AndroidHealthClinic

Kuuradvies

Bezoekers in dit topic

Lefty

Cool Novice
Lid geworden
8 jul 2019
Berichten
70
Waardering
22
Beste,

Vier jaar geleden heb ik een test only kuur gedaan, waarbij ik erg last had van oestrogene bijwerkingen(gyno). Dit heb ik niet weten weg te krijgen met een nakuur en heb verder niet om hulp gevraagd waardoor ik niet het gepaste advies heb gekregen.

Een half jaar geleden mijn gyno laten verwijderen en ik zit erover na te denken om langzaam weer de AAS op te pakken als middel om mij naar volgende level te brengen qua sport.

Nu ik heb ondervonden dat ik erg reageer op aromatiserende middelen en heb ik besloten om in het najaar rustig aan te beginnen met een anavar only om te kijken hoe mijn lichaam weer reageert op AAS.

Het plan was om één van Cools zijn kuren te doen, veel over gelezen afgelopen dagen in "het anabole, androgene en oestrogene dilemma" topic.

Ik wil vier weken 30mg anavar ed nemen, zonder nakuur. Als dit goed bevalt ga ik verder bouwen op test/primo 250/200.

Alleen zit er toch wel wat angst in dat ik nog weer een gyno kan krijgen en daarom ook dit topic. Het is vrijwel onmogelijk om een gyno te krijgen van anavar, maar stel dat het toch gebeurd omdat ik het al eerder heb gehad?

Wat moet ik dan doen?
Volstaat aromasin 10mg nemen voor een bepaalde tijd? Of in combinatie met tamofixen? Wanneer moet ik ingrijpen.

Het lijkt heel vet als ik hier wat correct advies kan krijgen, daarom tag ik Galen en Vonk hierin. Ik zou graag mijn sportprestaties aan het eind van het jaar weer een boost willen geven, zonder dat ik alles teveel onderdruk.

Hoop van jullie te horen!

Gr!
 
Als je jouw gyno hebt laten verwijderen dan kun je ook geen hernieuwde gyno krijgen? Of hebben ze niet de gehele klier verwijderd?
 
Als je jouw gyno hebt laten verwijderen dan kun je ook geen hernieuwde gyno krijgen? Of hebben ze niet de gehele klier verwijderd?
Hey Punjab,

Plastisch chirurg heeft 95% verwijderd zei hij na de ingreep. Ik wil het risico niet nemen, dus voor mij is het vooral van belang dat ik weet wat ik moet doen op het moment dat opeens mijn tepel gaat jeuken, ga lacteren of een knobbeltje begin te voelen.

Gr, Lefty
 
Vaak zit het probleem hem in het feit dat mensen die bang zijn voor Gyno continu aan de kliertjes gaan lopen voelen, knijpen etc. Dat zorgt voor een reactie van de klier die geïrriteerd raakt. Veelal wordt dat dan aangezien voor Gyno. Een beetje een lastige cirkel waar je dan in beland, dus dat moet je proberen te voorkomen. Ook kan een tepel best een keer zeuren of gevoelig aanvoelen zonder dat je direct last van gyno hebt.

Verder is in principe Nolvadex voldoende om achter hand te houden. AI's ben ik geen voorstander van, in veel gevallen creëert dit juist weer andere additionele problemen die je niet moet willen.
 
Vaak zit het probleem hem in het feit dat mensen die bang zijn voor Gyno continu aan de kliertjes gaan lopen voelen, knijpen etc. Dat zorgt voor een reactie van de klier die geïrriteerd raakt. Veelal wordt dat dan aangezien voor Gyno. Een beetje een lastige cirkel waar je dan in beland, dus dat moet je proberen te voorkomen. Ook kan een tepel best een keer zeuren of gevoelig aanvoelen zonder dat je direct last van gyno hebt.

Verder is in principe Nolvadex voldoende om achter hand te houden. AI's ben ik geen voorstander van, in veel gevallen creëert dit juist weer andere additionele problemen die je niet moet willen.
Bedankt voor je tijd om te reageren man!

Stel het gebeurd, dan gewoon novladex slikken voor 10mg ed en bij geen verandering ophogen naar 20mg ed?
 
Correct dat is het protocol dat ik zelf ook zou volgen. Maar ik zou het bijzonder vinden als je van Anavar Only Gyno gaat ontwikkelen, dus zou me sowieso niet al teveel zorgen maken.

NB: Dit is geen medisch advies, enkel advies op basis van eigen ervaring.
 
