MuscleMeat

Kuurlog: 2e inject kuur test-p + mast-p (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

King_of_Aesthetics

Cool Novice
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
69
Waardering
20
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
10%
Beste leden,

Ik ben van plan om volgende week zondag met mijn 2e inject kuur te beginnen. Ik wil hier graag een logje voor bijhouden, zodat ik mijn progressie kan bijhouden en vragen kan stellen aan de leden van dit forum. Ik zal waarschijnlijk niet dagelijks posten, maar ik probeer zo veel mogelijk te posten. Ik heb voorheen al 1 kuur eerder gedaan (test-e + dbol) en ook op deze website een logje bijgehouden. Voor de geïnteresseerden: Kuurlog van King_of_Aesthetics

Even wat recente info over mijn stats: Ik ben 21 jaar en ik train inmiddels al 4,5 jaar. Ik ben 186cm lang en ik weeg 84,5kg bij ~8%. Pics zullen volgen. Mijn kuur ziet er als volgt uit:
Week 1-8: test-p 150mg eod
Week 1-8: mast-p 100mg eod
Week 9-10 (6 dagen na laatste shot): Nolvadex 20mg ed
HCG: ???

Mijn doel van deze kuur is om zo veel mogelijk spiermassa te kweken, vooral bij de delts en traps, terwijl ik dit huidige vetpercentage kan behouden. Daarom ook de keuze voor masteron.

Qua voeding zit het goed, momenteel 3600 kcal per dag, 215g eiwitten, 470g koolhydraten, 95g vetten, goeie producten uiteraard. Op rustdagen 400 kcal uit koolhydraten minder. Op dit moment merk ik dat ik geleidelijk aan sterker en ietsjes zwaarder word. Dit zal ik wanneer ik begin aan de kuur natuurlijk verhogen naar 3800, en de eiwitten zullen flink worden opgeschroefd ivm de AAS.

De trainingen zien er verder netjes uit en mijn trainingsschema ziet er alsvolgt uit:
Ma: Borst en biceps
Di: Traps en schouders
Wo: Benen en buik
Do: Armen
Vr: Rug
Za: Schouders, traps en buik
Zo: Rust

Verder heb ik nog een aantal vragen.
-Hoeveel, wanneer en tot wanneer HCG gebruiken?
-Hoeveel eiwitten zullen genoeg zijn? Ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op internet, de ene zegt dat 2,5g per kg genoeg is, de ander zegt weer 3 á 4 gram...
-Dagelijks hoeveelheid vet lager houden dan normaal of is dit geen probleem?
-Cheatmeals?
-Hoeveel cardio? Momenteel doe ik 2-3x per week 15 minuten HIIT na een training.
 
hCG 2x500iu pw.
2,5-3gr zit je echt wel safe.
Vet kan lager, maar je hebt die meuk qua algehele gezondheid ook gewoon nodig.
Waarom wil je cheatmeals?
Cardio is altijd goed voor je gezondheid. Als je het volhoudt zonder tegenzin, gewoom blijven doen. Houd alleen de intensiteit in de gaten, het moet je niet tegenwerken.

Ik volg! Wat is je reden voor korte esters?
 
Ik snap het hele HCG gebeuren wel, maar voor 8 weken met korte esters? Mij lijkt het wat overbodig dan.
 
hCG 2x500iu pw.
2,5-3gr zit je echt wel safe.
Vet kan lager, maar je hebt die meuk qua algehele gezondheid ook gewoon nodig.
Waarom wil je cheatmeals?
Cardio is altijd goed voor je gezondheid. Als je het volhoudt zonder tegenzin, gewoom blijven doen. Houd alleen de intensiteit in de gaten, het moet je niet tegenwerken.

Ik volg! Wat is je reden voor korte esters?

Oke, en vanaf welke week zou ik beginnen met de HCG? Week 4 t/m 8 gewoon?
Zal ik de vetten dan rond de 70g per dag houden, of hoger/lager?
De reden voor de cheatmeals is dat ik een spiergroep wekelijks extra kcal kan geven om te groeien, daarnaast vind ik het mentaal ook fijner.
De cardio die ik nu doe vind ik niet erg. Sterker nog, ik voel me hierdoor een stuk fitter.

De reden voor korte esters is vooral nieuwe dingen proberen. Ook lijkt het me fijn als de gear snel begint te werken, vandaar ook de keuze naar propinaat.
 
Hier wat foto's voor een beter beeld van hoe ik er nu bij sta:

image.png


image.png


image.png
 
Vanaf moment 1 hCG zetten, t/m eerste week nakuur.
 
