XXL Nutrition

Kuiten vraagje

deadmanwalkin

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Bij het trainen van me kuiten merk ik heel erg dat rechts sneller vol zit dan links, waarschijnlijk omdat ik onbewust meer met rechts doe(compenseer).
Nu kan ik been voor been doen met kuiten, maar vind dat bijzonder lastig met binnen en buiten kant van me kuiten(word een beetje een rot-houding op die manier). Iemand suggesties? Kuiten doe ik altijd op een legpress-machine en als ik been voor been zou doen word het smith of DB's.
Alvast bedankt.

Denk dat je dan toch het beste db's of smith gaat gebruiken. Is het zo'n horizontale legpress waar er voor je twee voeten steunen zijn voorzien, of is het een schuine met 1 grote plank?

• Topic Starter Topic Starter
Verstelbaar zowel plat als schuin van Technogym met een grote plank. Ik wil eigenlijk liever niet op de smith machine, aangezien ik daar al op squat en als ik ook daar me kuiten 6 setjes op doe ik onnodig me rug wervels belast met die stang.

Wie zegt dat je de bar op je rug moet leggen. Je kan heel snel een smith machine omtoveren tot een seated calf raises-machine. Ga op een stoel zitten. Plaats je voeten op een klein plankje, en leg de smith bar op je knieën. Zorg dat je hielen niet mee op het plankje staan, en omhoogduwen maar.

• Topic Starter Topic Starter
HardCase zei:
Wie zegt dat je de bar op je rug moet leggen. Je kan heel snel een smith machine omtoveren tot een seated calf raises-machine. Ga op een stoel zitten. Plaats je voeten op een klein plankje, en leg de smith bar op je knieën. Zorg dat je hielen niet mee op het plankje staan, en omhoogduwen maar.

:thumbs: Thanx, jezus dat ik daar nog nooit aan gedacht heb!
Ga het gelijk ff proberen vanmiddag of het dan been voor been te doen is.
Nogmaals dank.

No thx. Heb onlangs thuis getraind, kon gym ni bereiken door sneeuw. Ging ik curlen met een bezemsteel, hij is toch niet doorgeknakt. Moeder was er toch niet blij mee :p

ik doe seated calf raises altijd door een bende gewichten op mijn knien te leggen maar is verre van ideaal. die manier die jij zei met de smithcmachine wil dat een beetje goed?

Hmm met gewicht op je knieen moet ik ook eens proberen.. m'n schouders gaan een beetje naar de klote door die smith machine. Doe je je voet ook nog op een verhoging barman?

ja ik doe mijn voeten op een verhoging dan 2 dumbbells van 30kg op mijn benen en dan is der nog iemand die met zijn volle gewicht er op luint dus dan til je ongeveer 150kg met je kuiten. schijven werkt niet echt goed want het moet echt op je knie wezen verder naar achter voel je er geen drol van. het is even wennen met evenwicht maar het wil best. alleen je hebt neit veel mogelijkheden om zwaarder te gaan. maarja je moet tcoh wat...

Seated Calf Raises op de Smith gaat best hoor! Doe ik ook altijd, een goeie voor de soleus. Maar het doet wel pijn aan me bovenbenen, ook al zit er een squatrubber en een handdoek tussen. Maarja, wat wil je met 210 kilo :D

Je kan de barbell ook gewoon in je handen houden als je calf raises doet, vind ik zelf de meest relaxte positie.

Wat een gewichten voor kuitoefeningen :eek:

Hebben ze bij jullie geen standig calf machine en seated calf machine??

Ik gebruik ze allebei na elkaar. Het schijnt dat het verschillende delen van je kuiten pakt. (binnen in de kuit en de buitenkant)

Verder hebben ze bij ons ook een ander machine. Volgens mij heet het iets met Donkey back. Je gaat er opstaan met je voeten en dan duw je met je onderrug een gewicht omhoog. Deze schijnt alles in 1 te doen. Dus hoef je niet EN seated En standing te doen.

BTW om kuiten goed te pakken, gebruik ZWARE gewicht en veel sets van 10 herhalingen. Kuiten zijn heel wat gewend en dienen vaak en hard getraind te worden. Liefst meerdere keren per week.

Laatst bewerkt:
Dymatize zei:
Seated Calf Raises op de Smith gaat best hoor! Doe ik ook altijd, een goeie voor de soleus. Maar het doet wel pijn aan me bovenbenen, ook al zit er een squatrubber en een handdoek tussen. Maarja, wat wil je met 210 kilo :D

210 kg?? Is wel extreem veel chef!
Ik doe zelf gewoon de seated calf raise. Dit apparaat hebben wij gewoon voorhanden, zoals ook de staande.

vind ik idd ook wel extreem veel.. met 100 kg maak ik me kuiten echt stuk op de seated calve raise.

correctie, 230, gister nog :P doe ik 3 x 10 ofzo

Krijg een minderwaardigheidscomplex met zulke gewichten :eek:

nou ik train nog niet zo lang en ik squat 70 kilo ofzo (8RM) maar me kuiten kan ik met standing calf raises echtwel ruim 100 kilo op hangen en dan merk ik het nog amper :P

echt zo'n niet dood te krijgen spiergroep, en die krengen groeien nog niet ook :P

PaulluaP zei:
nou ik train nog niet zo lang en ik squat 70 kilo ofzo (8RM) maar me kuiten kan ik met standing calf raises echtwel ruim 100 kilo op hangen en dan merk ik het nog amper :P

echt zo'n niet dood te krijgen spiergroep, en die krengen groeien nog niet ook :P

Standing werkt heel anders als seated.
En 230 kg?? Tel je wel goed jongen?
Lijkt me erg sterk zelfs. Ik ben redelijk sterk, maar doe hem met 80 kg 15x (seated calf raise machine) en dat is max van het apparaat. Ik schat dat ik hem met 100 kg nog wel goed kan doen, maar dan houdt het toch wel op.

Ik kan wel tellen hoor ! En ik doe de oefening op de Smith, maak de volledige ROM enz... Ik vin het ook veel, maarja, ik kan er ook nix aan doen :( Denk je dat ik het leuk vind om 5 minuten alleen al bezig te zijn met de gewichten erop en eraf halen?? :(

Terug
Naar boven