XXL Nutrition

Kuren en massa

Bezoekers in dit topic

Wie zou waarschijnlijk ouder worden?

Iemand die van zijn 20ste tot 40ste rookt en dan stopt of iemand die van zijn 20ste tot 40ste volgas kuurt?

Persoonlijk neig ik naar de roker als ik eerlijk ben :')

wat denkt bijvoorbeeld @Galen?

• Like
Waarderingen: Mindcontrol en alexbadboy4life

Iemand die van zijn 20ste tot 40ste rookt en dan stopt of iemand die van zijn 20ste tot 40ste volgas kuurt?

volgas kuurt zonder gezondheid te checken? Of volop kuren en wel gezondheid checken en dan hierop inspelen ivm health supps of andere medicatie etc etc?

zit wel verschil in. let je niet op je gezondheid met kuren denk ik dat je eerder het loodje legt dan als je rookt

volgas kuurt zonder gezondheid te checken? Of volop kuren en wel gezondheid checken en dan hierop inspelen ivm health supps of andere medicatie etc etc?

zit wel verschil in. let je niet op je gezondheid met kuren denk ik dat je eerder het loodje legt dan als je rookt
Laten we zeggen iemand die wel redelijk zwaar (max 2gr) aan gear zet maar wel tussendoor cruised etc.

Daar vraag je me wat. Voor roken is er heel veel data en kun je daar een aardig getal aan hangen. Voor kuren is die data veel schaarser en onduidelijker, wat het echt giswerk maakt. En wat @Wengstertje ook zegt: bij kuren zijn er aardig wat "gezondheidsknoppen" waaraan je kunt draaien (bloeddruk, lipiden, hematocriet) en in de gaten houden (hart). Bij roken valt het verhoogde cardiovasculaire risico maar voor een beperkt deel af te vangen, en het kankerrisico eigenlijk niet. Ik denk dat ik toch voor de kuurder ga.

• Like
Waarderingen: Maximum Effort
Daar vraag je me wat. Voor roken is er heel veel data en kun je daar een aardig getal aan hangen. Voor kuren is die data veel schaarser en onduidelijker, wat het echt giswerk maakt. En wat @Wengstertje ook zegt: bij kuren zijn er aardig wat "gezondheidsknoppen" waaraan je kunt draaien (bloeddruk, lipiden, hematocriet) en in de gaten houden (hart). Bij roken valt het verhoogde cardiovasculaire risico maar voor een beperkt deel af te vangen, en het kankerrisico eigenlijk niet. Ik denk dat ik toch voor de kuurder ga.

Het leven blijft een gok spel, als je rookt of kuurt of wat dank ook wat ongezond is. Zet je meer fiches op tafel waarbij de risico’s tot een ziekte of gezondheidsproblemen toenemen. Genetisch speelt ook een belangrijke rol. Arnold leeft nog steeds, jay cutler leeft nog en je hebt meerderen bodybuilders die leven die heel veel gekuurd hebben in hun leven. Als je kijkt naar die Jo Linder is 30 en hij dus al dood en zo heb je meerderen bodybuilders. Je hebt het ook met roken er zijn mensen die heel hun leven roken en nooit iets krijgen en mensen die gelijk er gezondheidsproblemen door krijgen.

Kuren is wel gewoon super slecht voor je organen/hart bloeddruk en ect… roken ook heel slecht voor je longen, alcohol weer slecht voor je lever. Het zijn de afwegingen die je wilt maken in het leven.

Ik geloof er wel in als je echt hele hoge dosis kuurt ook met groeihormonen/insuline ect dat je levensduur wel behoorlijk verminderd.

Hahah ja je hebt ook gelijk! Hoe groot is dan de kans op een hartaanval?

Niet heel veel groter, tenzij aangeboren afwijking.

Verder is het een vraag zonder context, hoe oud is de persoon, wat gebruikt de persoon en hoe lang gebruikt deze de middelen al?

• Like
Waarderingen: polotraxx
Terug
Naar boven