Vond test-mast een erg fijne kuur, vond het véél aangenamer dan test only bv. Hopelijk bevalt het je ook ;)
 
Vond test-mast een erg fijne kuur, vond het véél aangenamer dan test only bv. Hopelijk bevalt het je ook ;)

Dat hoor ik vaker, meer gains en je blijft droger. Ben benieuwd :D
 
Dat hoor ik vaker, meer gains en je blijft droger. Ben benieuwd :D

Denk niet dat je meer gains maakt op test + mast dan enkel test. Er van uit gaande dat je dezelfde hoeveelheid aas zet.

En wat het droog blijven betreft.. op het moment dat je kcal te hoog is zal mast ook niet voorkomen dat het omgezet wordt in vet lijkt mij? Dat het het vetverbranden stimuleert dmv androgene activiteit is enkel in de cut van toepassing?:scratch: Enkel vocht retentie zal beperkt blijven, maar ook dat kun je met goede voeding op test only bereiken.

Ben benieuwd wat je gaat gainen :p
 
Je traint biceps apart maar triceps niet?
Je traint borst en rug 1x pw en schouders 2x?

Kun je uitleggen waarom?
 
Je traint biceps apart maar triceps niet?
Je traint borst en rug 1x pw en schouders 2x?

Kun je uitleggen waarom?

Omdat de triceps ook flink belast worden tijdens presses. Bij rows etc. vind ik dat de biceps veeel minder in actie komen, vandaar ook 2x biceps en 1x triceps.
Wat betreft schouders, ik wil deze extra aandacht geven. Mijn borst en rug vind ik voorlopen op mijn schouders.
 
Zo, ik heb net m'n eerste shot gezet. Het injecten ging allemaal heel soepeltjes, maar damn wat was ik zenuwachtig na zo'n lange tijd. Gelukkig zit het erin en ik heb nu al zin om morgen te gaan trainen! Ik houd jullie op de hoogte.
 
Waarom heb je eigenlijk voor prop gekozen?

En om op je vraag betreft eten terug te komen. Een protein inname van 2-2,5x bw is meer dan genoeg. Probeer deze hoeveelheid goed uit te smeren over de dag zodat er constant eiwit te verteren is. Als je een berg eiwit in 1x op eet wordt een deel omgezet in glucose en zit je lichaam delen van de dag zonder bouwstoffen. Qua vet zou ik niet te hoog gaan zitten en wellicht dierlijke vetten wat meer vermijden. Roids verhogen cholestrol en sommigen ervaren die ook van dierlijke vetten. Richt op 1gr per kg lichaamsgewicht.
 
Waarom heb je eigenlijk voor prop gekozen?

En om op je vraag betreft eten terug te komen. Een protein inname van 2-2,5x bw is meer dan genoeg. Probeer deze hoeveelheid goed uit te smeren over de dag zodat er constant eiwit te verteren is. Als je een berg eiwit in 1x op eet wordt een deel omgezet in glucose en zit je lichaam delen van de dag zonder bouwstoffen. Qua vet zou ik niet te hoog gaan zitten en wellicht dierlijke vetten wat meer vermijden. Roids verhogen cholestrol en sommigen ervaren die ook van dierlijke vetten. Richt op 1gr per kg lichaamsgewicht.

Het overgrote deel van de eiwitten worden gebruikt voor organen/huid enz. Het is toch ook niet zo dat als je aan intermittent fasting doet je huid opeens stopt met vervellen omdat je je maaltijden niet gespreid hebt? :p

Intermittent fasting zou juist helpen met spierbehoud tijdens je vet verlies terwijl je dan al je eiwitten gedurende een korte periode eet ipv gespreid over de dag.

Het lichaam van de mens is net als dieren best goed aangepast op niet regelmatig eten. Pas de laatste paar duizend jaar hebben we de mogelijkheid regelmatig te eten, die honderdduizenden jaren daarvoor moesten we maar afwachtten of we t geluk hadden dat we wat vingen/vonden. :roflol:

Denk ook niet dat je dat statement zo kan maken. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar er zijn wel degelijk situaties waar wat je zegt niet per definitie van toepassing hoeft te zijn.

Uiteraard zal het eerder positief zijn dan negatief om gespreid je voedingsstoffen tot je te nemen gedurende de bulk.
 
Waarom heb je eigenlijk voor prop gekozen?

En om op je vraag betreft eten terug te komen. Een protein inname van 2-2,5x bw is meer dan genoeg. Probeer deze hoeveelheid goed uit te smeren over de dag zodat er constant eiwit te verteren is. Als je een berg eiwit in 1x op eet wordt een deel omgezet in glucose en zit je lichaam delen van de dag zonder bouwstoffen. Qua vet zou ik niet te hoog gaan zitten en wellicht dierlijke vetten wat meer vermijden. Roids verhogen cholestrol en sommigen ervaren die ook van dierlijke vetten. Richt op 1gr per kg lichaamsgewicht.
Thanks voor het uitgebreide antwoord. Ik heb voor propinaat gekozen omdat het snel werkt, en ik wil graag nieuwe dingen proberen om te kijken wat het allemaal doet.
 
