AndroidHealthClinic

Kuiten nonexistent (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Mijn kuiten zijn overduidelijk mijn zwakste punt, ik heb ze totaal niet. Sommige zijn gezegend met dikke kuiten terwijl ze deze nooit trainen, maar dat is mij niet gegund. Nu wil ik ze flink gaan aanpakken.
Nu zag ik op simplyshredded een artikel over hoe Arnold zijn kuiten zo groot heeft gekregen. Hij trainde ze 6 per week... Nu lijkt mij dit overdreven, maar is het wel een idee om ze bijvoorbeeld 3x per week aan te pakken?
 
wat ik merk bij mezelf is dat mn kuiten niet reageren op korte krachtsessies. wel op bv lang traplopen of ophellend lopen/stappen

en niet stoppen wanneer het een beetje pijn doet.. echt proberen doorgaan
 
Arnold trainde z'n kuiten mss 6x per week. Arnold gebruikte AAS. Jij ook?
 
Interessant artikel wazzup.

Samenvatting: Squeeze de kuiten tijdens calf raises op het hoogste punt en ga dan in 3 seconden weer naar beneden, waarna je 2 seconden pauze neemt op het laagste punt. Op deze manier heeft de achillespees zo min mogelijk invloed, en moet de meeste kracht vanuit je twee kuitspieren zelf komen. Kortom: niet bouncen
 
wat ik merk bij mezelf is dat mn kuiten niet reageren op korte krachtsessies. wel op bv lang traplopen of ophellend lopen/stappen

en niet stoppen wanneer het een beetje pijn doet.. echt proberen doorgaan

Inderdaad. Ik heb ook pas vooruitgang in mijn kuiten sinds ik ze anders aanpak. Ik ben er mee begonnen in september. Twee oefeningen. Reeksen van 50,40,30,25,20 en dit gedurende 40 minuten. Als ik mijn reeksen niet kon afmaken, stopte ik enkele seconden, ging dan weer door, stopt terug, enz.... Ik doe die dag enkel kuiten. Eén keer per week. Nu, vanaf januari doe ik ze twee keer per week. Zwaarder gewicht en reeksen van 20. Twee oefeningen en 6 reeksen van elk. En daarna een andere spier. Ik heb nog altijd dunne kuiten maar er is verandering en je ziet er al vorm in. Het bovenste gedeelte vooral. Met kuiten ga je geen vooruitgang boeken als je ze zoals je andere spieren traint. Ze moeten harder getraind worden en niet vlug een paar reeksen na een beentraining zoals meestal gedaan wordt. En je moet de beweging ook volledig doen en niet van dat half werk dat je dikwijls ziet.
 
Het scheelt ook als je zelf zwaarder wordt. Kijk maar eens naar mensen van 100+ kg, dan zie je heel veel dikke kuiten.
 
Het scheelt ook als je zelf zwaarder wordt. Kijk maar eens naar mensen van 100+ kg, dan zie je heel veel dikke kuiten.

Hmm..ik weet het niet, doet me denken aan dat verhaal dat dikkere mensen sterkere benen zouden hebben omdat ze hun dikke kont de hele dag mee moeten slepen. Ik ben bijna mijn hele leven erg dik geweest, en mijn kuiten zijn erg klein(ook veroorzaakt door een totaal gebrek aan training van de kuiten), en mijn benen niet sterk.

Maar TS, gewoon de kuiten zwaar en redelijk vaak trainen, ze kunnen het verrassend goed aan. Het is vergeleken met je bovenbenen een relatief kleine spiergroep/spiergroepengroep??? dus zo snel zullen de centimeters er niet opvliegen
 
Wel i.c.m. veel lopen/wandelen natuurlijk ;)
 
Hmm..ik weet het niet, doet me denken aan dat verhaal dat dikkere mensen sterkere benen zouden hebben omdat ze hun dikke kont de hele dag mee moeten slepen. Ik ben bijna mijn hele leven erg dik geweest, en mijn kuiten zijn erg klein(ook veroorzaakt door een totaal gebrek aan training van de kuiten), en mijn benen niet sterk.
als je niet de hele dag op je hol zit klopt dit vaak wel hoor
lopen e.d. is prima kuitentraining als je zwaar bent
 
Laatst bewerkt:
Wel i.c.m. veel lopen/wandelen natuurlijk ;)
niks van waar. ik heb een verleden als loper, heb ook veel gestapt en heb er nooit kuiten van gekregen en ik ken gasten die zwaar zijn en stokskes van kuiten hebben. Kuiten is genetische aanleg maar door serieuze training kan je ze wel verbeteren zodat het er toch gespierd uitzeit.

