MuscleMeat

Kuiten: Een anatomische vraag

Bezoekers in dit topic

heeft iemand nog een idee hoe ik mn kuiten een beetje kan aanpakken in mn gym? we hebben alleen een machine die je maar tot 65 kg kan doen (waar ik dus makkelijk 100 reps mee kan).. ik heb wel eens seated calfraise geprobeerd met een barbell op mn knieën maar das ook niet ideaal. want ik kan die gewichten nauwelijks op mn benen krijgen
 
heb je het al eens met 1 been geprobeerd ?

Over wat vor andere app. heb je de beschikking (rack, leg press, Hack squat, Smith, enz) ?
 
Met een wmith je kuiten trainen ?

Please explain !

Ik doe alleen standing calves en legg press voor kuiten, meer opties heb ik helaas niet
 
ik heb naar binnen gedraaide enkels, en dus naar buiten gedraaide tenen, de zogenaamde O-benen en ik kan je zeggen, ik train mijn kuiten nauwelijks en toch zijn ze enorm ontwikkeld, weet niet of het er iets mee te maken heeft...?
 
leGionellz zei:
Met een wmith je kuiten trainen ?

Please explain !

Ik doe alleen standing calves en legg press voor kuiten, meer opties heb ik helaas niet

- Stang in je nek en een verhoging onder de bal van je voet

- bankje erbij, zittend met de stang op je knieen en iets onder de bal van je voet
 
gallius zei:
ik heb naar binnen gedraaide enkels, en dus naar buiten gedraaide tenen, de zogenaamde O-benen en ik kan je zeggen, ik train mijn kuiten nauwelijks en toch zijn ze enorm ontwikkeld, weet niet of het er iets mee te maken heeft...?

Stand van je voeten heft niets te maken met de totaalontwikkeling van je kuiten.

Zoals je zelf al aangeeft ik train mijn kuiten nauwelijks en toch zijn ze enorm ontwikkeld zit het meer in je ACGT combinatie's
 
mss kan ik het wel doen met 1 been op de leg press..
voor de rest hebben we alleen een powerrack
 
wat doen jullie moeilijk zeg je stapelt toch gewoon een paar schijfen op elkaar (als je geen balkje hebt) en pakt een zware dumbbell en doe dan calfe raises of hoe dat ook heet haha met 1 been. werkt perfect.
 
32 kg zal niet veel verschil maken... ik denk dat ik zon 90/100 kg per been nodig heb
 
Het is mogelijk om door de stand van je voeten te veranderen het accent te verlegen op een van de twee koppen.
Er vindt op het moment dat een exo of -endorotatie maakt met je voeten een veranderde krachtwerking in de spier plaats.
Het is sowieso bij spieren met meerdere koppen (biceps, triceps) of spieren met nagenoeg dezelfde werking (hamstrings, quadriceps, gluteus) onmogelijk om ze evenveel arbeid te laten leveren. En zijn daardoor gevoelig voor verandering van sturing in het gewricht.
Dus verander je de stand van de gewrichten zal je accenten verleggen!
 
Back
Naar boven