Originally posted by jweigeman
200kg?
En dan ga je zeker ''veren''...
Ga maar eens wat minder doen en dan;
helemaal naar beneden ---> omhoog tot midden... vasthouden en weer uitstoten naar boven.... en dan 2x zo langzaam laten zakken.....
Het gaat niet om zwaar trainen, het gaat om effectief trainen!
Mocht je inderdaad kuiten hebben van groter dan een voetbal, en je rug gaan belasten door het hoge gewicht wat je gebruikt... dan kan je ook de boel halveren en 1 kuit tergelijkertijd trainen...
het kan zijn dat hij niet veert. ik doe ook shrugs met 170kg voor een aantal reps. zonder te helpen.
zoals in het versta staat hij recht met de stang in z'n nek en gaat hij op de tippen van zijn voeten staan. is helemaal geen slechte oefening hoor. mijn coach deed/doet dit soms tijdens het deadliften en heeft ook een prachtig stel kuiten.
verder ben ik het met je eens dat je soms een volledige rom moet gebruiken (kan je best doen op machine, is veiliger, riskeer je niet uit te glijden of zo, hebt al zien gebeuren).
verder vind ik niet dat je moet pauzeren in't midden. wat is het nut daarvan? bij benchpress ga je toch ook niet met opzet pauseren in't midden en dan verdergaan? verder dat 2x trager laten zakken ben in ook niet zo fan van... heeft weinig tot geen nut, al was het maar dat het dan zeker 'gecontroleerd' is en dat je wat sneller moe raakt. maar je kan dus perfect gecontroleerd zakken zonder daarvoor opzettelijk trager te gaan.
en zwaar trainen kan effectief trainen zijn ! zwaar is een relatief begrip, wat voor de meesten zwaar is kan voor de ander een opwarmingsgewicht zijn.