XXL Nutrition

Kuren en Wedstrijden! Hoe moet ik dit aan pakken??

Bezoekers in dit topic

Jarr

Cool Novice
Lid geworden
6 jul 2015
Berichten
60
Waardering
89
Lengte
1m88
Massa
109kg
Vetpercentage
8%
Beste BB'ers!

Ik heb een vraagje over kuren met betrekking tot wedstrijden draaien..

Na jaarenlang natty trainen en na maaaanden lang inlezen ben ik vorig jaar mijn eerste kuur begonnen om mij na al die jaren eens over de streep te trekken en dat is zeker goed gelukt. Tijdens de kuur besloot ik om me klaar te trainen voor mijn eerste wedstrijd en die heb ik recent gehad met gevolg tot een mooie plaatsing en een B-status. Het was een prachtige ervaring en absoluut voor herhaling vatbaar!

Het was de planning om eenmalig een wedstrijdje te doen puur voor de ervaring... Maarrr nu zullen jullie het wel zien aankomen.. Het smaakt naar meer en wil weer een plan uitstippelen om een wedstrijd te gaan draaien om mijn A-status te halen.

Nu mijn vraag!

Wat is het beste/verstandigste om te doen?

1. Doorgaan met blasten en bridgen tot de volgende wedstrijd? (binnen een jaar) OF
2. Nakuren, herstellen en daarna weer gaan kuren?

Wat is het meest effectief?? En zijn hier ook jongens die hun ervaring/kennis willen delen??


Ik heb verder helaas niemand om mij heen die wedstrijden draait of serieus kuurt en waarmee ik dus kan praten/ervaringen kan uitwisselen over dit onderwerp..


Ik wil uiteraard mijn volgende wedstrijd er beter en groter opstaan! Dus wat te doen??


Hopend op nuttige antwoorden :) Alvast bedankt heren!
 
Nooit meer off gaan.

Hgh+insuline erin knallen.

Als jij tenminste constant wedstrijden wilt doen en ook internationaal
 
Beste BB'ers!

Ik heb een vraagje over kuren met betrekking tot wedstrijden draaien..


Ik wil uiteraard mijn volgende wedstrijd er beter en groter opstaan! Dus wat te doen??


Hopend op nuttige antwoorden :) Alvast bedankt heren!
Je geeft al antwoord op je eigen vraag, srs.
 
Nooit meer off gaan inderdaad.
 
Wel drastisch advies meteen terwijl ie net 1 kuur gedaan heeft en (no offence) denkt dat ie pro wil worden.
Hetzelfde geldt voor hgh en al helemaal insuline.

Ik denk dat je het beste voor je volgende wedstrijd een kuur kan doen en daarna nakuren, tijdje off, repeat.
 
Wel drastisch advies meteen terwijl ie net 1 kuur gedaan heeft en (no offence) denkt dat ie pro wil worden.
Hetzelfde geldt voor hgh en al helemaal insuline.

Ik denk dat je het beste voor je volgende wedstrijd een kuur kan doen en daarna nakuren, tijdje off, repeat.

HGH en insuline gaat wel al een beetje ver inderdaad.

Maar hij kan best nooit meer off gaan.
 
HGH en insuline gaat wel al een beetje ver inderdaad.

Maar hij kan best nooit meer off gaan.

Het beste als je pro wil worden dat ben ik met je eens, maar ik vind dat geen lichte beslissing als ik heel eerlijk ben.
Wanneer ie pas 1 kuur heeft gedaan en 1 wedstrijd klinkt het meer als een bevlieging dan dat er goed over nagedacht is.
 
Het beste als je pro wil worden dat ben ik met je eens, maar ik vind dat geen lichte beslissing als ik heel eerlijk ben.
Wanneer ie pas 1 kuur heeft gedaan en 1 wedstrijd klinkt het meer als een bevlieging dan dat er goed over nagedacht is.

Nee, snap ik want je zult je hele leven een spuit in je reet moeten zetten. Maar ja, het is ook niet meteen "ongezonder" als on off.

Hij moet het toch zelf beslissen.
 
Nee, snap ik want je zult je hele leven een spuit in je reet moeten zetten. Maar ja, het is ook niet meteen "ongezonder" als on off.

Hij moet het toch zelf beslissen.

Qua gezondheid boeit het niet zoveel nee. Ik zit meer te denken aan het herstel als je uiteindelijk na een jaar on toch besluit off te gaan.
 
Het beste om te doen hebben de heren hierboven al beantwoord. Of het verstandig is moet jij zelf (goed) over nadenken. Zoals Jay zegt is dit geen lichte beslissing.
 
Qua gezondheid boeit het niet zoveel nee. Ik zit meer te denken aan het herstel als je uiteindelijk na een jaar on toch besluit off te gaan.

Ja, dat herstel gaat gigantisch zijn. Maar dan heb je er niet goed over nagedacht als je besluit om na één jaar alweer off te gaan.
 
