AndroidHealthClinic

Kuur + dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

richardy

Novice
Lid geworden
3 mei 2017
Berichten
15
Waardering
1
Boys,

Mijn stats:
23 jaar
Train al 3 jaar
1,80m
weeg nu 81KG
17% bf

Het idee is om groter te worden in size. Het liefst geen vet meer erbij.

Ik ben van plan om eind deze week aan een test + winny kuur te gaan beginnen.
Met geen tot zo min mogelijk vet aan komen.

Nou vroeg ik me de volgende af;
- is het verstandig om aan deze kuur te gaan beginnen met een dieet waarmee ik net onder maintenance zit.
(mijn maintenance is 2600kcal, en ik wil dan op 2400 gaan zitten)
35% Carbs
40% Proteine
30% Fat

Ik heb veel onderzoek gedaan, en meningen verschillen enorm over dit idee hierboven. Kan je zo wel daadwerkelijk massa op doen en ripped worden tegelijk? of is het beter om me toch op 1 ding te focussen zoals groter worden zonder enige consequenties.

2e optie zou zijn om te gaan clean bulken met deze kuur.
- Ik zou dan 3000 kcal aanhouden per dag
50% carbs
30% proteine
20% fats

Gedachten hierover?
 
Nog even naturel trainen.
 
Sowieso eerst maar eens naar een veel lager vetpercentage
 
Eerst nog een paar jaar naturel trainen. Je bent nog jong en aan je stats te zien onvoldoende ver. Je BF ligt ook veel te hoog. Ik zou eerst gaan cutten naar 8 - 10 % en vanaf daar weer massa gainen in een clean bulk. Dus eerst naturel. Zorgen dat je basis oefeningen en kracht goed onder de knie hebt, such as squat, bench, deadlift. Over 2 jaar weer eens verder kijken op zn vroegst.

Daarnaast, kuren terwijl je onder onderhoud zit (omdat je geen vet wil aankomen) zou ik niet doen. Je lichaam wordt zwaar belast tijdens een kuur en heeft juist voeding nodig. Ook zul je sterker worden en je gewrichten en pezen meer gaan belasten. Maw: vooral niet gaan cutten in zo'n periode.

Maar goed, eerst naturel verder zou ik zeker zeggen.
 
Sowieso eerst maar eens naar een veel lager vetpercentage

Dit inderdaad. Kans op oestrogene sides zijn vele malen groter op een hoog bf %. Dus voor je begint is het aan te raden om naar <12% te cutten. Ook kun je dan met een gerust hart veel vreten tijdens je kuur om het maximale eruit te halen.
 
Dat is 75 kilo op 10% lichaamsvet..

Beter begin je met cutten tot 10%, daarna bulken en ram je er juni 500mg test in en goed vreten en trainen tijdens de zomer.
 
Back
Naar boven