MuscleMeat

Kuiten: Een anatomische vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brutez

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
12 jan 2004
Berichten
7.359
Waardering
54
Hoi,

Even over de kuiten. Vele beweren dat je doormiddel van de stand van je voeten, dus hakken naar binnen of naar buiten, de nadruk kan leggen op verschillende delen. Zie plaatje..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Nu staat in een ander boek het volgende:

"Geloof niet dat het naar binnen draaien van je tenen de buitenkant van de zijwaartse kop van de gastrocnemius beter traint, of dat het naar buiten draaien van je tenen meer nadruk legt op de binneste kop. De oorsprong van de aanhechtingen van de gastrocnemius worden door het plaatsen van de voeten niet beinvloed. Het varieren van de voetpositie heeft geen enkele warde en is nog slecht voor de stabiliteit van de enkels ook. Houd de tenen recht vooruit."

Wat is waar??
 
Ik ben wel van mening dat je het accent kan verleggen naar de mediale of laterale kop. Ik ben het er niet mee eens dat je dit moet doen door je voeten naar binnen/buiten moet draaien

Naar binnen/buiten draaien is te belastend voor je enkels. Zelf rol ik als ik de mediale kop wil accentueren af over de binnenkant voet (grote teen) en als ik de laterale kop wil belasten over de butenkant voet (kleine teen)
 
Verleg zelf constant de stand en het accent :dance:, zo heb ik de kuiten tot een van mijn beste spiergroepen gemaakt ;)
 
Dave Hawk zei:
Verleg zelf constant de stand en het accent :dance:, zo heb ik de kuiten tot een van mijn beste spiergroepen gemaakt ;)
maar dus wel door de voeten naar binnen of buiten te plaatsen?
 
meestal zie je trouwens dat het middelste hoofd veel groter is, is het überhaubt wel mogelijk om de laterale kop echt te vergroten?
 
boogie zei:
maar dus wel door de voeten naar binnen of buiten te plaatsen?

Klopt !, doe alle varianties :dance:, niet overdreven veel sets, maar wel minimaal 35 reps per keer, werkt bij mij goed :thumbs:
Af en toe wissel ik dit weer af met kei-zware sets voor de kuiten, maak dan weer een combinatie :cool:
 
Dave Hawk zei:
Klopt !, doe alle varianties :dance:, niet overdreven veel sets, maar wel minimaal 35 reps per keer, werkt bij mij goed :thumbs:
Af en toe wissel ik dit weer af met kei-zware sets voor de kuiten, maak dan weer een combinatie :cool:

Daar zijn de meningen ook sterk over verdeeld..
 
Brutez zei:
Daar zijn de meningen ook sterk over verdeeld..

Ook :dance:, maar je moet testen wat bij jou werkt ;)
Ik heb een paar goede kuiten aan overgehouden, gewoon door te spelen met
alle variaties, accenten, reps, sets enz. :eek:

Ik vind het ook een zeer belangrijke spiergroep, want hierop maak je toch vaak het verschil met andere bb-ers ;)
 
boogie zei:
meestal zie je trouwens dat het middelste hoofd veel groter is, is het überhaubt wel mogelijk om de laterale kop echt te vergroten?

Normaal gesproken land je bij elke stap die je zet op de (buitenkant) hiel en rol je afover de grote teen. Elke stap die je zet accentueerd dus in weze de mediale kop (zoals ik hierboven beschrijf)
 
Dave Hawk zei:
Ik vind het ook een zeer belangrijke spiergroep, want hierop maak je toch vaak het verschil met andere bb-ers ;)

Ik denk dat het deze instelling is die ervoor gezorg heeft dat je kuiten goed zijn.

Als ik naar de meeste mensen kijk dan krijgt kuiten helemaal achteraan in een schema 5 minuten aandacht en dan maar klagen dat ze niet groeien ? ? En dit terwijl kuiten een spier is die kwa massa groter is als de biceps een spier waar wel aandacht en tijd aan besteed word.
 
3XL zei:
Ik denk dat het deze instelling is die ervoor gezorg heeft dat je kuiten goed zijn.

Als ik naar de meeste mensen kijk dan krijgt kuiten helemaal achteraan in een schema 5 minuten aandacht en dan maar klagen dat ze niet groeien ? ? En dit terwijl kuiten een spier is die kwa massa groter is als de biceps een spier waar wel aandacht en tijd aan besteed word.

Maar die zijn heel goed te zien in een strak t-shirtje als je uitgaat :cool: :D
 
3XL zei:
En dit terwijl kuiten een spier is die kwa massa groter is als de biceps een spier waar wel aandacht en tijd aan besteed word.

Ik denk ook dat het komt omdat er voor biceps veel meer verschillende oefeningen zijn. Voor kuiten hebben wij in onze gym alleen een standing calf raise machine. Dan ben je dus ook eigenlijk zo uitgetraind..
 
Heb je een smith machine? Daar kun je seated doen
 
3XL zei:
Ik denk dat het deze instelling is die ervoor gezorg heeft dat je kuiten goed zijn.

Als ik naar de meeste mensen kijk dan krijgt kuiten helemaal achteraan in een schema 5 minuten aandacht en dan maar klagen dat ze niet groeien ? ? En dit terwijl kuiten een spier is die kwa massa groter is als de biceps een spier waar wel aandacht en tijd aan besteed word.

Zeker ! :dance:, heb in het verleden goed rond gekeken ;) en zag dat een hoop bb-ers hier het probleem gebied hadden :o . Voor mij dus een punt om hier keihard aan te werken en er een sterke van te maken :cool:

Met vijf minuten kom je er echter niet, heb in het verleden wel eens "calf killers" gedaan van 16 tot 18 sets verdeelt over een training, met tussendoor een hele berg proteine, ging ik super op :hedbang:
 
Ik moet toch eens aan T vragen of hij jou smily's niet kan uitzetten, damn wat gebruik jij er veel :dance:
 
Idd, als ik de drang voel om te accentueren rol ik ook op binnen en buitenkantvoet. Voeten draaien voelt niet zo lekker aan bij mij.
 
3XL zei:
Ik ben wel van mening dat je het accent kan verleggen naar de mediale of laterale kop. Ik ben het er niet mee eens dat je dit moet doen door je voeten naar binnen/buiten moet draaien

Naar binnen/buiten draaien is te belastend voor je enkels. Zelf rol ik als ik de mediale kop wil accentueren af over de binnenkant voet (grote teen) en als ik de laterale kop wil belasten over de butenkant voet (kleine teen)

In welke mate is het belastend?

Mij kuiten beginnen zich nl. juist beter te ontwikkelingen nu ik ze vanuit die verschillende hoeken aan probeer te pakken. :)
 
MrJ zei:
In welke mate is het belastend?

Mij kuiten beginnen zich nl. juist beter te ontwikkelingen nu ik ze vanuit die verschillende hoeken aan probeer te pakken. :)


bij mij ook, maar kuiten gaan zoiezo langzaam bij mij :(
 
Brutez zei:
Ik moet toch eens aan T vragen of hij jou smily's niet kan uitzetten, damn wat gebruik jij er veel :dance:

:lol:


Ik ben ook van mening dat kuiten minstens net zo veel aandact verdiend als biceps bijvoorbeeld. Ik doe altijd minstens 2 kuitoefeningen, en ze groeien zeker wel mee. Maar helaas ben ik ook niet kuit-bevoorrecht..
 
Brutez zei:
Ik moet toch eens aan T vragen of hij jou smily's niet kan uitzetten, damn wat gebruik jij er veel :dance:

:D :haha: Die poppetjes komen soms uit het niets :laugh: :roflol: :eyebrow:
 
Back
Naar boven