MuscleMeat

Kuiten moeten groeien

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Mijn kuiten zijn zo goed als niet bestaand, de omtrek is ongeveer 33-34cm en ze zijn lang dus je ziet niks. Ik wil graag tips horen van mensen die ooit hele kleine kuiten hadden en nu niet meer. Van personen die gezegend zijn met monster calves hoef ik geen tips, enkel van genetisch benadeelden zoals ik :o Ik volg nu dit schema:

http://www.bodybuilding.com/fun/make-those-stubborn-calves-grow.htm

Wat vinden jullie ervan?
 
https://www.t-nation.com/training/no-weights-calf-training

ik volgde dit, behalve op mijn legdays.
Toen deed ik gewoon de seated of staande calf raise 6x10 met wel die 2sec hold on top.

Moet zeggen, als je een paar kg gaint op je bodyweight je dat verschil goed gaat zien in je kuiten.
En geef het prioriteit, biceps worden aangepakt in al je rug-oefeningen laten we zeggen 4-6 per week en nog is 2+ isolatie voor je biceps. Er is niemand die evenveel aandacht aan zijn kuiten geeft, doe dat dus wel :)
En ga ook niet opzoek naar 'pomp', Maar naar perfecte gecontroleerde uitvoering en daar in hogere gewichten gebruiken.

En behalve het stabiliserende werk gaan je kuiten echt niet insane groeien van squats, dl's oid.

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ----------

Of je moet super dik worden, of zo iemand die met dikke schoenen en een zware rugzak door de bergen gaat wandelen. die 2 mensen hebben ook altijd flinke kuiten.
 
Ik heb goede resultaten met:
dag1: standing calfs single leg 5 sets...leg press calfs 5sets...calf hops 4 sets...14 sets totaal
dag2: Tibialis raise..10 sets totaal
dag 3: Seeated calfs...10 sets totaal

Dit steeds herhalen en af en toe een dagje rust. Hoog gewicht en veel sets, korte rust, full rom en boven even vasthouden

Altijd beginnen met kuiten, behalve bij beentraining
 
Laatst bewerkt:
Ken het kerel, korte broeken zijn ook niet voor mij weggelegd. No fucks where given, dat punt ben ik al lang voorbij.

Als je echt wil moet je er een prioriteit van maken. Waar een wil is, is een weg. Maar mij boeide het nooit zo dat ik m'n prioriteiten wilde veranderen, om aan m'n kuiten te werken.

Maar ik denk dat je beste gok, lage belasting met heel hoge volumes is. Als je ziet hoeveel 'endurance' sporters stevige kuiten hebben.
 
Gewoon 4 tot 5 keer per week trainen gaan ze echt wel groeien. Je kuiten worden elke dag belast he die moet je echt hard aanpakken
 
Een tijdje elke training beginnen met zo zwaar mogelijke calfraises. Eventueel op benendag later in de training pas.
Wel sowieso erg zwaar gaan en liefst tot absolute fail dus ook halve reps gewoon doen.
 
personen die gezegend zijn met monster calves hoef ik geen tips, enkel van genetisch benadeelden zoals ik

Right there with ya.

Ook ik ben op zoek naar advies van de genetisch benadeelden die progressie hebben weten te boeken.

Ik ben nu op het punt dat echt uit proportie ah groeien ben als mijn kuiten op dit niveau blijven.
Het was al uit proportie, maar verhouding wordt nu echt te groot. Vanaf mn knie naar boven reageert perfect op training en voeding. Maar die kuiten lijken doofstom.:(

Ik geef ze nu dan ook prioriteit. Om de ene dag aanpakken. En als eerste spiergroep die dag. En ook op elk mogelijke manier (vanaf vandaag variatie erin gegooid).

Er zijn inderdaad een hoop artikelen te vinden online met hoe je je kuiten moet trainen. Maar ik heb vaak het idee dat zo een artikel niet van de hand van de minder gezegende onder ons komt. Al met al natuurlijk geen reden om het niet over te nemen.

Enige wat ik nog wel anders doe is bij standing calf raises dat ik de positieve beweging, explosief doe. En dan 2 sec hold, met langzaam negatief , en dan weer explosief. (ook weer uit een artikel)

Mocht ik het gouden ei gevonden hebben, zal ik het zeker laten weten.
Vandaag rest-pause toegepast.
herhalingen tot je niet meer kan 10 sec rust en meteen weer door. tot je de 75 reps hebt aangetikt.

Gekke pomp kan ik je zeggen. Resultaat, I dunno...

Ik ga ze een half jaar echt flink aanpakken en prio geven, hopelijk gebeurt er wat.

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:36 ----------


interesting. Ik ga deze ook in de variatie meepakken. Thanks.


Tibialis raise, zit trouwens nog niet in mijn pakket. Die reageert eigenlijk wel redelijk op stimulatie, beter dan de gastroc en soleus, die ga ik ook in mijn schema verwerken. Nog even uitxoeken wat de beste manier is
 
Laatst bewerkt:
handig man kleine kuiten, dan lijken je bovenbenen groter
 
Gewoon 4 tot 5 keer per week trainen gaan ze echt wel groeien. Je kuiten worden elke dag belast he die moet je echt hard aanpakken

Denk je echt dat ondanks dat ze iedere dag belast worden (zoals je zelf al aangeeft) dat 4-5 keer per week trainen zin/nut heeft?? Als ze van hoog volume met lage intensiteit, zoals lopen, niet groeien doen ze dat van hoog volume lage intensiteit training, zoals 5 keer per week trainen, ook niet.

Spiergroepen die gewend zijn aan regelmatige belasting moet je juist kort/hard aanpakken met een minimum aan volume in combi met een maximum aan intensiteit.
 
http://www.t-nation.com/training/no-weights-calf-training

ik volgde dit, behalve op mijn legdays.
Toen deed ik gewoon de seated of staande calf raise 6x10 met wel die 2sec hold on top.

Moet zeggen, als je een paar kg gaint op je bodyweight je dat verschil goed gaat zien in je kuiten.
En geef het prioriteit, biceps worden aangepakt in al je rug-oefeningen laten we zeggen 4-6 per week en nog is 2+ isolatie voor je biceps. Er is niemand die evenveel aandacht aan zijn kuiten geeft, doe dat dus wel :)
En ga ook niet opzoek naar 'pomp', Maar naar perfecte gecontroleerde uitvoering en daar in hogere gewichten gebruiken.

En behalve het stabiliserende werk gaan je kuiten echt niet insane groeien van squats, dl's oid.

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ----------

Of je moet super dik worden, of zo iemand die met dikke schoenen en een zware rugzak door de bergen gaat wandelen. die 2 mensen hebben ook altijd flinke kuiten.

Denk dat bij mensen met échte dunne kuiten ten gevolge van een smalle frame niet het geval is. Of je moet 40 kg gaan bulken. Bij mijn bulk van +20 kg (waarbij ik skinnyfat werd), zijn ze hooguit 1-2 cm gegroeid.
 
Mijn kuiten zijn zo goed als niet bestaand, de omtrek is ongeveer 33-34cm en ze zijn lang dus je ziet niks. Ik wil graag tips horen van mensen die ooit hele kleine kuiten hadden en nu niet meer. Van personen die gezegend zijn met monster calves hoef ik geen tips, enkel van genetisch benadeelden zoals ik :o Ik volg nu dit schema:

http://www.bodybuilding.com/fun/make-those-stubborn-calves-grow.htm

Wat vinden jullie ervan?

Waar in je schema train je je kuiten? Achterlopende kuiten moet je net als ieder ander achterlopen de spier(groep) prioriteit geven. Maw als eerste spier die je die dag train en dan nog liefts na een rustdag.

Wat de link betreft, grootste massa van de kuit is de gastrocnemius en deze is over het algemeen fasttwich dominant wat beteken dat je training voornamelijk moet bestaan uit reps in de lagere range en veel gewicht.
Ook werkt pre-stretch prima voor de gastrocnemius, gewoon de laatste 5-10cm van de excentrische beweging versnellen en direct weer omhoog komen (pre-stretch moet je leren en is niet hetzelfde als bounchen!!!)

Als je extra massa in de soleus zoekt dan is hogere reps wel prima.

Voeg trouwens ook eens een oefening voor de tibialis toe. extra winst op de tibialis betekend ook extra winst op het meetlint en is ook nog eens gezonder voor de krachtverhouding buigers/strekkers.
 
Denk dat bij mensen met échte dunne kuiten ten gevolge van een smalle frame niet het geval is. Of je moet 40 kg gaan bulken. Bij mijn bulk van +20 kg (waarbij ik skinnyfat werd), zijn ze hooguit 1-2 cm gegroeid.