---------- Post toegevoegd Mon 7 Jan 2013 om 18:42 ----------


ga ik ook toevoegen in mijn kuitentraining. de uitvoering zoals het in het artikel beschreven staat.
 
niks van waar. ik heb een verleden als loper, heb ook veel gestapt en heb er nooit kuiten van gekregen en ik ken gasten die zwaar zijn en stokskes van kuiten hebben. Kuiten is genetische aanleg maar door serieuze training kan je ze wel verbeteren zodat het er toch gespierd uitzeit..

Ik heb ook niet gezegd dat het voor iedereen geldt, maar skinny ****s hebben in de regel minder kuiten dan de 100+ kg beren.
 
Hier net de zelefde shit man dan denken de mensen dat je u bennen helemaal neit traind


Synthol en het is weer inorde:trollface:
 
Mijn kuiten zijn overduidelijk mijn zwakste punt, ik heb ze totaal niet. Sommige zijn gezegend met dikke kuiten terwijl ze deze nooit trainen, maar dat is mij niet gegund. Nu wil ik ze flink gaan aanpakken.
Nu zag ik op simplyshredded een artikel over hoe Arnold zijn kuiten zo groot heeft gekregen. Hij trainde ze 6 per week... Nu lijkt mij dit overdreven, maar is het wel een idee om ze bijvoorbeeld 3x per week aan te pakken?

Waneer je goed zoekt dan zie je dat Arnie z'n kuiten bij heeft kunnen halen in de periode dat hij bij Reg Park in Afrika traine en dat hij dat deed met veel gewicht en niet zozeer iedere dat honderden herhalingen.
 
Waneer je goed zoekt dan zie je dat Arnie z'n kuiten bij heeft kunnen halen in de periode dat hij bij Reg Park in Afrika traine en dat hij dat deed met veel gewicht en niet zozeer iedere dat honderden herhalingen.

Sets van 25 reps en beyond vind ik zelf ook niet logisch. Heb reps van 12-15 aangehouden vandaag, in totaal 10 sets. Woensdag ga ik zo'n 6-8 reps doen, 12-14 sets. Ga dat van Wazzup ook eens proberen, klinkt goed. Dat tempo zoals beschreven hou ik sowieso aan, dus niet bouncen.

---------- Post toegevoegd Mon 7 Jan 2013 om 20:20 ----------

Hier net de zelefde shit man dan denken de mensen dat je u bennen helemaal neit traind


Synthol en het is weer inorde:trollface:

Niet aan gedacht! Goed idee man

:o
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook niet gezegd dat het voor iedereen geldt, maar skinny ****s hebben in de regel minder kuiten dan de 100+ kg beren.

Kuitvet man:p Maar dat is natuurlijk het probleem; veel dikke mensen lopen niet de hele dag rond, omdat het zo vermoeiend is, waardoor je een soort vicieuze cirkel krijgt. Kijk, als je het over strongman-dik hebt, is het wat anders. Die zijn gewoon enorm gespierd, en dan ook nog eens dik.

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 15:09 ----------

:o Eigenlijk is dit nog wel het beste advies :o haha

Thnx voor de tips allen, karma has been given. Ga ze 3 maal per week aanpakken vanaf nu, zowel high rep als low rep om alle fibers aan te spreken, maar vooral flink volume. Ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn.

Ook geduld hebben he, je zult in je kuiten niet zo snel centimeters erbij zien gaan(en bij bovenbenen gaat het al erg langzaam), omdat kuiten kleiner zijn. Maak een foto van je kuiten, en maak er over een jaar weer een, en bekijk het verschil(als je het geduld hebt:D)
 
Back
Naar boven