XXL Nutrition

Kuren met hoge bloeddruk

Bezoekers in dit topic

GJX

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
157
Lengte
1m90
Massa
99kg
Vetpercentage
13%
Hi,

Ik wil eigenlijk weer een kuurtje doen (500mg test) maar ik heb sinds een jaar last van een hoge bloeddruk.
Slik hier medicijnen voor en met deze medicijnen is het 140/100.
Kan ik kuren met deze medicijnen / bloeddruk of zouden jullie dit niet doen?

Kunnen? Alles kan. Of het verstandig is? Nee.

Wordt je medicatie niet aangepast gezien je bloeddruk met je huidige medicatie nog steeds hoog is? Kijk voor een combimiddel gezien een combinatie van bloeddrukverlagers (van verschillende klassen) een beter effect heeft dan een hoge dosis van 1 enkel middel.

Hi,

Ik wil eigenlijk weer een kuurtje doen (500mg test) maar ik heb sinds een jaar last van een hoge bloeddruk.
Slik hier medicijnen voor en met deze medicijnen is het 140/100.
Kan ik kuren met deze medicijnen / bloeddruk of zouden jullie dit niet doen?
Doe maar niet !

Kunnen? Alles kan. Of het verstandig is? Nee.

Wordt je medicatie niet aangepast gezien je bloeddruk met je huidige medicatie nog steeds hoog is? Kijk voor een combimiddel gezien een combinatie van bloeddrukverlagers (van verschillende klassen) een beter effect heeft dan een hoge dosis van 1 enkel middel.

Ik slik nu 5mg (1 pilletje) Amlodipine per dag.
Medicatie wordt vooralsnog niet aangepast omdat de dokter 140/100 prima vindt.

Hoop dat ik ooit weer een lagere bloeddruk krijg :(

Houd je vocht vast, vaak krijg je ook een plastablet erbij.

Ik houd geen vocht vast, ook geen plastablet.

Maar dan voorlopig niet, of misschien wel nooit meer, kuren....

Is dat thuis gemeten of bij de dokter zelf? Misschien de expliciete wens uiten naar een ander middel/ een lagere bloeddruk? Mijn arts was hier open voor en kan mij voorstellen dat de meeste artsen dat wel zijn.

• Like
Waarderingen: GJX
Ik houd geen vocht vast, ook geen plastablet.

Maar dan voorlopig niet, of misschien wel nooit meer, kuren....
Vaak heb je dat zelf niet door, je hebt niet gelijk een vochtkop. maar je kunt vocht in je benen hebben. Is het gebruikelijk in jullie familie, een hoge bloeddruk ?
Ik ben zelf ervaringsdeskundige, en mijn cardioloog vond dat ik naar de 130/80 moest. Meet ook zelf je eigen bloeddruk wekelijks op juiste wijze. zo kun je dit bijhouden en evt digitaal delen met je HA.
Ik vind het belachelijk dat ze jou rond laten lopen met 140/100, dus zou ik me laten doorverwijzen !!

Vaak heb je dat zelf niet door, je hebt niet gelijk een vochtkop. maar je kunt vocht in je benen hebben. Is het gebruikelijk in jullie familie, een hoge bloeddruk ?
Ik ben zelf ervaringsdeskundige, en mijn cardioloog vond dat ik naar de 130/80 moest. Meet ook zelf je eigen bloeddruk wekelijks op juiste wijze. zo kun je dit bijhouden en evt digitaal delen met je HA.
Ik vind het belachelijk dat ze jou rond laten lopen met 140/100, dus zou ik me laten doorverwijzen !!

Mijn moeder heeft wel een hoge bloeddruk maar dat had ze niet op jonge leeftijd en ik ben 'pas' 40.
Ik heb een meter gekocht en ga vanaf deze week regelmatig meten en het bijhouden.

Ik ga volgende week wel weer een keer langs de huisarts om dit weer te bespreken, kijken wat die zegt als ik 140/100 nog te hoog vind...

als ik 140/100 nog te hoog vind
140/100 is sowieso te hoog maar komt wel vaker voor als de meting bij de arts gebeurt.

140/100 thuis gemeten is zeker niet goed.

Ik zou hem dan toch nog eens aan z'n jasje trekken of vragen om een second opinion. Ben je onder behandeling van je huisarts of een internist? Het behandeldoel bij bloeddrukverlagende medicatie is om de bloeddruk lager dan 130/80 mmHg (spreekkamermeting) te krijgen.

140/100 is erg hoog. Onderdruk van 100 is al over de grens van “oke”. Hoe is je gezondheid? Als je wat voller bent dan kan je makkelijk wat kgs gewicht verliezen/ bf% verlagen, stoppen met roken, dagelijks wat wandelen en eventueel wat cardio wekelijks doen. Er zijn talloze manieren om je bloeddruk wat te verlagen, maar niks doen zal ook niks teweeg brengen.

Nu gaan kuren is wel erg dom, niet alleen vanwege je bloeddruk.

140/100 is erg hoog. Onderdruk van 100 is al over de grens van “oke”. Hoe is je gezondheid? Als je wat voller bent dan kan je makkelijk wat kgs gewicht verliezen/ bf% verlagen, stoppen met roken, dagelijks wat wandelen en eventueel wat cardio wekelijks doen. Er zijn talloze manieren om je bloeddruk wat te verlagen, maar niks doen zal ook niks teweeg brengen.

Nu gaan kuren is wel erg dom, niet alleen vanwege je bloeddruk.
Ik heb nergens last van en en heb geen overgewicht.
Helpt cardio? Want dat doe ik momenteel helemaal niet.

Ik ga voorlopig sowieso niet kuren.

Ik zou hem dan toch nog eens aan z'n jasje trekken of vragen om een second opinion. Ben je onder behandeling van je huisarts of een internist? Het behandeldoel bij bloeddrukverlagende medicatie is om de bloeddruk lager dan 130/80 mmHg (spreekkamermeting) te krijgen.

En volgende week weer naar de huisarts om dit te bespreken.

Ik heb nergens last van en en heb geen overgewicht.
Helpt cardio? Want dat doe ik momenteel helemaal niet.

Ik ga voorlopig sowieso niet kuren.

En volgende week weer naar de huisarts om dit te bespreken.
Cardio kan je in allerlei manieren doen dus hoeft niet zozeer op een machine of hardlopen. Wandelen, fietsen, skeeleren wat je wilt, maar doe het wel wekelijks.

Je hebt lage/hoge intensiviteit cardio, probeer beide wekelijk wat te doen en bv een “stappendoel” van 10k pd te halen.

Cardio helpt ja, en dat kan al door dagelijks 45min stevig te wandelen (dit had je HA ook moeten aangeven)
Cardio kan je in allerlei manieren doen dus hoeft niet zozeer op een machine of hardlopen. Wandelen, fietsen, skeeleren wat je wilt, maar doe het wel wekelijks.

Je hebt lage/hoge intensiviteit cardio, probeer beide wekelijk wat te doen en bv een “stappendoel” van 10k pd te halen.

Niets over cardio gezegd, heeft überhaupt weinig verteld... :(
Ga dit wel aankaarten..

Ik ga morgen weer beginnen met cardio, wandelen en/of fietsen.

Koop een PS5 en virtual reality bril maw zoek iets anders erbij dat je leuk vind.
Spelen met een PS5 kost veel tijd, daarna voel je je leeg en nutteloos. Niks gewonnen niks verloren behalve kostbare tijd.

Trainen is leuker en hou je een beter gevoel aan over, ook zonder kuren.

Groeien zit niet vast op kuren.

Niets over cardio gezegd, heeft überhaupt weinig verteld... :(
Ga dit wel aankaarten..

Ik ga morgen weer beginnen met cardio, wandelen en/of fietsen.
HA zal ook geen cardio benoemen, behoort je wel aan te geven wat helpt om je gezondheid te verbeteren/ je bloeddruk te verlagen, (buitenom je tabjes)

• Like
Waarderingen: GJX
Back
Naar boven