AndroidHealthClinic

Kuiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Floyd

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2002
Berichten
1.384
Waardering
0
Hoe trainen jullie kuiten, want ik hoor er veel verschillende verhalen over; welke oefeningen en hoeveel reps.

Pak zelf altijd staande en zittende kuitmachine,

staand; 4 setjes 15-12-10-8 herhalingen (explosief)

zittend 4 setjes 15 herhalingen (langzaam en strikt)

Op maandag en vrijdag train ik ze, doen jullie het anders, beter?!!!
 
Train kuiten 1x per week

Week 1:
Staande raises 3x 10-6
Tibia raises 2x 12-10
Zittende raises 1x75 (rest-pause styl)

Week 2:
Zittende raises 3x 12-8
Tibia raises 2x 15
Staande raises 1x75 (rest-pause styl)
 
Wat de neuk zijn tibia raises?
 
waarschijnlijk om je Tibialis anterior te trainen, oftewel die spier die aan de voorkant van je scheenbeen zit.
Of heb ik t fout 3XL?
 
Kuiten maandag,woensdag,vrijdag en zondag.

standing calf raise,en sitting.beetje hetzelfde wat de rest doet
 
Originally posted by maniac
waarschijnlijk om je Tibialis anterior te trainen, oftewel die spier die aan de voorkant van je scheenbeen zit.

Yep.

Als je deze traint word de omvang van je onderbeen groter, en je heb minder kans op een disbalans tussen voor en achterkant (chinsplints) en voor kick boxers ed helpt een dikkere tiabialis de klap opvangen tijdens bep. trappen en blokken
 
@ 3XL, die tibia raises (nooit van gehoord), hoe voer je ze uit..... en wat betreft 1x75 (rest-pauze styl). Wat bedoel je daarmee.....

verder bedankt voor je advies, had trouwens niet verwacht dat je de kuiten 'maar' 1x p/week pakt. Volgens mij zien veel mensen dit toch anders (Cq demolisher bv.)....

thnx
 
Ik behandel kuiten gewoon net als de rest van m'n lichaam.

Ik geloof niet in dat verhaal dat omdat je ze de gehele dag belast je ze vaker kan trainen. Dat zou wel kloppen als je ze zou trainen in waar ze goed in zijn, nl heeeel veel herhalingen met een lichte belasting. Niet met lagere reps en zware belasting (en dan bedoel ik ook zwaar)
Ik weet wel dat een hoop Herrr Arnie als voorbeeld nemen omdat die vertelde z'n kuiten elke dag te trainen, maar als je alles goed na trekt dan blijkt dat Herrr Arnie z'n kuiten pas gingen groeien toen hij in ZA met Reg Park lage reps ging doen met 500kg op de rais.

Dus voor mij ook kuiten gewoon 1x per week (en mijn kuiten zijn 49cm koud)


Die 1 x 75 doe ik als volgt. Ik neem een gewicht waar mee ik net 15 reps haal. Als ik die laatste eruit geperst heb haal ik m'n voeten van de steunen totdat het echte brande gevoel weg is (meestal zo'n 5-10sec), waarna ik weer verder ga en weer zoveel mogenlijk reps doe, enz enz tot ik 75 reps gedaan heb.

Tibia raises. Er zijn diverse oefeningen voor, maar persoonlijk vind ik de DARD (Dynamic Axial Resistance Device) het best
http://www.qfac.com/gear/dard.html
 
Thnx man. Ik ga het straks eff proberen die nieuwe oefening, die site moet ik ook maar een keer bekijken veel goede info.

groeten.
 
Back
Naar boven