Fitness Seller

Kun je je metabolisme verneuken door te weinig te eten?

Bezoekers in dit topic

pintinho

Novice
Lid geworden
11 feb 2018
Berichten
27
Waardering
6
De meeste bodybuilders hier lijken te cutten op een tekort van ~700 calorieën, zodat ze geen spiermassa kwijtraken.

Maar ik volg een YouTuber "More Plates More Dates" en die zegt dat je moet beginnen met cutten op 200 calorieën voor 2 weken, daarna 2 weken 300 calorieën, etc. Omdat je lichaam anders geen vet meer verbrandt en zijn metabolisme aanpast op de nieuwe hoeveelheid calorieën. Dus als je 1500 calorieën per dag eet, dat je dus geen vet zou verliezen omdat je metabolisme volledig is veranderd.

Maar werkt het wel zo? Hoe groot zou de impact zijn?

Ik hoorde ook veel mensen zeggen dat je 's ochtends vroeg moet eten omdat je dan je metabolisme opstart of dat je lichaam 's nachts geen calorieën meer verbrandt en voeding automatisch als vet opslaat, maar dat schijnt ook totaal niet zo te werken.
 
Je metabolisme is tot een bepaald punt adaptief ja. Maar vraag je eens af waarom ze in Afrika en Auschwitz graatmager waren, als spaarstand een ding was waren zij niet graatmager.
 
Ik hoorde ook veel mensen zeggen dat je 's ochtends vroeg moet eten omdat je dan je metabolisme opstart of dat je lichaam 's nachts geen calorieën meer verbrandt en voeding automatisch als vet opslaat, maar dat schijnt ook totaal niet zo te werken
Sommige lezen nog graag de fabeltjeskrant ja. Ieders metabolisme werkt gewoon anders, moet je voor jezelf uitwerken.
 
Als je in de vroege ochtend geen trek gevoel hebt dan heb je gewoon goed geslapen. Dat moeten eten in de vroege ochtend is onzin.
 
Back
Naar boven