MuscleMeat

kuren???

Bezoekers in dit topic

thoelen

Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Hello,

na 2.5 jaar te trainen en nog steeds niet het gewenste resultaat te hebben sta ik voor het dilema om een kuur te volgen. Ik ben 1.85m groot en weeg 75kg. en trainde tot nu toe altijd natuurlijk(4xper week 1.5u).

Nu kreeg ik de raad om een deca kuur te volgen (mild karakter)
Zou iemand mij kunnen helpen om een volledige kuur (ook de nakuur) uit te schrijven. Dit voor wat betreft de anabolen, de voeding en het trainen.

Alvast bedankt

tOM

Zucht.

Ga eerst eens aan je training en voeding sleutelen joh.

Die is wat ik hier uit opmaak nog lang niet goed genoeg om ook maar een basis gelegd te hebben om te kuren.

Trainen --> niet langer dan 4 a 5 kwartier voortaan (kort en zwaar, niet veel reps dus)
Voeding --> Minimaal 3500/400kcal per dag gaan eten.

Kom dan over 1,5 jaar nog maar eens terug. Suc6!

ik ben 18 kg in drie maanden bij gekomen . woog al jaren 70 kg ben toen gestopt met roken en ben gaan bulken .
met eten berijk je veel meer dan met anabolen

(Nog een diepe zucht)

Ik zou het niet langer maken dan 3 kwartier/ 60 min per sessie. Na 60 min gaat je lichaam spierweefsel aanbreken en is je testo-gehalte meer dan gehalveerd door de inspanningen van de afgelopen 45 minuten (mits je niet lult maar doortraint).

Ik vind het zo'n ongelofelijk makkelijk stap om met een baggerdieet en ellenlang trainen te constateren dat je op een plateau zit en dan maar te gaan kuren!

Ook je leeftijd is niet vermeld.
Ik zal je vertellen dat kuren met een gemiddeld sportersdieet nóg geen zoden aan de dijk zet. Je moet echt wéten wat je gaat eten, hoeveel en daar enorm veel zorg voor dragen. Het wonder komt namelijk niet uit het potje maar uit je eten en rust en het feit dat je iets hebt gehoord over Deca wil al zeggen dat je geen fluit weet van wat je gaat gebruiken...ik zou eerst maar es het net afsurfen en een tijd lang info opslurpen!

• Topic Starter Topic Starter
MrJ zei:
Zucht.

Ga eerst eens aan je training en voeding sleutelen joh.

Die is wat ik hier uit opmaak nog lang niet goed genoeg om ook maar een basis gelegd te hebben om te kuren.

Trainen --> niet langer dan 4 a 5 kwartier voortaan (kort en zwaar, niet veel reps dus)
Voeding --> Minimaal 3500/400kcal per dag gaan eten.

Kom dan over 1,5 jaar nog maar eens terug. Suc6!

Bedankt voor de goede raad, ik was aan het twijfelen maar nu weet ik het zeker ik blijf natuurlijk trainen.
Nog een vraagje. Wat versta je onder kort en zwaar trainen? Hoeveel spiergroepen? Hoeveel oefeningen per groep? hoeveel herhalingen? (vb. Borst 5 oefen 10x)

Wat het eten betreft zal ik eens op het forum rondneuzen, tenzij je me hierbij ook kan helpen.

Alvast bedankt

tOM

Blij dat je naar ons luisterd en de komende tijd van de AAS afblijft! :thumb:

Ik doe 2 a 3 spiergroepen per dag. En elke spiergroep gemiddeld 4 oefeningen, 3 setjes en dan omngeveer 8-8-6 of 8-6-4 reps.

Dit zijn mijn trainings- en voedingsschema, 't zal niet perfect zijn, maar 't werkt voor mij:
http://home.planet.nl/~geem0005/trainingsschema.doc
http://home.planet.nl/~geem0005/voedingsschema.doc

Voor verdere vragen kan je natuurlijk altijd hier terecht:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/forumdisplay.php?f=8
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/forumdisplay.php?f=9

Good luck! ;)

MIJN GOD! Het moet niet gekker worden hier!

"2 a 3 spiergroepen per dag"...

Dit is het láátste advies voor iemand die wil groeien dus neem dit aub niet ter harte!

MRJ, je credo is "Train beyond the pain... " wel, als je dat in praktijk brengt dan heb je genoeg aan één spiergroep kerel en daarna ben je kapot!

Als jij rustig 2 á 3 spiergroepen kunt trainen dan betekent dat dat je na de eerste spiergroep nog zát energie overhebt om er nog even 2 te trainen en dat met 4 oefeningen elk!! Van de gekke!

Een bodybuilder, iemand die spiergroei wil bevorderen, kent één der belangrijkste basisregels van het begrip 'building':
Het trainen van één grote spiergroep per dag, eventueel aangevuld met een kleine, maar meer niet!
Meerdere grote groepen per dag trainen betekent eerder spierafbraak dan opbouw, en bovendien kun je nooit je spiergroep 100% trainen als je er 3 op een dag doet!!!

Zoals Chad Nichols en vele andere professionals in de BB al zeiden; 80% van de jongens in de sportschool overtraint liever dan dat ze proper diepgaand trainen.
Met als resultaat onvrede over de vorderingen wat betekent dat ze steeds eerder naar de roids grijpen.

dbc01:
Check m'n schema eerst eens even dude! Dan zie je dat het 1 grote spiergroep aangevuld is met 1 kleine en eventueel buik als 3e.

't Klopt dus echt allemaal hoor. :D

MRJ Duuuude, zorg ervoor dat zoiets meteen verduidelijkt is inje post want velen nemen de inhoud van je post voor een tip aan. :)

Goed, ik zal me voortaan duidelijker uitdrukken. :p

(Maar goed, ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat je ernaast zat wat mij betreft? ;) )

Ja en nee.

Ik vind 4 oefeningen 3 setjes voor een tweede (kleine) spiergroep als bi of tri al teveel.
Het Grote Geheim van de groei van je armen is, aan de praktijk te zien, nog een echt geheim.
Kijk es om je heen, je ziet menig jonge sporter zich het apezuur trekken aan die gewichten als het om bi&tri-oefeningen gaat, hoe meer des te beter.

Het geheim ligt em in de beperkte workout voor deze groepen, geloof mij maar. (En trouwens menig trainer achter elke prof. BB'er!)
Minder is méér in dit geval.
Twee, drie oefeningen maximaal gaan heeft meer effect dan 4 oefeningen.
Eén van de redenen is dat we al genoeg bezig zijn met onze bi en tri als we rug en borst doen, dus krijgen ze eigenlijk 1,5 keer per week een douw.
Dus i.p.v. dat de bi&tri gaat groeien, worden ze sterk en dun. Dat gebeurt met spieren die te vaak worden aangesproken. Hou het dus kort en krachtig met de armen.

Maar die spiergroepen doe ik dan ook 3 oefeningen, 3 setjes.

Ik quote:
Dag1 : Rug + Triceps
Dag2 : Hamstrings + Kuiten + Buik
Dag3 : Schouders + Traps
Dag4 : Quads + Onderarm + Buik
Dag5 : Borst + Biceps

Elke 2 maanden wordt m’n schema omgegooid. Dag1 --> Dag5, Dag2 --> Dag4 en vice versa.

De oefeningen zijn bijna nooit dezelfde als de week daarvoor en zeker altijd in een andere volgorde.

Rug/Schouders/Borst : 4 oefeningen, 3 setjes, 4-8 reps
Quads : 3 oefeningen, 4 setjes, 4-8 reps
Biceps/Triceps/Hamstrings : 3 oefeningen, 3 setjes, 4-8 reps
Traps : 2 oefeningen, 3 setjes, 8 reps
Kuiten/Onderarm : 2 oefeningen, 3 setjes, 12 reps
Buik : 3 oefeningen, 2 setjes, 15-30 reps

Dus ik vind dit al redelijk kort en krachtig. Maar verder advies is nooit weeg natuurlijk! :thumb:

Elke 2 maanden wordt m’n schema omgegooid. Dag1 --> Dag5, Dag2 --> Dag4 en vice versa.

De oefeningen zijn bijna nooit dezelfde als de week daarvoor en zeker altijd in een andere volgorde.

Da's heel goed!

MrJ zei:
Blij dat je naar ons luisterd en de komende tijd van de AAS afblijft! :thumb:

Ik doe 2 a 3 spiergroepen per dag. En elke spiergroep gemiddeld 4 oefeningen, 3 setjes en dan omngeveer 8-8-6 of 8-6-4 reps.

Dit zijn mijn trainings- en voedingsschema, 't zal niet perfect zijn, maar 't werkt voor mij:
http://home.planet.nl/~geem0005/trainingsschema.doc
http://home.planet.nl/~geem0005/voedingsschema.doc

Voor verdere vragen kan je natuurlijk altijd hier terecht:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/forumdisplay.php?f=8
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/forumdisplay.php?f=9

Good luck! ;)

Bedankt. Toch nog een klein vraagje (sorry, maar ben echt onwetend ??? ) ik lees hier veel over tonijn en lijnzaadolie maar ik vind dat niet terug in uw voedingsschema. Is dat vervangen door iets anders bij u? of is dat gewoon één van de zovele "wondermiddeltjes"

tOM

Ten eerste: ik ben een je, geen u. ;)

Ten tweede hou ik en niet van lijnzaadolie en al zeker niet van tonijn. De benodigde vetten die je uit de lijnzaadolie kan halen, haal ik uit de MCT olie van MDoubleYou, de eitwitten uit de tonijn haal ik uit kwark.

Arm Belgje!

Luister MrJ, in Belgie spreekt men elkander aan met 'u', zelfs vrienden onderling! :)

btw ik hou wel van tonijn, hhmmm...!!

tonijn is goodstuff!

belgen spreken inderdaad met u ipv je das weer zon typische hollander denkt die belg nu hehe ff totaal off topic kheb ook een belg in de klas en de discussies die we voeren zijn echt super.sorry

Ik vind het wel netjes.

Belgen hebben over het algemeen betere manieren, weten dat ze niet hoeven te schreeuwen om respect te krijgen en in het uitgaansleven zijn het de Heren en Dames in tegenstelling tot de Hollander met z'n grote bek.
ff off-topic maar ik moest het even zeggen. :)

dbc01 zei:
Ik vind het wel netjes.

Belgen hebben over het algemeen betere manieren, weten dat ze niet hoeven te schreeuwen om respect te krijgen en in het uitgaansleven zijn het de Heren en Dames in tegenstelling tot de Hollander met z'n grote bek.
ff off-topic maar ik moest het even zeggen. :)

Ze lopen gewoon wat jaartjes achter, wacht maar, dat komt bij jullie ook nog wel ;)

Terug
Naar boven