Fitness Seller

Kuur vóór of na gyno operatie?

Bezoekers in dit topic

SlickGibbs

Novice
Lid geworden
11 mrt 2022
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
15%
Beste leden,

Ik heb recentelijk besloten om mijn eerste kuur te gaan doen. Ik ben graag voorzichtig en conservatief omtrent mijn gezondheid, dus bij deze kuur zal ik alleen Test E gaan gebruiken. De dosering zal waarschijnlijk 350mg per week zijn, maar hier ben ik nog niet helemaal over uit en zal dus nader bepaald worden. Ik hoop mede dankzij deze post wat meer duidelijkheid te kunnen verschaffen over een gepaste dosering.

Dat terzijde, hetgeen waarvoor ik me tot jullie richt is het volgende:
Ik heb vroeg in mijn puberteit, rond m'n 13e levensjaar, gynaecomastie ontwikkeld. Deze puberale gyno is, helaas, tot op heden nooit verdwenen. Ik heb inmiddels een punt bereikt waarop ik niets liever wil dan dit zo snel mogelijk operatief te laten verwijderen. Nu resteert mij echter één belangrijke vraag: Kan ik de kuur beter vóór of na de gyno operatie uitvoeren?

De gedachtegang is dat als ik nu een kuur zou doen, dan hoef ik me totaal geen zorgen te maken over eventuele ontwikkeling van gyno omdat ik dit simpelweg al heb. Bovendien, mocht de gyno die ik al heb erger worden, dan is dit uiteraard geen probleem omdat ik sowieso al van plan was om onder het mes te gaan hiervoor. Tevens is mijn grootste nachtmerrie dat ik het laat verwijderen, vervolgens een kuur begin en dat mijn gyno (vanwege de kuur) terugkeert. Ik heb vernomen dat het, vanuit een esthetisch oogpunt, beter en meer verantwoord is om niet de volledige klier te verwijderen. Het feit dat er een deel van de klier achter blijft baart me enigzins zorgen. Ik kan ervoor kiezen om de gehele klier weg te laten halen maar dit ben ik niet van plan om een ingevallen tepel te voorkomen.

Aan de andere kant vraag ik me af of ik een gevaarlijk spel met m'n hormonale huishouding aan het spelen ben wanneer ik een kuur doe terwijl ik al gyno heb. Misschien zijn er wel enkele beweegredenen om de kuur JUIST na de operatie te doen die ik nu over het hoofd zie of simpelweg nog niet begrijp. Dit is een aspect waar ik helaas weinig kennis over heb, en ik hoop dat iemand van jullie mij hierin kan begeleiden of informeren.

Sorry voor deze blogpost, maar ik wil graag een wel overwogen belissing maken en geen spijt achteraf krijgen omdat ik geen hulp heb gezocht.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet, bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • IMG_4712.JPG
  • IMG_4713.JPG
  • IMG_4715.JPG
na je operatie, want na je operatie kan/mag je enkele weken/maanden niet trainen. dus ben je sowieso die gains uit je kuur weer kwijt ;)
 
Na de operatie idd kuren.
Zou zelfs beginnen met 200 test 200 primo.
Eventueel test verhogen tijdens de cycle en tamoxifen bij de hand houden.
 
Bedankt voor jullie reactie. Ik mag er dus van uit gaan dat de mogelijkheid dat m'n gyno terugkeert verwaarloosbaar is? Dat is het enige dat me momenteel weerhoud van een kuur doen na de operatie ipv ervoor.
 
Nee daar mag je zeker niet van uit gaan.
Het best laag inzetten met de aromatiserende middelen zoals testosteron.
Niets is zeker en ik zou na de kuur zeker een SERM aanraden ‘voor de zekerheid’
 
Nee daar mag je zeker niet van uit gaan.
Het best laag inzetten met de aromatiserende middelen zoals testosteron.
Niets is zeker en ik zou na de kuur zeker een SERM aanraden ‘voor de zekerheid’

Excuse my ignorance, maar is het dan niet juist beter om dus voor de operatie te kuren? Dan weet ik namelijk zeker dat ik geen kans loop dat ik na m'n kuur opnieuw gyno krijg.

Het verliezen van gains lijkt me ook geen probleem, want als ik eerst ga kuren dan zal ik minstens enkele maanden wachten met de operatie om de nieuwe gains zo veel mogelijk te onderhouden. Tevens verwacht ik na de operatie uiterlijk twee weken niet te kunnen gymmen, met wat pech misschien drie. Dit baseer ik op talloze ervaringen die ik inmiddels heb gelezen. Deze tijd is te overzien naar mijn mening.
 
Excuse my ignorance, maar is het dan niet juist beter om dus voor de operatie te kuren? Dan weet ik namelijk zeker dat ik geen kans loop dat ik na m'n kuur opnieuw gyno krijg.

