XXL Nutrition

Kuiten, veel gewichten, rug??????

Bezoekers in dit topic

Jopie

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 mrt 2003
Berichten
3.835
Waardering
1
Als ik mijn kuiten train gebruik ik nu de smitmachine.
Ik gooi er dan een hoop gewichten op (ong. 200kg) en ga mijn kuiten gezellig trainen.:D
Nu vraag ik mij af, is het gevaarlijk voor mijn ruggenwerfels dat ik zoveel gewichten op mijn nek heb.
 
200kg?
En dan ga je zeker ''veren''...
Ga maar eens wat minder doen en dan;
helemaal naar beneden ---> omhoog tot midden... vasthouden en weer uitstoten naar boven.... en dan 2x zo langzaam laten zakken.....
Het gaat niet om zwaar trainen, het gaat om effectief trainen!
Mocht je inderdaad kuiten hebben van groter dan een voetbal, en je rug gaan belasten door het hoge gewicht wat je gebruikt... dan kan je ook de boel halveren en 1 kuit tergelijkertijd trainen...
 
Oke nice tip.
Ik weet dat het niet om de gewichten gaan maar om je spieren optimaal te pakken.
Maar ik kan nou eenmaal dat best makkelijk doen, ook doe ik langzame negatieve reps maar toch haal ik de 12 tot 15 reps.
Ik wil graag naar de 8 reps maar wil niet mijn rug verknallen.
Ik zal eens proberen om tot het midden van de oefening even vast te houden en daarna verder uit stoten.
 
Originally posted by jopiepoekie
Als ik mijn kuiten train gebruik ik nu de smitmachine.
Ik gooi er dan een hoop gewichten op (ong. 200kg) en ga mijn kuiten gezellig trainen.:D
Nu vraag ik mij af, is het gevaarlijk voor mijn ruggenwerfels dat ik zoveel gewichten op mijn nek heb.

1 : de stang zet je NIET op je nek, maar op je bovenrug
2 : wij hebben mensen in onze gym die boven de 300kg squatten, dus als je voelt dat je het aankan (vooral eerlijk zijn met jezelf) en je je strak kan houden, dan is er geen probleem.
 
Originally posted by jweigeman
200kg?
En dan ga je zeker ''veren''...
Ga maar eens wat minder doen en dan;
helemaal naar beneden ---> omhoog tot midden... vasthouden en weer uitstoten naar boven.... en dan 2x zo langzaam laten zakken.....
Het gaat niet om zwaar trainen, het gaat om effectief trainen!
Mocht je inderdaad kuiten hebben van groter dan een voetbal, en je rug gaan belasten door het hoge gewicht wat je gebruikt... dan kan je ook de boel halveren en 1 kuit tergelijkertijd trainen...

het kan zijn dat hij niet veert. ik doe ook shrugs met 170kg voor een aantal reps. zonder te helpen.

zoals in het versta staat hij recht met de stang in z'n nek en gaat hij op de tippen van zijn voeten staan. is helemaal geen slechte oefening hoor. mijn coach deed/doet dit soms tijdens het deadliften en heeft ook een prachtig stel kuiten.

verder ben ik het met je eens dat je soms een volledige rom moet gebruiken (kan je best doen op machine, is veiliger, riskeer je niet uit te glijden of zo, hebt al zien gebeuren).

verder vind ik niet dat je moet pauzeren in't midden. wat is het nut daarvan? bij benchpress ga je toch ook niet met opzet pauseren in't midden en dan verdergaan? verder dat 2x trager laten zakken ben in ook niet zo fan van... heeft weinig tot geen nut, al was het maar dat het dan zeker 'gecontroleerd' is en dat je wat sneller moe raakt. maar je kan dus perfect gecontroleerd zakken zonder daarvoor opzettelijk trager te gaan.

en zwaar trainen kan effectief trainen zijn ! zwaar is een relatief begrip, wat voor de meesten zwaar is kan voor de ander een opwarmingsgewicht zijn.
 
Originally posted by jopiepoekie
Oke nice tip.
Ik weet dat het niet om de gewichten gaan maar om je spieren optimaal te pakken.
Maar ik kan nou eenmaal dat best makkelijk doen, ook doe ik langzame negatieve reps maar toch haal ik de 12 tot 15 reps.
Ik wil graag naar de 8 reps maar wil niet mijn rug verknallen.
Ik zal eens proberen om tot het midden van de oefening even vast te houden en daarna verder uit stoten.

wel, weet je, je hoeft er niet gelijk 50kg erbij te doen hoor! soms kan 10kg erbij ervoor zorgen dat je al aan je 8 reps zit. ik zou het gewoon zo proberen, met 210-215kg

en zoals ik ervoor zei : die langzame negatieve reps, daar ben ik niet echt voor :D
 
Mmm, interesant.
Ik laat altijd de stang op mijn trapezius liggen, dus is dit de nek of bovenkant rug???
Maar het spul tussen je ruggenwervels worden die dan niet weg gedrukt? Waardoor je een lelijke hernia of andere klachten krijgt??
 
Zoals Spike al zegt, met squaten ligt het gewicht toch ook daar.
 
200 kilo is wel lekker enzo, maar ik vind het vrij onnodig..

ik train me kuiten meestal d.m.v. 1 loodzware DB te pakken,die in bv. me rechterhand,dan me rechtervoet om me linkeronderbeen zetten en dan heel rustig+beheerst 20 x de oefening herhalen..BRANDEND na afloop..
 
mja, maar ik blijf me afvragen waarom jullie altijd zo timmeren op die trage en veelvuldige reps.... bang om gewoon zwaar te pakken? iedereen weet dat sterker worden en zwaarder trainer toch enkel goed kan zijn, dus mag hij toch zeker verder doen met wat hij doet, zeker als zijn kuiten deftig groeien?
 
Originally posted by Spike
mja, maar ik blijf me afvragen waarom jullie altijd zo timmeren op die trage en veelvuldige reps.... bang om gewoon zwaar te pakken? iedereen weet dat sterker worden en zwaarder trainer toch enkel goed kan zijn, dus mag hij toch zeker verder doen met wat hij doet, zeker als zijn kuiten deftig groeien?

Zei ik dan dat hij niet ''verder mag doen met wat hij doet''?
Nee, ik zei enkel en alleen wat ik doe, en wat IK fijn vind.
 
sorry sorry hoor :D

ik vroeg ook alleen om te weten waarom jullie het zo doen...


laatste zin had er misschien niet bijgehoeven, heb't wsl verkeerd begrpen, sry :D
 
Originally posted by Spike
sorry sorry hoor :D

ik vroeg ook alleen om te weten waarom jullie het zo doen...


laatste zin had er misschien niet bijgehoeven, heb't wsl verkeerd begrpen, sry :D

Np, ik max om de zoveel tijd ook uit bij mijn kuiten,maar echt loodzwaar ga ik niet elke x. :)
 
Ik vind het heerlijk om max te gaan op mijn kuiten, als of ze van mijn benen knallen :-)
En dan meestal als laatste setje, licht met veel herhalingen. Lekker pompen
 
leuk omm ze te branden, maar effectief? wil je toch echt groeien, dan zul je zwaarder moeten...
 
Back
Naar boven