MuscleMeat

Kuisen is een vrouwenzaak

Bezoekers in dit topic

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2006
Berichten
12.699
Waardering
1.031
Kuisen is een vrouwenzaak, zo mag duidelijk zijn uit de catalogus van Bart Smit. Meisjes kunnen er een strijkijzer of een stofzuiger aan Sinterklaas vragen want ‘zo goed zijn als mama, dat wil je ook’. Een doorn in het oog voor organisaties als het Vrouwen Overleg Komittee (VOK).


47d30c12-2ac1-11e3-b9d3-c9a838b0837f_original.jpg.h380.jpg


Deze advertentie is een doorn in het oog van vrouwenorganisaties.

Kapster wil je worden prijkt op de ene roze pagina, en 'Zo goed zijn als mama' op een ­andere met een resem speelgoedstofzuigers, -strijkijzers en -dweilen. Ook de boodschappen doen is duidelijk een meisjeszaak in het Cadeauboek 2013 van speelgoedketen Bart Smit. Geen enkele jongen te bekennen tussen de huishoudspullen.

Neen, voor jongens zijn er de blauwe pagina’s waarin ze kunnen dromen van een carrière als ‘stoere piloot’ of ‘kleine klusser’. Een enkeling duikt op ­tussen de keukentjes, misschien als gevolg van de kookhype. Het Vrouwen Overleg Komittee is er niet over te spreken. ‘Dit is zo’n spijtige zaak’, zegt woordvoerster Sofie De Graeve. ‘Kinderen in hokjes steken, perkt hen in. Speelgoed is ­onschuldig, zou je kunnen ­denken, maar dit blijft niet ­zonder gevolgen. Zelfs hun ­latere ­studiekeuze wordt mee­bepaald door dit soort hardnekkige ­stereotypes.’

Bart Smit was er als de kippen bij om zijn excuses aan te bieden. 'Hoewel de tekst niet zo was bedoeld, kan het verkeerd geïnterpreteerd worden. Dit hadden we zo niet moeten doen, en we zullen er in de toekomst waakzaam op zijn' (nieuwsblad)

het enige recht van de vrouw is het aanrecht :trollface:

bal2.jpg
 
Waar maken die vrouwen zich druk om
 
Zeikwijven tekst zeg. Is toch ook zo? Bart Smit moet juist geprezen worden om het feit dat ze deze verdoete generatie nog enige realiteitszin meegeven. Vrouwen die schoonmaken en koken zijn bijna aan het uitsterven. In ruil daarvoor krijg je 'carrieretijgers' die vanwege de druk voor hun 40e al met een burn-out zitten.

K*tfeministen. Op de brandstapel met die loeders.
 
Over het algemeen is dit gewoon de waarheid.
 
Alleen vrouwen met een minderwaardigheidscomplex maken zich hier druk om.

1sgq6o.jpg


:rolleyes:

2uorrdk.gif
 
"Zelfs hun ­latere ­studiekeuze wordt mee­bepaald door dit soort hardnekkige ­stereotypes." Ben benieuwd op welke wijze deze traumatische gebeurtenis dan een invloed heeft op de latere studiekeuze van die arme kinderzieltjes.

Overigens helemaal met Sjors eens.
 
Vroeger toen ik de intertoys catalogus die een maand voor sinterklaas kwam helemaal stuk las. Had je op de beginpagina's ook meisjes die achter speelgoed fornuisjes zaten te koken enzevoorts. Ik bladerde uiteraard snel door naar de achtbanen en lego, maar dat was me toen wel opgevallen.
 
Laatst bewerkt:
Kinderen willen de ouders toch imiteren? Daarom hebben ze ook speelgoed zoals een telefoon etc. Jongens spelen toch ook met bvb een gereedschapsset?
 
Vroeger doen ik de intertoys catalogus die een maand voor sinterklaas kwam helemaal stuk las. Had je op de beginpagina's ook meisjes die achter speelgoed fornuisjes zaten te koken enzevoorts. Ik bladerde uiteraard snel door naar de achtbanen en lego, maar dat was me toen wel opgevallen.
Hahaha goodtiems!
lik+dis+if+you+cry+every+time+_425bd11f3bc84d25db89efd8cfc0b808.jpg
 
Zeikwijven tekst zeg. Is toch ook zo? Bart Smit moet juist geprezen worden om het feit dat ze deze verdoete generatie nog enige realiteitszin meegeven. Vrouwen die schoonmaken en koken zijn bijna aan het uitsterven. In ruil daarvoor krijg je 'carrieretijgers' die vanwege de druk voor hun 40e al met een burn-out zitten.

K*tfeministen. Op de brandstapel met die loeders.

Je haalt me de woorden uit de mond.

Feminisme is voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de ontwrichting van het gezin trouwens. De evolutie waarbij beide ouders uit huis zijn gaan werken heeft de opvoeding geen goed gedaan. Dit heeft ernstigere gevolgen gehad dan de meeste mensen beseffen.

