Fitness Seller

Kuiten slanker maken, wel of geen oefeningen doen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hmm bedankt voor al jullie reacties....Ik doe inderdaad elke dag 45 minuten hardlopen. Als ik daarvoor in de plaats crosstrainer doe. Is dat beter? Ik bedoel dan echt met mijn voeten/hiel plat op de pedalen, tijdens het crosstrainen. In een beetje gebukte houding. zodat de kuitspieren minder worden belast.

En ja, misschien zijn mijn kuiten niet dik ofzo, maar wel voor mijn lichaam qua verhouding. Het zijn inderdaad spieren denk ik. Lastig met skinny jeans....te strak rond mijn kuiten, terwijl het goed zit rond mijn middel.

allemaal bullshit wat hier verkondigd wordt. Dit is je genetische aanleg. Je hebt waarschijnlijk lange, dikke kuiten en daar kun je niets aan veranderen. Blijf maar gerust hardlopen. Ze zullen niet smaller worden als je niet loopt. Ik durf te wedden dat je altijd zo'n kuiten gehad hebt, ook toen je nog niet liep. t' Is niet omdat je je kuitspieren belast dat ze gaan groeien. Om je kuiten te laten groeien, moet je ze echt serieus aanpakken.

---------- Post toegevoegd Mon 17 Dec 2012 om 13:43 ----------

Doe je aan hardlopen? Daar iig mee stoppen. Zo ook met op hakken lopen.

En inderdaad geen oefeningen meer doen.


Maar waarom zou je ze smaller willen?

allemaal gelul, niets van waar. 't is niet door hardlopen of op hakken te lopen dat je dikke kuiten zal krijgen. Dikke kuiten is genetisch bepaald. Dunne, korte kuiten ook.
 
als je je kuiten minder wil aanspreken kun je beter op een fiets gaan zitten.

Das niet waar, bij mij werden ze echt strak daardoor.
Nu door het trainen gewoon groot, maar das toch mooi? Zou raar zijn als je bovenbenen lekker gespierd zijn en je onderbeentjes heel skinny :p

---------- Post toegevoegd Mon 17 Dec 2012 om 16:53 ----------

---------- post toegevoegd mon 17 dec 2012 om 13:43 ----------
dikke kuiten is genetisch bepaald. Dunne, korte kuiten ook.

+1
 
allemaal gelul, niets van waar. 't is niet door hardlopen of op hakken te lopen dat je dikke kuiten zal krijgen. Dikke kuiten is genetisch bepaald. Dunne, korte kuiten ook.

:confused:

Ik heb redelijk smalle kuiten, maar die groeien echt wel door belasting.

Als je je kuiten niet dikker wilt laten worden, zou ik daar dus als eerste mee stoppen.
 
:confused:

Ik heb redelijk smalle kuiten, maar die groeien echt wel door belasting.

Als je je kuiten niet dikker wilt laten worden, zou ik daar dus als eerste mee stoppen.

Ik train al meer dan 10 jaar en als er iets was dat niet groeide waren het mijn kuiten. En ik trainde mijn kuiten. Ze werden dus wel belast. Sinds een paar maanden heb ik een aparte trainingsdag ingelast waar ik mijn kuiten 40 minuten train. Een zware, uitputtende kuitentraining. En nu beginnen ze stilletjesaan te groeien. Ze zullen nooit groot worden omdat dit genetisch bepaald is en ik nogal hoge aanhechtingen heb. Wat wil ik daarmee zeggen. Dat ze echt niet gaan groeien omdat je ze een beetje belast. Daar is wat meer voor nodig. Ik heb vroeger ook jaren gelopen en gefietst en niet een klein beetje. een paar marathons, veel halve marathons en dergelijke. Zelfs een jaar 400m, 800m wedstrijden. Heb ik daar gespierde kuiten van gekregen. Nee, helemaal niet. Hoeveel centimeter zijn je kuiten dan gegroeid? Heb je ze dan gemeten? Dat is de enigste objectieve waardemeter. Het kan natuurlijk wel zijn dat je vroeger nooit sportte en dat je nu door te sporten iets gespierdere kuiten hebt gekregen. Dat verschil zal wel klein zijn. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat je door je kuiten te belasten plots dikke kuiten hebt gekregen en dat ze vroeger dun waren.
 
maybe... maar als het genetisch zo is dat je al aanleg hebt voor dikkere gespierde kuiten, zouden die dan ook niet veel sneller gaan groeien met lichtere training?
 
maybe... maar als het genetisch zo is dat je al aanleg hebt voor dikkere gespierde kuiten, zouden die dan ook niet veel sneller gaan groeien met lichtere training?
Zou misschien ook wel kunnen maar ik denk dat lopen dan toch niet genoeg belasting is. Je ziet wel lopers met stevige kuiten maar die hadden dat ook al voor ze liepen.
 
Back
Naar boven