Correct dat is het protocol dat ik zelf ook zou volgen. Maar ik zou het bijzonder vinden als je van Anavar Only Gyno gaat ontwikkelen, dus zou me sowieso niet al teveel zorgen maken.

NB: Dit is geen medisch advies, enkel advies op basis van eigen ervaring.
Begrijp ik volkomen en nogmaals bedankt voor je reacties! :D

Nog wel benieuwd naar de reactie van Galen aangezien hij een wandelende encyclopedie is :p
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Van 30 mg oxandrolon per dag hoef je niets te verwachten, ook geen gyno.
Bedankt Galen voor je reactie!

En bij test primo 250/200, of test only? Wat als daar gyno opspeelt oid? Doen wat Punjab voorstelde?
 
Bedankt Galen voor je reactie!

En bij test primo 250/200, of test only? Wat als daar gyno opspeelt oid? Doen wat Punjab voorstelde?
Tamoxifen nemen zodra je gyno hebt, 10 mg dagelijks per 100 mg testosteron wekelijks, met een max van 40 - 50 mg per dag.
 
Tamoxifen nemen zodra je gyno hebt, 10 mg dagelijks per 100 mg testosteron wekelijks, met een max van 40 - 50 mg per dag.

Met 10mg tamoxifen op 400mg test kon ik gyno prima onder controle houden gedurende mijn kuur.
 
  • Like
Waarderingen: ASRB
Met 10mg tamoxifen op 400mg test kon ik gyno prima onder controle houden gedurende mijn kuur.
De meesten kunnen het gelukkig zelfs met 0 mg af.
 
De meesten kunnen het gelukkig zelfs met 0 mg af.

Lol.

Ik had echt een knobbel onder me tepel en constante branderigheid dus ik durf te stellen dat dit echte gyno was en geen hypochondrie oid

Na een paar weken op 10mg was alles weg en had ik nergens meer last van. Gelijk 40mg nemen omdat ik 400mg test neem zou een beetje overkill zijn geweest lijkt me dus.
 
Lol.

Ik had echt een knobbel onder me tepel en constante branderigheid dus ik durf te stellen dat dit echte gyno was en geen hypochondrie oid

Na een paar weken op 10mg was alles weg en had ik nergens meer last van. Gelijk 40mg nemen omdat ik 400mg test neem zou een beetje overkill zijn geweest lijkt me dus.
Ik heb het jou toch ook niet geadviseerd, maar iemand die in het verleden is geopereerd voor gynecomastie die door een testosteronkuur was ontstaan en die niet wegtrok bij een nakuur?
 
Ik heb het jou toch ook niet geadviseerd, maar iemand die in het verleden is geopereerd voor gynecomastie die door een testosteronkuur was ontstaan en die niet wegtrok bij een nakuur?

Ik heb dit advies vaker voorbij zien komen... Je had het zelfs een keer in je Facebook-groep gepost, geloof ik.

Ik spreek je verder ook totaal niet tegen hoor... Ik deelde slechts mijn eigen ervaring.
 
Ik heb dit advies vaker voorbij zien komen... Je had het zelfs een keer in je Facebook-groep gepost, geloof ik.

Ik spreek je verder ook totaal niet tegen hoor... Ik deelde slechts mijn eigen ervaring.
Ik heb daar geen advies geplaatst. Ik heb daar uiteengezet dat 10 mg dagelijks onder fysiologische omstandigheden genoeg is, maar dat dat niet betekent dat dat zo is bij hogere doseringen omdat de oestradiolconcentratie redelijk evenredig meestijgt met de testosterondosering. Dat verklaart waarom het bij sommige AAS-gebruikers niet of onvoldoende werkt als ze tamoxifen slikken tijdens de kuur: dosering te laag.
 
Nou ik laat het lekker bij anavar, max 250mg test, primo en mast. Lage doseringen, dan maar niet de top behalen. Vind gezondheid iig iets belangrijker.
 
Nou ik laat het lekker bij anavar, max 250mg test, primo en mast. Lage doseringen, dan maar niet de top behalen. Vind gezondheid iig iets belangrijker.

Als je gezondheid zo belangrijk vind moet je niet kuren
 
Als je gezondheid zo belangrijk vind moet je niet kuren
Je kan het wel op een verantwoorde manier doen. Niks is gezond, neem liever een paar lichte kuurtjes dan dat ik elk weekend mijn kop eraf zuip. Ieder zo zijn ding. Begrijp jij ook wel ;)
 
Back
Naar boven