Qua gezondheid boeit het niet zoveel nee. Ik zit meer te denken aan het herstel als je uiteindelijk na een jaar on toch besluit off te gaan.

Gaat wel pittig zijn als je zo op internet leest. Maar herstellen ga je waarschijnlijk wel gewoon, right?
 
Gaat wel pittig zijn als je zo op internet leest. Maar herstellen ga je waarschijnlijk wel gewoon, right?


Hoe langer je on bent hoe groter de kans op onvolledig herstel
 
Bedankt voor de reacties! en nee ik heb geen intensies om prof te worden.. Dan had ik al veel eerder moeten beginnen.
En om de rest van mijn leven te moeten prikken liever niet!

Ik zou graag nog wel een paar wedstrijden willen draaien, maar als het een feit is dat als ik bijv. nog een jaar ga door kuren, dat ik dan een heel groot risico loop dat ik niet/nooit meer volledig herstel.. Dat is het mij ook niet waard.

Ik las op amerikaanse forum dat er ook veel zijn die wedstrijden draaien en 2 kuren per jaar pakken en dus niet on blijven of bridgen.. Maar of dat de beste keuze is?

Ik ken 1 gozer die vaker kuurt.. En die is 2.5jaar ON geweest en in die tijd heeft hij ong 8 wedstrijden gedaan. Binnen1 jaar na zijn kuur was hij weer volledig hersteld en ook vruchtbaar.


Dus conclusie... Of gewoon door kuren en direct doorgaan naar de volgende wedstrijden en de grote risico lopen dat je nooit meer volledig hersteld? Of dus bijv. af en toe een wedstrijd te draaien met bijv. 4maand cycle voor de wedstrijd en daarna weer herstellen..?

Begrijp me niet verkeerd.. Ik wil niet overhaast een beslissing nemen en Ik wil alles goed afwegen voordat ik het besluit maak om weer door te gaan met kuren...

En zoals ik al had gezegd.. Ik moet alle kennis etc online verzamelen en er staan zo enorm veel tegenstrijdige berichten op!
Ik heb helaas niet iemand om me heen die mij hier daadwerkelijk goed advies kan geven met de voor/nadelen..
 
Laatst bewerkt:
Iedereen noemt het een groot risico, maar dit is echter nooit bewezen, het is een risico. Echter kun je niet inschatten hoe groot dit risico is omdat er heel veel factoren meespelen, echter ken ik wel meer mensen die na 1-3jaar b&c gewoon netjes zijn herstelt dan mensen die dat niet deden...
 
geen te gekke doseringen hanteren en na je volgende wedstrijd off gaan
 
  • Like
Waarderingen: Jarr
Ligt eraan wanneer jij je nieuwe wedstrijd wilt draaien.
Ligt hij kort op je laatste wedstrijd dan doorgaan of b.v. 3 mndn verder dan bridge en je kuur pakken .. is je wedstrijd veel verder zeg b.v half jaar dan ff of gaan en dan weer je kuur pakken.
En dan met welke ester lang of kort of combi en hoe lang wil jij je kuur dr trekken dus je moet ff trg rekenen (weken) vanaf de wedsryd datum.

Beste tip neem.een coach die helpt je met training voeding( en je kuur )
 
  • Like
Waarderingen: Jarr
Ligt eraan wanneer jij je nieuwe wedstrijd wilt draaien.
Ligt hij kort op je laatste wedstrijd dan doorgaan of b.v. 3 mndn verder dan bridge en je kuur pakken .. is je wedstrijd veel verder zeg b.v half jaar dan ff of gaan en dan weer je kuur pakken.
En dan met welke ester lang of kort of combi en hoe lang wil jij je kuur dr trekken dus je moet ff trg rekenen (weken) vanaf de wedsryd datum.

Beste tip neem.een coach die helpt je met training voeding( en je kuur )


Thanks voor je reactie. Ik ken helaas geen goede ervaren coach hier in omstreken..

Ik heb wel even online een coach gehad, maar omdat ik baat had bij reallife contact en helemaal in je laatste weken ben ik hiermee al snel gestopt.
Heb alles dus verder alleen gedaan, behalve de laatste maand heeft iemand mij even ondersteund en geholpen in mijn voeding.
 
Online coach is gewoon shot en geldklopperij vindt ik persoonlijk.. hoe wil die persoon jou beoordelen of vet percentage meten? Op foto zie je toch altyd anders uit dan in reallife..
ik weet niet waar je vandaan komt. Maar zoek gewoon een coach en je hoeft maarx perweek daar na toe. Vr training check up en is ook op jou wedstryd asnwezig als coach. En begleid jou daaretc ..bv uur of anderhalf is te doen met de auto... tenzij je geen vervoer hebt wordt dan ander verhaal.

Ps hoeft perse geen mannelijk coach te zijn. Er zijn genoeg vrouwlijke coaches. Die echt top zijn
 
Back
Naar boven