Ik heb trouwens niets tegen huismannen of carrièrevrouwen, maar zoiets zit gewoon in je genen. Een advertentie van Bart Smit gaat totaal niets veranderen aan de keuze die iemand later maakt. Als je geen interesse hebt in het beroep koop je ook niet het speelgoed.

Wat moet veranderen is de denigrerende houding ten aanzien van huisvrouwen.

Bart Smit had zich niet moeten excuseren. Het is een walgelijke opmerking van het VOK die trouwens geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heeft.

Wat hier volgens mij echt achter zit is een groep onzekere vrouwen die nooit echt iets toegevoegd hebben aan de economie en geen huisvrouw wilden zijn omdat ze dat als minderwaardig beschouwen. Stel je eens voor hoe kinderen die interesse hebben in dit speelgoed zich nu voelen als ze te horen krijgen dat "zo goed zijn als mama" eigenlijk fout is en niet hoort. De psychische schade moet niet onderschat worden.

Excuses van het VOK voor deze reactie zijn wel op zijn plaats.
 
En als Bart Smit jongetjes had gebruikt als modellen voor speelgoedstofzuigers, -strijkijzers en -dweilen, waren bij COC de poppen aan het dansen..
 
Je haalt me de woorden uit de mond.

Feminisme is voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de ontwrichting van het gezin trouwens. De evolutie waarbij beide ouders uit huis zijn gaan werken heeft de opvoeding geen goed gedaan. Dit heeft ernstigere gevolgen gehad dan de meeste mensen beseffen.

Ik heb trouwens niets tegen huismannen of carrièrevrouwen, maar zoiets zit gewoon in je genen. Een advertentie van Bart Smit gaat totaal niets veranderen aan de keuze die iemand later maakt. Als je geen interesse hebt in het beroep koop je ook niet het speelgoed.

Wat moet veranderen is de denigrerende houding ten aanzien van huisvrouwen.

Bart Smit had zich niet moeten excuseren. Het is een walgelijke opmerking van het VOK die trouwens geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heeft.

Wat hier volgens mij echt achter zit is een groep onzekere vrouwen die nooit echt iets toegevoegd hebben aan de economie en geen huisvrouw wilden zijn omdat ze dat als minderwaardig beschouwen. Stel je eens voor hoe kinderen die interesse hebben in dit speelgoed zich nu voelen als ze te horen krijgen dat "zo goed zijn als mama" eigenlijk fout is en niet hoort. De psychische schade moet niet onderschat worden.

Excuses van het VOK voor deze reactie zijn wel op zijn plaats.

Precies dit.
Huis, haard, man en kinderen tevreden en verzorgd houden is een nobele en vooral niet te onderschatten taak.
Het lijkt mij een topbaan, met een veel grotere impact op de wereld dan de gemiddelde banen die vrouwen nu hebben.
 
vroeger een vliegtuig op afstandsbediening gevraagd aan sinterklaas.. nooit gekregen

tot heden heb ik nooit een voet op een vliegtuig durven zetten.
 
vroeger een vliegtuig op afstandsbediening gevraagd aan sinterklaas.. nooit gekregen

tot heden heb ik nooit een voet op een vliegtuig durven zetten.

Gelukkig maar, ik ook niet hoor..je moet wel gek zijn om op een vliegtuig te willen staan :rolleyes:
 
Wat moet veranderen is de denigrerende houding ten aanzien van huisvrouwen.

Dit is inderdaad de essentie van het probleem.

Als dit al 4-5 decennia eerder was gebeurd, dan waren er nu waarschijnlijk veel minder ontwrichte gezinnen geweest.
Dan waren het aantal echtscheidingen binnen gezinnen o.a. vanwege 'afwezigheid en achterstallig intern onderhoud' ook minder.
Dan was het maatschappelijk financieel stelsel vermoedelijk nog steeds van een dusdanige aard geweest dat je zonder problemen als man (of vrouw) voldoende verdiende om in het gezinsonderhoud te voorzien i.p.v. zoals tegenwoordig, waarbij de meeste allebei MOETEN werken om rond te kunnen komen.

Precies dit.
Huis, haard, man en kinderen tevreden en verzorgd houden is een nobele en vooral niet te onderschatten taak.
Het lijkt mij een topbaan, met een veel grotere impact op de wereld dan de gemiddelde banen die vrouwen nu hebben.

Misschien ben ik daarin een ouderwetse lul, maar in mijn beleving is er in die zin echt héél veel verloren gegaan qua normen en waarden.
En wat hebben we er nou eigenlijk precies voor terug gekregen? :rolleyes:
 
beter hadden ze hen bij in 2 gezaagde brandweerauto's en vliegtuigen gezet, want er bestaat toch geen enkele vrouw die niet part time werkt, een leven lang full time banen zijn immers te zwaar voor het "sterke" geslacht:trollface:
 
Gelukkig maar, ik ook niet hoor..je moet wel gek zijn om op een vliegtuig te willen staan :rolleyes:

ik versta jouw keestong ook niet altijd, dus laten we het een beetje vriendelijk houden of heb je vroeger teveel pieten gekregen van sinterklaas?
 
Back
Naar boven