Het overgrote deel van de eiwitten worden gebruikt voor organen/huid enz. Het is toch ook niet zo dat als je aan intermittent fasting doet je huid opeens stopt met vervellen omdat je je maaltijden niet gespreid hebt? :p

Intermittent fasting zou juist helpen met spierbehoud tijdens je vet verlies terwijl je dan al je eiwitten gedurende een korte periode eet ipv gespreid over de dag.

Het lichaam van de mens is net als dieren best goed aangepast op niet regelmatig eten. Pas de laatste paar duizend jaar hebben we de mogelijkheid regelmatig te eten, die honderdduizenden jaren daarvoor moesten we maar afwachtten of we t geluk hadden dat we wat vingen/vonden. :roflol:

Denk ook niet dat je dat statement zo kan maken. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar er zijn wel degelijk situaties waar wat je zegt niet per definitie van toepassing hoeft te zijn.

Uiteraard zal het eerder positief zijn dan negatief om gespreid je voedingsstoffen tot je te nemen gedurende de bulk.
Intermittent fasting helpt bij spierverlies, maar niet op directe wijze dus je redenering gaat niet op.
Intermittent fasting is efficiënter dan regulier cutten, waardoor je minder lang nodig hebt en dus minder kans hebt op spierverlies. Dit komt door het mechanisme dat bij IF je minder vaak een insulinepiek hebt (en heel lang geen) waardoor het proces van vetoxidatie niet wordt onderbroken.
 
Het overgrote deel van de eiwitten worden gebruikt voor organen/huid enz. Het is toch ook niet zo dat als je aan intermittent fasting doet je huid opeens stopt met vervellen omdat je je maaltijden niet gespreid hebt? :p

Intermittent fasting zou juist helpen met spierbehoud tijdens je vet verlies terwijl je dan al je eiwitten gedurende een korte periode eet ipv gespreid over de dag.

Het lichaam van de mens is net als dieren best goed aangepast op niet regelmatig eten. Pas de laatste paar duizend jaar hebben we de mogelijkheid regelmatig te eten, die honderdduizenden jaren daarvoor moesten we maar afwachtten of we t geluk hadden dat we wat vingen/vonden. :roflol:

Denk ook niet dat je dat statement zo kan maken. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar er zijn wel degelijk situaties waar wat je zegt niet per definitie van toepassing hoeft te zijn.

Uiteraard zal het eerder positief zijn dan negatief om gespreid je voedingsstoffen tot je te nemen gedurende de bulk.

Ons doel is zo effectief mogelijk spier opbouwen en we gebruiken daarbij nog hormonen ook die het proces x10 versnellen. Een situatie die totaal niet te vergelijken is met welke jij schetst.

Je wilt je lichaam eigenlijk continu in de gelegenheid stellen spier op te bouwen. Een eiwit shake is binnen 2-3 uurtjes verteerd. Als je pas 6 uur later gaat eten zit je lichaam zonder voor een tijd. (Bro science gehalte is hoog i i know).

Voor je organen ondersteunen en huid herstellen heb je wellicht maar 1 maal per dag wat eiwit nodig? Het lijkt me iig een proces wat je lichaam zeer efficient kan doen, in tegenstelling tot kilo's spier opbouwen in korte tijd.

Laat ik voorop stellen dat ik dit advies van iemand anders heb. Het klinkt imo zeer logisch, maar lijkt me de moeite waard om het eens uit te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Eiwit shake is misschien wel binnen 4 uur verteerd maar normaal eten blijft gemiddeld al 4 uur in de maag en dan moet het nog in de darmen verteerd en opgenomen worden. Aannemend dat een whey shake binnen een uur de maag uit gaat en dus 3 uur nodig heeft om verteerd te worden in de darmen, betekend dat dus dat een flinke eiwitrijke maaltijd je lichaam minimaal voor 7 uur voorziet van eiwitten.

Maar ik zei ook niet dat je ongelijk hebt enkel dat het niet per definitie beter hoeft te zijn eiwitten te spreiden (intermittent fasting als voorbeeld). En ook meer om te zeggen dat als je 7 maaltijden eet en 210 gram eiwitten moet eten het echt niet uit maakt of je nou per maaltijd precies 30 gram eiwitten eet of de ene keer 10 en de andere keer 50. :p
 
Back
Naar boven