Het verliezen van gains lijkt me ook geen probleem, want als ik eerst ga kuren dan zal ik minstens enkele maanden wachten met de operatie om de nieuwe gains zo veel mogelijk te onderhouden. Tevens verwacht ik na de operatie uiterlijk twee weken niet te kunnen gymmen, met wat pech misschien drie. Dit baseer ik op talloze ervaringen die ik inmiddels heb gelezen. Deze tijd is te overzien naar mijn mening.
Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden als je gaat kuren.
1. Alle winst boven je natuurlijke potentieel smelt echt als sneeuw voor de zon weg als je off gaat. Dit proces versnelt bij inactiviteit
2. Het blijft niet bij 1 kuur.
3. Besef je dat het kuren een commitment is van enkele jaren. De beste tactiek voor het behouden van gains/je zo optimaal mogelijk te voelen gedurende het hele jaar is eigenlijk om het hele jaar on te blijven op een lage dosering waarbij je gezondheid goed in de gaten houdt dmv bloedtests, bloeddrukmetingen en evt bloeddonaties.

Edit: Dit betekent niet dat je gelijk moet gaan blasten en cruisen, maar houd er in ieder geval rekening mee dat er een volgende kuur komt.
 
Bedankt voor de input heren. Ik ga deze week een intake inplannen bij een chirurg.
 
Waarom kuren met dit fysiek? Ik vermoed dat je nog veel naturel kan bereiken. Zonde man…
 
Waarom kuren met dit fysiek? Ik vermoed dat je nog veel naturel kan bereiken. Zonde man…
Als je toch van plan bent om ooit te gaan kuren is het niet zonde, dan heb je er nu het meeste baat bij en houdt je het meeste over.

Snap nooit zo goed waarom je persee moet wachten tot je natty limit.
Als je voeding en training on point zijn en je hebt de kennis, wat is er dan mis mee?

Wat zijn kennis van voeding en training is weet ik natuurlijk niet...
 
Als je toch van plan bent om ooit te gaan kuren is het niet zonde, dan heb je er nu het meeste baat bij en houdt je het meeste over.

Snap nooit zo goed waarom je persee moet wachten tot je natty limit.
Als je voeding en training on point zijn en je hebt de kennis, wat is er dan mis mee?

Wat zijn kennis van voeding en training is weet ik natuurlijk niet...
We kunnen in ieder geval vaststellen dat zijn huidige bodyfat niet optimaal is om te kuren. Zeker gezien gevoeligheid voor gynaecomastie.

Fysiek ziet er niet uit alsof er jaren aan gewerkt is, maarja moet iedereen zelf maar weten.

Je haalt meer uit een kuur als je natty een goed fysiek hebt behaald. Dan zijn er al een hoop factoren die kloppen en dan is AAS een extra factor die je erbij kunt hebben.

Er zitten gewoon nadelen aan AAS. Veel mensen hebben het er niet over maar het is mentaal best een dingetje soms. Je moet je afvragen of dat het waard is als je nog een beginnerfysiek hebt.
 
We kunnen in ieder geval vaststellen dat zijn huidige bodyfat niet optimaal is om te kuren. Zeker gezien gevoeligheid voor gynaecomastie.

Fysiek ziet er niet uit alsof er jaren aan gewerkt is, maarja moet iedereen zelf maar weten.

Je haalt meer uit een kuur als je natty een goed fysiek hebt behaald. Dan zijn er al een hoop factoren die kloppen en dan is AAS een extra factor die je erbij kunt hebben.

Er zitten gewoon nadelen aan AAS. Veel mensen hebben het er niet over maar het is mentaal best een dingetje soms. Je moet je afvragen of dat het waard is als je nog een beginnerfysiek hebt.
True. Ik ben er ook achter dat die zooi totaal niet makkelijker is. Het maakt het allemaal alleen maar ingewikkelder en alles moet nog beter gedaan worden. Het idee dat je gaat juicen en de rest komt vanzelf wel is echt de grootste misvatting die er te maken valt wat gear betreft
 
En ik had het persoonlijk ook niet gedaan op dit % en goed bestaande gyno. Ik zou er wakker van liggen wat voor sides het me zou geven
 
Waarom kuren met dit fysiek? Ik vermoed dat je nog veel naturel kan bereiken. Zonde man…
En ik had het persoonlijk ook niet gedaan op dit % en goed bestaande gyno. Ik zou er wakker van liggen wat voor sides het me zou geven

Ik ben het met jullie eens, m'n fysiek ziet er op bovenstaande foto's niet uit alsof ik ook maar in de buurt kom van m'n natty limit. Ik heb deze foto's snel gemaakt zonder pomp of goede belichting omdat ik deze thread wilde maken met recent gemaakte foto's. Kort hiervoor heb ik ruim 3 weken niet kunnen sporten vanwege een corona besmetting. Ik train echter al vele jaren en heb een aardige fundering in kennis opgebouwd omtrent diëten. Om jullie een beter beeld te geven van mijn fysiek, hier enkele foto's die allemaal in de laatste 4 maanden gemaakt zijn.

Zoals jullie kunnen voorstellen ben ik na vele jaren als natty lifter constant tegen struikelblokken aan het lopen omtrent progressie in gewicht, lifts én spiermassa. Ik probeer richting de 85kg toe te werken en ben dus recentelijk begonnen met een tamelijke dirty bulk, vandaar dat m'n huidige lichaamsvetpercentage niet zo charmerend is.
 

Bijlagen

Zorg er in ieder geval voor dat je qua vetpercentage richting de 8-10% gaat.
Tijdens je cycle niet te overdreven bulken zodat je als je off gaat niet te vet bent.
 
Back
Naar boven