Sad, but true.

Heb je die 1-2 cm wel behouden uiteindelijk, of verdween dat ook weer in de cut?
 
Ik doe nu ramp up sets met Kuiten aan het begin van m'n lower body Day.
Ik doe standing calf raise staggerd met tibialis raise.
Donkey doe ik ook soms.
Vrij laag rep range.

Ook heb ik gemerkt dat bij de ghr de kuit ook flink gestimuleerd word.tenminste als je met de bal van je voet tegen de plaat drukt
 
die tibia raises zie ik vaak voorbij komen laatste tijd op dbb, echter zie ik ze nooit uitgevoerd worden in de gym. door niemand niet..
 
die tibia raises zie ik vaak voorbij komen laatste tijd op dbb, echter zie ik ze nooit uitgevoerd worden in de gym. door niemand niet..

Kuiten horen bij benen , benen zijn geen borst noch biceps ! ;)
 
die tibia raises zie ik vaak voorbij komen laatste tijd op dbb, echter zie ik ze nooit uitgevoerd worden in de gym. door niemand niet..

Ik zie ook zelden iemand een kuitoefening goed uitvoeren. Meeste mensen verdiepen zich niet in het trainen van de kuiten. Ik heb mooie resultaten met tibialis raise, scheelt toch echt in het aanzicht van de kuiten
 
Waar in je schema train je je kuiten? Achterlopende kuiten moet je net als ieder ander achterlopen de spier(groep) prioriteit geven. Maw als eerste spier die je die dag train en dan nog liefts na een rustdag.

Wat de link betreft, grootste massa van de kuit is de gastrocnemius en deze is over het algemeen fasttwich dominant wat beteken dat je training voornamelijk moet bestaan uit reps in de lagere range en veel gewicht.
Ook werkt pre-stretch prima voor de gastrocnemius, gewoon de laatste 5-10cm van de excentrische beweging versnellen en direct weer omhoog komen (pre-stretch moet je leren en is niet hetzelfde als bounchen!!!)

Als je extra massa in de soleus zoekt dan is hogere reps wel prima.

Voeg trouwens ook eens een oefening voor de tibialis toe. extra winst op de tibialis betekend ook extra winst op het meetlint en is ook nog eens gezonder voor de krachtverhouding buigers/strekkers.

Allereerst thanks voor alle tips! Kan ik zeker wat mee.

Ik train thuis en doe een ub/lb 5 daagse split. Ik heb dus 2 dagen over die ik tegenwoordig helemaal alleen besteed aan kuiten. Mijn voornaamste doel is kracht, dus ik vind het zonde om kuiten aan het begin van mijn squat en deadlift sessies te doen, vandaar aparte dagen voor de kuitjes.

Low reps hight weight is het tegenovergestelde van wat ik nu doe, maar het klinkt logisch om het zo te doen. Ik merk echter wel dat als ik veel gewicht gebruik, ik minder die squeeze bovenin heb. Ik heb dan eerder de neiging om te bouncen. Wellicht is het een goed idee om 1 dag high reps low weight te doen en een dag andersom. Hoe train je trouwens de tibialis? Wist overigens geeneens dat dit een spier was.
 
Allereerst thanks voor alle tips! Kan ik zeker wat mee.

Ik train thuis en doe een ub/lb 5 daagse split. Ik heb dus 2 dagen over die ik tegenwoordig helemaal alleen besteed aan kuiten. Mijn voornaamste doel is kracht, dus ik vind het zonde om kuiten aan het begin van mijn squat en deadlift sessies te doen, vandaar aparte dagen voor de kuitjes.

Low reps hight weight is het tegenovergestelde van wat ik nu doe, maar het klinkt logisch om het zo te doen. Ik merk echter wel dat als ik veel gewicht gebruik, ik minder die squeeze bovenin heb. Ik heb dan eerder de neiging om te bouncen. Wellicht is het een goed idee om 1 dag high reps low weight te doen en een dag andersom. Hoe train je trouwens de tibialis? Wist overigens geeneens dat dit een spier was.

Ik zelf gebruik de rope van een kabel om tibialis raises te doen in de sportschool.

Voor thuis doe ik op een verhoging een tibialis raise (Staan op de hak en tenen naar je toe).

Google maar ff voor wat filmpjes
 
Back
Naar boven