MuscleMeat

Kuiten training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
1.879
Waardering
115
Goedemiddag.

In de laatste Muscle & Fitness staat:

'De standing calf raise wordt meestal gedaan met de knieen steeds op slot om de gastronomicus, de grooste, diamantvormige kuitspier aan te pakken'.

Is het niet dat je met kuittrainingen je knieen zo ver mogelijk gestrekt en nét niet gelockt moet hebben? Dacht dat dat een grote belasting op je pezen en banden was als je hem lockte.

Mark
 
Goedemiddag.

In de laatste Muscle & Fitness staat:

'De standing calf raise wordt meestal gedaan met de knieen steeds op slot om de gastronomicus, de grooste, diamantvormige kuitspier aan te pakken'.

Is het niet dat je met kuittrainingen je knieen zo ver mogelijk gestrekt en nét niet gelockt moet hebben? Dacht dat dat een grote belasting op je pezen en banden was als je hem lockte.

Mark
Nee. Als je wilt isoleren moet je isoleren, dus je knie erbuiten laten. Niet zo bang zijn voor pezen en banden, die dingen zitten daar niet voor niets. Bij zware knietrauma's gaat het pas als allerlaatste stuk aan de achterzijde, als je een indicatie wilt hoe sterk het daar is.
 
Kuiten niet trainen. Maar strekken en foam rollen. Kun je tenminste echt squaten
 
Ik train mijn kuiten voor het Squatten, heb niet het idee dat dat veel uitmaakt.
 
Als je ze niet soepel houdt en niet strekt en alleen maar calf raises doet dan kan ik je nu al zeggen dat je squats ruk zijn.

Kuiten trainen is zo overrated.
 
Als je ze niet soepel houdt en niet strekt en alleen maar calf raises doet dan kan ik je nu al zeggen dat je squats ruk zijn.

Kuiten trainen is zo overrated.
Vind dit nogal kort door de bocht, ik train mijn kuiten en weet toch vrij zeker dat mijn squats niet ruk zijn zoals je zegt. Moet daarbij wel zeggen dat ik mijn kuiten dagelijks stretch. Kuiten trainen is voor bodybuild doeleinden natuurlijk absoluut niet overrated. Als je puur voor kracht traint kan ik het nog begrijpen, als je een mooi fysiek wilt is het gewoon onzin wat je zegt.
 
Oke maar zoals ik al zei. Als je niet stretcht dan zijn je squats fucked.

Vorming van je kuiten zijn super afhankelijk van goede genetics. Als die niet mee zitten. Kun je ze elke dag trainen maar of je dan grote verschillen ziet is maar de vraag.
 
Ik heb zelf goede kuiten zijn groter dan mijn bovenarmen, ben van mening dat de standing calf raise de oefening is, want je kunt beter voor de stretch gaan dan met zittende kuit oefeningen. Ze zeggen vaak dat kuiten beter reageren op meer herhalingen ik doe dat niet dit is ook persoonsgebonden.
Als ik ze train doe ik ze 4 sets van 8-10 herhalingen met deze oefening( ik train ze bijna nooit)
Ik zou zo diep mogelijk zakken en ook 1 a 2 seconden ze laten hangen, zodat de spiervezels echt uit elkaar getrokken worden.
Daarnaast strek ik me knieen zoveel mogelijk maar doe dit niet volledig want mijn knieen overstrekken zich van nature teveel.
 
Back
Naar boven