XXL Nutrition

Kun je met A.S onvruchtbaar worden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cagri51

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 mrt 2003
Berichten
438
Waardering
0
Heey,

Effe een vraagje. Iemand die ik ken is door middel van A.S onvruchtbaar geworden. Nou ben ik benieuwd wat hij gebruikt heeft. Hij heeft maar een kuur gedaan.

Dus kan dit allemaal met A.S?
 
Ik heb geen ervaring met AS, maar ik weet wel dat je onvruchtbaar kan worden. Je wordt hier vaak genoeg voor gewaarschuwd. Het kan dus.
 
maar toch niet na 1 kuurtje?
 
zou je ff aan admin moeten vragen
 
okee ten eerste. Volgens mij wil je gewoon zelf een kuurtje nemen :D Anders had die vriend toch gewoon gezegd wat hij gebruikt heeft. Als je aan de AS is zijn 3 dingen belangrijk. Bestudeer Bestudeer en nog een Bestuderen. Er is veel shit in de omloop en er zijn inderdaad A.S met verkeerde gebruik erg negatieve gevolgen kan hebben. Als ik jouw was zal ik toch eerst ff rustig alles gaan bestuderen. Er zijn tal boeken te vinden en natuurlijk kan je hier al je vragen stellen als je toch wil gaan gebruiken. Vaak staan er ook de bijwerkingen bij. Bij goed gebruik van A.S verminder je in iedergeval de kans op de bijwerkingen. Veel Succes :thumb:
 
Hangt van de kuur af... Sommigen zien 1 kuur als aan half jaar aan 1 stuk non stop gebruik.

Ik denk niet dat je snel defenitief onvruchtbaar kan worden door een kuur van 12-14 weken.

Het kan wel dat je tijdelijk geen vrouw zwanger kan maken...maar dat hersteld zich na het kuren weer.

Als je spreekt over defenitief onvruchtbaar worden i.e. geen zaad meer kunnen produceren, dat gebeurd niet snel..dan moet je echt met verschillende as tegelijk kuren aan hoge dosis en over een héél lange periode.

Meestal zijn dit dan ook verhaaltjes die niet overeen komen met de waarheid...
 
Bedankt RYu maar ik ben zelf al aan het cutten. Dus doe ik het zelf nie . En het is voor een vriend
 
Originally posted by BBIG

Als je spreekt over defenitief onvruchtbaar worden i.e. geen zaad meer kunnen produceren, dat gebeurd niet snel..dan moet je echt met verschillende as tegelijk kuren aan hoge dosis en over een héél lange periode.



Wees niet bang dat je geen zaad meer zult produceren!
Je produceert nog wel gewoon ejaculaat , maar er zitten alleen
minder zaadcellen in.

Al heb je een kwart van je huidige aantal zaadcellen per eenheid,
dan ben je nog in staat om iemand te bevruchten.

Greetz..

B-12
 
AAS zijn een mannelijk equivalent voor de pil. Dat wil zeggen dat je voor je periode van gebruik en gedurige tijd nadien inderdaad onvruchtbaar bent.

Als de AAS verkeerd gebruikt worden, kan dit inderdaad meer permanente gevolgen hebben, al is dit zeldzaam.
 
Tijdens de kuur kun je sterieler worden, meestal echter niet 100 %.
Volledige steriliteit bereik je meestal pas als je jarenlang continu aan de anabolen hebt gezeten. Na het stoppen na jarenlang gebruik duurt het dan meestal ook nog een jaar of langer voordat je weer wat vruchtbaar wordt. Als dat al gebeurt, want je kunt in zo'n situatie ook permanent steriel blijven.

Als je kuurtjes neemt van 3 maanden of iets dergelijks, dan zul tijdens de kuur wat minder steriel/vruchtbaar zijn, maar normaliter hersteld dit zich weer na een paar maanden na het stoppen.

De hoeveelheid sperma neemt meestal ook iets af, maar is meestal niet problematisch.
In het geval van steriliteit/onvruchtbaarheid gaat het om de hoeveelheid zaad wat in de sperma zit!
 
Maak me niet zo druk om onvruchtbaarheid, ik ken een heel peleton bodybuilders met gezonde kinderen. Als je al verminderd vruchtbaar bent, zal het er niet beter op worden, maar al met al valt het risico wel mee, als ik zo om me heen kijk!
 
Tijdens je kuur ben je minder vruchtbaar, omdat je sperma-aantal daalt, maar dat komt weer goed als je na je kuur clomid gebruikt.
 
Defenitief onvruchtbaar..dan moet je echt al heel wat gedaan hebben..
 
ik lees hier dat de kans op onvruchtbaarheid niet zo groot is...maar verget niet dat iedereen anders reageert op een kuur het gooit wel je complete endocriene systeem in de war...en denk je nu echt dat mesne waar het kuren heel slecht is gevallen hier nog komen?? denk het niet die mensen keren vaak de sport de rug toe..
bezint eer ge begint!!

mvg martijn
 
Ja maar om echt defenitief onvruchtbaar te worden moet je zelfs met een gevoelig/zwak endocrien systeem heel wat gedaan hebben.
Uiteraard is van belang hoe je nakuur en rust periode er dan telkens uitziet.
 
Back
Naar boven