Fitness Seller

Kuiten trainen oplossing gezocht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

faasjuh

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
586
Waardering
26
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
16%
beste dbbers

nu hebben ze in mijn gym de sitting en standing calf weggehaald :(
hiervoor is wel een 45degree calf press voor terug gekomen maar dit is natuurlijk niet genoeg..
nu doe ik al extra kuitoefeningen op de legpress en doe ik contractie oefeningen in het squitrek maar hierbij kan ik enkel maar bw gebruiken


zijn er nog variaties die je zelf kan maken of oplossingen?

karma voor degene die mij op nieuwe inzichten brengt ;)
 
Verhoging onder de smithmachine, dikke gewichten eraan hangen, effectiever kan het bijna niet.

Vergeet geen zittende kuitoefeningen te doen, zo spreek je andere spieren aan in je kuiten, dit kan dmv 2 dumbbells op je bovenbenen, vergeet geen matje of iets ertussen te leggen anders kan het pijn doen ;)

Verhoging onder je voeten spreekt natuurlijk weer voorzich.
 
Leg press machine kuiten duwen?
Edit: Laat maar, niet goed gelezen!
 
idd in smith, in leg press/hack squat, zittend met barbell op knieen, staand op 1 been, want more?
 
beste dbbers

nu hebben ze in mijn gym de sitting en standing calf weggehaald :(
hiervoor is wel een 45degree calf press voor terug gekomen maar dit is natuurlijk niet genoeg..
nu doe ik al extra kuitoefeningen op de legpress en doe ik contractie oefeningen in het squitrek maar hierbij kan ik enkel maar bw gebruiken


zijn er nog variaties die je zelf kan maken of oplossingen?

karma voor degene die mij op nieuwe inzichten brengt ;)

Wat is het verschil (kwa werking/belasting) tussen die 45gr calf press en calf presses op een legpress?

Waarom is wat je nu doet "natuurlijk niet genoeg". Kuitoefeningen met rechte benen belasten zowel de gastrocnemius als de soleus.
 
Wat is het verschil (kwa werking/belasting) tussen die 45gr calf press en calf presses op een legpress?

Waarom is wat je nu doet "natuurlijk niet genoeg". Kuitoefeningen met rechte benen belasten zowel de gastrocnemius als de soleus.

het is natuurlijk niet genoeg omdat ik geen variatie kan maken en het verschil in die oefening is puur de manier waarop ik mn kuiten kan aanspannen


verder zal ik zittend barbell eens proberen had dat eerst geprobeert met een dumbbell maar in mn gym gaat het niet boven de 40kg :(
 
Bankje aan andere kant van leg extension zetten knieen onder de rol verhoging onder voeten en je hebt zittende calf raise
 
het is natuurlijk niet genoeg omdat ik geen variatie kan maken en het verschil in die oefening is puur de manier waarop ik mn kuiten kan aanspannen


Kuiten op de LP press kan je om diverse manieren doen, wijd, smal, er tussen in. Voor een spier zoals de kuit variatie genoeg dus.
 
  • Like
Waarderingen: wwe
beste dbbers

nu hebben ze in mijn gym de sitting en standing calf weggehaald :(
hiervoor is wel een 45degree calf press voor terug gekomen maar dit is natuurlijk niet genoeg..
nu doe ik al extra kuitoefeningen op de legpress en doe ik contractie oefeningen in het squitrek maar hierbij kan ik enkel maar bw gebruiken


zijn er nog variaties die je zelf kan maken of oplossingen?

karma voor degene die mij op nieuwe inzichten brengt ;)

squitrek ? en hoezo enkel BW ?

Hebben jullie een smith rack ? (met verticale staanders)
 
squitrek ? en hoezo enkel BW ?

Hebben jullie een smith rack ? (met verticale staanders)

bw omdat ik enkel aan de zijkant een verhoging heb in het squatrek

en we hebben idd een smith met verticale dragers




en met die leg extension is een goed idee alleen jammer dat we haast geen bakjes in onze gym hebben :(


thanks voor alle tips tot zo ver
 
bw omdat ik enkel aan de zijkant een verhoging heb in het squatrek

en we hebben idd een smith met verticale dragers

En zelf een balk meenemen om als verhoging te gebruiken ? (mag je vast wel laten liggen in de gym... cadeautje van jou aan de gym.)
 
Balk zou kunnen, In mijn gym hebben ze een soort steun onder de bankjes waarvoor ik me voeten ook prima op kan zetten als verhoging. Prima oefening in de smith.
 
Back
Naar boven