XXL Nutrition

Kuiten beginner

Bezoekers in dit topic

MickG

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2010
Berichten
722
Waardering
18
Lengte
1m73
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
ik heb mijn kuiten erg verwaarloosd en ben van plan na de zomer deze flink aan te pakken, ik ben al enige research aan het doen en weet nu al redelijk hoe de spier in elkaar zit met de 2 delen de gastrocnemius en soleus.

nu komt mijn vraag want ik heb begrepen dat het staande raisen voornamelijk de gastro aanpakt en het zittend raisen soleus. ik heb jammer genoeg geen seated calf raise machine op mijn gym en vroeg me af hoe ik deze wel kan trainen( kg schijven op me schoot flikkeren leek me slecht idee)

en ik heb ook begrepen dat je kuiten makkelijk meerdere malen per week kan doen is dit waar? en hoeveel oefeningen of sets is daarbij passend?

alvast bedankt en nog een fijne vakantie:D
 
Ik zou afwisselen met low reps zeer zwaar en high reps met wat lichter gewicht. Je kan een barbell ook op je knieen ligen al zittend en dan je kuiten trainen a la seated calf raise machine. Kuiten is toch grotendeels genetisch imo. Als je er geen aanleg voor hebt worden het toch geen big ****ers
 
schijven op schoot doe ik ook wel eens maar geen zicht idd. je heb er zo 120 kg+ op liggen en dan kan je nog net je armen op de schijven leggen om ze nog wat naar beneden te drukken.

ben ook bang weinig kuit te krijgen. op de gym loopt iemand die amper iets er voor doet en gigantische kuiten heeft met een beetje split ook nog
 
Laatst bewerkt:
Toe press op de leg press machine?
 
Back
Naar boven