die het wel moet weten. Ik vind het het een prachtige, complete sport.

Laatst bewerkt: 31 dec 2013
  3. SanneF

Leuk Bevonden:
    2.937
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m70
    Massa:
    75kg
    Momenteel doe ik 1 keer per week crossfit omdat dit verder alleen 's avonds gegeven wordt, precies de dagen dat ik 's avonds niet kan trainen. Omdat ik het erg gaaf vind (en ter afwisseling) doe ik het dus op zaterdag. De trainer heeft er verder niet veel over gezegd, enkel dat je wanneer je 1 keer per week gaat ook resultaat zal bemerken, zeker wanneer je doordeweeks nog KT en cardio doet. Mijn probleem is alleen dat ik eigenlijk overal op internet vind dat crossfit niet samengaat met spiermassa opbouwen, daar zit ik nu dus een beetje mee..

Maar jij zegt het een complete sport te vinden, ben jij dan van mening dat het juist wel mogelijk is er spiermassa mee op te bouwen?

4. roeierd

roeierd Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    94
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    104kg
    Crossfit als training is sowieso belachelijk en zal weinig resultaat op brengen. Maar als je het echt helemaal het einde vindt ga je gang. Verwacht wel minder resultaat.

5. skydirk

skydirk Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    976
    Geslacht:
    Man
    Geen resultaat.??? wat bedoel je daarmee. Als je opgeblazen spieren bedoelt, ja akkoord. Maar een mooi atletisch lichaam dat veel functioneler is dan een lichaam van een bodybuilder, dat wel.

6. SanneF

Leuk Bevonden:
    2.937
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m70
    Massa:
    75kg
    Sinds gister weer last van knie (hypermobiliteit, luxatie, regelmatig tobben) wat me nog verder aan het denken heeft gezet, extra bijkomend nadeel wat dat betreft dat crossfit natuurlijk erg blessuregevoelig is. De keuze begint nu al wel wat gemakkelijker te worden wat dat betreft..

7. Powerrbuilder

Powerrbuilder Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    145
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m70
    Massa:
    95kg
    Vetpercentage:
    15%

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie