MuscleMeat

Kuur man 39 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SC

Novice
Lid geworden
22 okt 2022
Berichten
15
Waardering
2
Lengte
1m74
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Laat ik me even voorstellen. Ik ben een 39-jarige man en sinds een jaar of 5 weer actief in de sportschool. Ik heb in het verleden ook meerdere jaren aan krachttraining gedaan. Ook heb ik toen meerdere oral only kuurtjes gedaan (superdrol, Epistane en winstrol) en daarna ongeveer 2 jaar geprikt (test-e en deca). Ik ben toen goed gegroeid ondanks dat mijn levensstijl verre van geschikt was. (Feesten, drank, drugs). Uiteindelijk ben ik vanwege omstandigheden abrupt gestopt met kuren, zonder natuur. (Niet mogelijk)

Inmiddels zijn we zo’n 12 jaar verder en heb ik mijn levensstijl drastisch veranderd. Ik gebruik al een jaar of 10 geen drank of drugs meer en heb een gezonde levensstijl. De laatste jaren ben ik ook weer naar de sportschool aan het gaan. Naast krachttraining heb ik ook veel aan duursport gedaan laatste jaren. Sport was vooral om me fit te houden en krachttraining om wat kracht te behouden en vooral ook omdat ik er van geniet. Sportschool is ook therapie voor mij.

Inmiddels merk ik dat de weegschaal weer doorslaat naar krachttraining en ik overweeg om duursport te droppen. Ik merk dat ik een keuze moet maken, beide is lastig te combineren gezien het redelijk interfereert met elkaar.

Ik overweeg om op mijn leeftijd toch nog eens een kuur op te starten, aangezien ik van mening ben dat ik daar nu ook een meer verstandige manier mee om kan gaan. Daarnaast merk ik dat mijn leeftijd een rol begint te spelen en mijn testosteron is waarschijnlijk ook aan de lage kant. Dit ga ik opnieuw laten meten (laatste x was test 11,3). Ik heb geen ambitie tot trt oid.

Waar ik over twijfel is hoe te starten. Begin ik voorzichtig met een anavar only voor 4/5 weken of doe ik meteen een test-e 250mg voor 12 weken. Ik weet dat de 2e optie meer gaat opleveren, maar ik ben bang voor de heropstart van mijn eigen test na afloop kuur.

Heeft iemand ervaring met het herstellen van een test kuur icm lage T en leeftijd rond de 40? Is mijn zorg terecht? Als ik HCG mee laat lopen en nakuur doe is test lage dosis een flinke klap op mijn leeftijd?

Een heel verhaal en ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ps. Ik besef me dat ik nog evengoed veel kan groeien en niet aan mijn limiet zit. Ik heb weinig massa gezien duursport. 1,72, 75 kilo en vet +- 10%.

Ik hoor graag jullie feedback.
 
maar ik ben bang voor de heropstart van mijn eigen test na afloop kuur.

Als je bang bent kun beter niet eraan beginnen.
 
Om eerlijk te zijn zou ik niet meer gaan kuren rond je 40e als je niet van plan bent om te cruisen/trt'en i.v.m je herstel.
 
Om eerlijk te zijn zou ik niet meer gaan kuren rond je 40e als je niet van plan bent om te cruisen/trt'en i.v.m je herstel.
Mee eens..
 
En...als je toch gaat gebruiken is de kans dat het daarbij blijft niet groot, dus ja...wat is wijsheid?
 
adhv je bloeduitslag kijken wat je gaat doen. met 39j ben je echt niet te oud om een kuurtje te zetten en herstel je wel. Met 250mg Test (wat erg lage dosis is) zie ik geen problemen met herstel, als je verder gezond bent en je bloedwaarden nu goed zijn. Tabs zou ik niet nemen ivm leverwaarden en cholesterol, al is Oxandrolone erg mild in bijwerkingen.
 
Dat je herstel (langer) duurt als je 40 bent is logisch maar ik begrijp niet waarom het afgeraden wordt tenzij je daarna direct aan TRT begint.
Dan duurt het herstel toch wat langer, wat is het probleem precies?
 
Als je bang bent kun beter niet eraan beginnen.

Bang is misschien een groot woord, maar het is een risico die ik wel op waarde wil schatten en mee wil nemen in mijn beslissing. Het zien van potentiële risico’s lijkt me juist een verstandige manier om tot een goede beslissing te komen en geen reden om er dan maar vanaf te zien
 
Om eerlijk te zijn zou ik niet meer gaan kuren rond je 40e als je niet van plan bent om te cruisen/trt'en i.v.m je herstel.

Omdat de kans aanzienlijk is dat ik niet herstel of omdat het herstel zolang duurt dat je alle winst verliest na kuur?
 
adhv je bloeduitslag kijken wat je gaat doen. met 39j ben je echt niet te oud om een kuurtje te zetten en herstel je wel. Met 250mg Test (wat erg lage dosis is) zie ik geen problemen met herstel, als je verder gezond bent en je bloedwaarden nu goed zijn. Tabs zou ik niet nemen ivm leverwaarden en cholesterol, al is Oxandrolone erg mild in bijwerkingen.

Ik vermoed dat ik gezond ben, gezien een aantal bloedtesten afgelopen jaren, dus daar verwacht ik geen bijzonderheden. Met name lage test en herstel op mijn leeftijd zie ik als risico. Ik zou juist voor een lage dosis test kiezen (250 en misschien hopen naar 375mg) om te kijken wat dat doet én om te kijken hoe ik daar van herstel. Je mening dat het nog wel kan wijkt wat dat betreft af van de andere reacties. Dat kan natuurlijk en ik begrijp dat ik zelf een keuze zal moeten gaan maken. Dank voor je reactie!
 
Dat je herstel (langer) duurt als je 40 bent is logisch maar ik begrijp niet waarom het afgeraden wordt tenzij je daarna direct aan TRT begint.
Dan duurt het herstel toch wat langer, wat is het probleem precies?

Ja goeie vraag, dat is mij ook niet helemaal duidelijk
 
Omdat de kans aanzienlijk is dat ik niet herstel of omdat het herstel zolang duurt dat je alle winst verliest na kuur?
Beiden. Sowieso slecht herstel en je zal ook meer verliezen door je slechte herstel.
 
Omdat de kans aanzienlijk is dat ik niet herstel of omdat het herstel zolang duurt dat je alle winst verliest na kuur?
Dus ... wil jij ook nog lekker naturel sporten als je de vijftig voorbij bent of wil je de rest van je leven kuren? Er zijn meerdere wegen die naar Rome enzo.
Als je kiest voor consequent zijn in voeding en training, kun jij dat doel ook naturel bereiken. Misschien doe je er drie jaar over ipv 12 weken.
Maar na die 12 weken...is je eigen testosteron gecrasht en hou ga je die paar extra kilo's vasthouden zonder je eigen testosteron op je huidige niveau.
Ik denk dat je er na 24 weken slechter uitziet, dan als je 24 weken consequent eet en traint zonder anabolen.
Daarnaast denk ik dat je je lichaam beter leert kennen als naturel, wat kun je wel aan wat niet, veel volume of juist meer op intensiteit. Wat werk wel qua voeding, wat niet etc.
Daar heb je pas wat aan voor de rest van je leven.
Succes met je keuze, en lees je ook een beetje in, in de bijwerkingen :thumb:
 
Ik vermoed dat ik gezond ben, gezien een aantal bloedtesten afgelopen jaren, dus daar verwacht ik geen bijzonderheden. Met name lage test en herstel op mijn leeftijd zie ik als risico. Ik zou juist voor een lage dosis test kiezen (250 en misschien hopen naar 375mg) om te kijken wat dat doet én om te kijken hoe ik daar van herstel. Je mening dat het nog wel kan wijkt wat dat betreft af van de andere reacties. Dat kan natuurlijk en ik begrijp dat ik zelf een keuze zal moeten gaan maken. Dank voor je reactie!

herstel zal langer duren dan op jongere leeftijd, maar je gebruikt alleen test en op lage dosis. Bij Tren of Deca is je herstel nog ‘slechter’.
Gaat er meer om wat je verwacht van deze kuur.
 
herstel zal langer duren dan op jongere leeftijd, maar je gebruikt alleen test en op lage dosis. Bij Tren of Deca is je herstel nog ‘slechter’.
Gaat er meer om wat je verwacht van deze kuur.
En na de kuur ...
 
Ik ben ook net 39 en ik ga aan mijn 4e kuur beginnen in jan-feb 2023.
500mg test e en waarschijnlijk 200mg deca.

Daarna herstel ik dus nooit meer en moet ik direct aan de TRT (wat ik niet van plan ben),]

Kom er na de kuur wel op terug hoe het gaat :D
 
Daarna herstel ik dus nooit meer en moet ik direct aan de TRT (wat ik niet van plan ben),]
Dat zal wel los lopen, het herstel zal wat langer kunnen duren maar dat is ook persoons gebonden en wellicht valt het mee..

Het is / kan wel vervelend zijn als je herstel minder goed verloopt...dat je depri / lusteloost rond loopt en je gewonnen spiermassa als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen.
En...wellicht weer gaat kuren of anders trt/hrt zal gaan doen.
 
  • Like
Waarderingen: GJX
Dat zal wel los lopen, het herstel zal wat langer kunnen duren maar dat is ook persoons gebonden en wellicht valt het mee..

Het is / kan wel vervelend zijn als je herstel minder goed verloopt...dat je depri / lusteloost rond loopt en je gewonnen spiermassa als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen.
En...wellicht weer gaat kuren of anders trt/hrt zal gaan doen.
Is bij zijn vorige kuur ook gebeurt toen ie 38j was, nu met 39j maar weer proberen :D
 
Dat zal wel los lopen, het herstel zal wat langer kunnen duren maar dat is ook persoons gebonden en wellicht valt het mee..

Het is / kan wel vervelend zijn als je herstel minder goed verloopt...dat je depri / lusteloost rond loopt en je gewonnen spiermassa als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen.
En...wellicht weer gaat kuren of anders trt/hrt zal gaan doen.
Na de laatste kuur geen last gehad van sombere gevoelens ofzo, uiteraard wel een deel gewonnen spiermassa verloren maar ik denk dat ik er beter bij sta dan wanneer ik die kuur niet had gedaan.

Is bij zijn vorige kuur ook gebeurt toen ie 38j was, nu met 39j maar weer proberen :D

Precies, volhouder wint :eyebrow:
 
Back
Naar boven