XXL Nutrition

Kunnen spieren korter en langer worden?

Bezoekers in dit topic

Wesleyftw

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
811
Waardering
14
Lengte
1m85
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
cc
 
Laatst bewerkt:
Nope. In de link staat 't al.
 
Ik lees en hoor er zo veel verschillende meningen over.
Is hier er iemand die hier verstand van heeft?
Graag met argumentering.:)

Ook hoor ik graag of je flexibeler kan worden met stretchoefeningen, want op een site lees ik dat normale oefeningen als stretch gebruiken veel beter is dan rek en strekoefeningen doen.
http://www.pt-nijmegen.nl/spieren_k...lexibeler_met_een_grotere_range_of_motion.htm
Sure, gewoon even vragen aan een chirurg of hij je aanhechting wat wil verleggen (of gewoon je spier samentrekken of ontspannen, dan wordt ie ook korter of langer).
 
Ik denk dat pilates en of yoga best nuttig kan zijn!
 
Hoe kan het dan als je dan bijvoorbeeld eerst niet je tenen aan kan raken, en na een tijdje rekken wél?
Zijn dan de pezen langer geworden?
Dus dan worden niet de spieren langer maar de pezen?
Zie het ook vaak dat mensen met flyes bijvoorbeeld ook dieper kunnen laten zakken..
 
Dan zijn ze flexibeler.
Door rekken en strekken worden je spieren niet langer
 
Leg mij de definitie van flexibeler 's uit?
 
Leg mij de definitie van flexibeler 's uit?

Beter in staat tot neuro-intramusculaire ontspanning, waardoor de sarcomeren makkelijker tot hun maximaal 'uitschuifbare' lengte komen met als resultaat een langere en soepelere bewegingsuitslag.......
 
Beter in staat tot neuro-intramusculaire ontspanning, waardoor de sarcomeren makkelijker tot hun maximaal 'uitschuifbare' lengte komen met als resultaat een langere en soepelere bewegingsuitslag.......
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
voel me echt gruwelijk slim omdat ik die woorden allemaal begreep

thank you based celbiologie
 
voel me echt gruwelijk slim omdat ik die woorden allemaal begreep

thank you based celbiologie

Je hebt geen idee hoe verbaal-orgastisch blij ik me altijd in deze wetenschaps-sectie voel, omdat het kan én mag!!!
 
Hoe kan het dan als je dan bijvoorbeeld eerst niet je tenen aan kan raken, en na een tijdje rekken wél?
Zijn dan de pezen langer geworden?
Dus dan worden niet de spieren langer maar de pezen?
Zie het ook vaak dat mensen met flyes bijvoorbeeld ook dieper kunnen laten zakken..

Volgens mij is het beter om flyes niet te diep te doen en de gewichten te laten zakken tot je bovenarmen horizontaal zijn.
 
Beter in staat tot neuro-intramusculaire ontspanning, waardoor de sarcomeren makkelijker tot hun maximaal 'uitschuifbare' lengte komen met als resultaat een langere en soepelere bewegingsuitslag.......
fake
 
Maar kan de spier dan niet langer worden als 'ie flexibeler is? Ja, hij kan verder uitgerekt worden, maar dan wordt 'ie toch langer??
 

Wat goed van jou dat je me -na tien jaar bijdragen aan dit forum- ontmaskert hebt. :rolleyes:

En ook al zou het zo zijn dat het een copy paste is, doet dat dan af aan de inhoud van de informatie?

Ook ik ben slechts een epigoon der kennis, dat heb ik nooit ontkent.
Derhalve kun je zeggen dat wat ik hier allemaal schrijf ook maar een 'copy paste' is uit mijn bovenkamer.......

Wat is je punt eigenlijk? :)

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

Maar kan de spier dan niet langer worden als 'ie flexibeler is? Ja, hij kan verder uitgerekt worden, maar dan wordt 'ie toch langer??

Nee, want de maximale lengte van een myofibril (=keten van aaneengesloten sarcomeren) staat vast en wordt uiteindelijk bepaald door het aantal seriële sarcomeren in het myofibril.

Een sarcomeer is de basale eenheid die verantwoordelijk is voor de spiercontractie en kan naast contraheren ook 'uitgeschoven' worden tot een bepaalde (maximale) lengte.
Binnen deze context zullen alle sarcomeren maximaal 'uitgeschoven', de maximale lengte van de myofibril bepalen en daarmee de maximale lengte van een spiervezel (=verzameling gebundelde myofibrillen)

Stretching en ontspanningsoefeningen vergroten ons vermogen om de sarcomeren in myofibrillen op deze maximale lengte te laten komen, maar verlengen de myofibrillen zelf dus niet.

Echte verlenging van de spier (vezels) kan eigenlijk alleen maar plaatsvinden door de ketens van aaneengesloten sarcomeren te vergroten.
Dat zou dan operatief plaats moeten vinden, dus als dit operatief mogelijk is, dan zou je dus ook kunnen stellen dat je de spier kunt verlengen.

Daarnaast zijn er wat aanwijzingen dat langdurige 'loaded stretches' op de spiervezels (zoals bij bijvoorbeeld zware flyes), het aantal sarcomeren aan de uiteinden van de myofibrillen kan doen toenemen.

Dat zou dus ook concreet langer maken van de spiervezels betekenen.
Echter, ik heb daar nooit exclusief onderzoeksbewijs voor gezien.

Iemand wel verder?

Galen?
 
Back
Naar boven