AndroidHealthClinic

kuiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lorenzo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
1.432
Waardering
0
Is het waar dat je kuiten de enigste spiergroep is die groeit door zoveel mogelijk sets en reps te maken?Ikzelf ben wel sterk in me kuiten,maar de groei blijft achter.
 
volgens mij geld de 8 reps ook voor kuiten, maar je zou uiteraard ook een x 100 hh. achtereen kunnen doen.
 
Je kuiten gebruik je natuurlijk elke dag als je aan het lopen bent!

Dus als je gaat trainen moet je de kuiten in iedere geval zwaarder pakken dan je lichaamsgewicht!

Over het algemeen zeggen ze idd dat je voor kuiten wat meer herhalingen moet doen omdat ze uit langzame spiervezels bestaan.

Een voorbeeldschema:

Standing Calf Raises - echte massabouwer. Als gewicht minimaal anderhalf tot twee keer het lichaamsgewicht proberen te pakken. Vijf sets van 15-20 herhalingen.

Donkey Raises - mannetje op de rug en reppen maar! Vijf sets van 15-20 herhalingen.

Seated Calf Raises - als afmaker en volschieter. Zo zwaar mogelijk en een paar setjes reppen tot je niet meer kunt.
 
standing Calf Raises - echte massabouwer. Als gewicht minimaal anderhalf tot twee keer het lichaamsgewicht proberen te pakken. Vijf sets van 15-20 herhalingen.

dat d8 ik eerst ook maar sinds ik een lichter gewicht en gaan gebruiken en de oefening veel stikter ben gaan uitvoeren groeien ze veel en veel beter..
 
15-20hh vind ik echt wel veel hoor!
Persoonlijk train ik ze altijd tussen de 12-8 en ga naar beneden tot 6, en ze groeien echt wel goed (+ sterker)... maar experimenteer gerust en je zal wel vinden wat voor jouw goed werkt.
 
Back
Naar boven