AndroidHealthClinic

kuren met AAS tijdens HRT/TRT???

Bezoekers in dit topic

ff een update/vervolg van mijn TRT..

Na 3 maand zonder sustanon wederom een bloedtest gedaan en daar rolde een T-waarde van 11 nmol/l uit bij een SHBG waarde van 41.
Tijdstip van bloedafname was 's middags rond 14:00u en volgens de Hr. de Ronde (de endo van Filemon) zou mijn T-waarde aanzienlijk hoger zijn uitgevallen indien ik me 's morgens vroeg had laten prikken. Volgens hem dus volstrekt normale waarden en mede daarom besloot de "beste" man mij ditmaal geen Testosteron meer voor te schrijven maar wel Tamoxifen 20mg per dag met als doel een aanzienlijke toename van het vrije testosteron terwijl je eigen T-produktie niet plat gelegd wordt.
Na 5 weken lang 20mg Tamoxifen per dag gebruikt te hebben bracht dit mijn T-waarde naar 16nmol/l maar ik voelde mij tijdens gebruik van de Tamoxifen zwaar klote, zero libido!
Dus.. Tamoxifen voor mij geen optie meer en aangezien Hr. de Ronde mij geen testostosteron meer wil voorschrijven en suggereert dat de oorzaak/oplossing van mijn klachten niet in zijn bereik ligt eindigen hierbij dus onze wegen.. Conclussie: Terug bij af.. TRT voor mij tot nu toe een lange lijdensweg van 2 jaar van vernedering en van afspraak naar afspraak.. en uiteindelijk van 't kastje naar de muur.. zonde tijd.. zonde geld.. en zeer slecht voor het moraal!
Sinds het begin van mijn TRT heb ik overigens ook een psychotherapeut in de arm genomen om ook eventuele mentale aspecten te kunnen uitsluiten.. heeft tot nu toe ook nog niets gebracht..
wel stelde deze mij voor om een combinatie van anti-depressiva met TRT te (uit)proberen.. iemand bekend met deze combinatie??
Wat ik overigens niet kan begrijpen is dat de Hr. de Ronde nooit wat met mijn extreem lage oestradiol waarden heeft gedaan.. oestradiol speelt namenlijk ook een heel belangerijke rol bij het libido..
Zonder oestradiol geen libido ??? Hij zegt dat dit niet wetenschappelijk bewezen is terwijl ik naslagwerk voor mijn neus heb liggen waarin staat dat dit wel wetenschappelijk bewezen is ???
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven