Fitness Seller

Kuurlog: Mijn Eerste Classic Physique Wedstrijd!

Bezoekers in dit topic

Wat is de gedachte gang om te wisselen van oefeningen om de paar weken als ik vragen mag?

Geen reden behalve een beetje afwisseling tbh. Met benen is het vooral omdat de Leg Press vaak bezet is, en als ik echt geen zin heb om in te werken doe ik dan WL's. En als ik bij m'n andere gym train waar ze een Hack Squat hebben doe ik dat (daar hebben ze weer geen horizontale leg press).
 
Toch wat aanpassingen in m’n trainingsschema gemaakt. Na vorige week woensdag weer de hele week last gehad van m’n onderrug na squats. Dit is de vicieuze cirkel waar ik altijd in terecht kom; excited om benen stevig aan te pakken en goed te gaan squatten > krijg last van m’n rug door squats > been trainingen (en rug trainingen) gaan hier onder lijden vanwege opgefokte inflamed rug. Dus gister besloten deze training te proberen:

Seated Leg Curls 2 sets (1 dropset)
Hack Squat 2 sets
Walking Lunges 3 sets (deze ga ik af en toe afwisselen met Bulgarian Split Squats)
Lying Leg Curls 2 sets
Unilateral Leg Extensions 3 sets

Merk dat ik met Hack Squats veel minder snel last van m’n rug krijg, en toch lekker zwaar kan gaan. Dus voorlopig hou ik dit aan. Goed letten op vorm en squeeze, en langzame progressive overload ipv elke week 10 kg erbij maar steeds slechtere vorm, waar ik me in het verleden wel eens schuldig aan heb gemaakt..

Gewicht gaat goed, ben gestabiliseerd op 98,5 al paar dagen. Doel is om over 5 weken zo’n beetje net boven de 100 te zijn voordat ik weer ga knallen (mits bloedwerk in orde is natuurlijk). :rolleyes:
 
Toch wat aanpassingen in m’n trainingsschema gemaakt. Na vorige week woensdag weer de hele week last gehad van m’n onderrug na squats. Dit is de vicieuze cirkel waar ik altijd in terecht kom; excited om benen stevig aan te pakken en goed te gaan squatten > krijg last van m’n rug door squats > been trainingen (en rug trainingen) gaan hier onder lijden vanwege opgefokte inflamed rug. Dus gister besloten deze training te proberen:

Seated Leg Curls 2 sets (1 dropset)
Hack Squat 2 sets
Walking Lunges 3 sets (deze ga ik af en toe afwisselen met Bulgarian Split Squats)
Lying Leg Curls 2 sets
Unilateral Leg Extensions 3 sets

Merk dat ik met Hack Squats veel minder snel last van m’n rug krijg, en toch lekker zwaar kan gaan. Dus voorlopig hou ik dit aan. Goed letten op vorm en squeeze, en langzame progressive overload ipv elke week 10 kg erbij maar steeds slechtere vorm, waar ik me in het verleden wel eens schuldig aan heb gemaakt..

Gewicht gaat goed, ben gestabiliseerd op 98,5 al paar dagen. Doel is om over 5 weken zo’n beetje net boven de 100 te zijn voordat ik weer ga knallen (mits bloedwerk in orde is natuurlijk). :rolleyes:
Ik zou squats lekker eruitgooien als je er last van blijft houden, zeker als je een hacksquat hebt. Of je kan proberen of squatten in de Smith je rugpijn wegneemt.
 
Ik zou squats lekker eruitgooien als je er last van blijft houden, zeker als je een hacksquat hebt. Of je kan proberen of squatten in de Smith je rugpijn wegneemt.

Ja ik heb echt al vanaf m'n beginnende trainingsjaren een haat liefde verhouding met squats, maar ben er nu echt klaar mee. Hoe goed ze zijn voor benen weegt niet op tegen hoe kut ze zij voor m'n onderrug. Wordt vanaf nu gewoon lekker Hack Squats
 
Squat in de smith machine dan is je houding nooit fucked. Of overweeg front squats die zijn minder belastend.
 
Doe je ook veel aan stretches? Zelf had ik veel last tot ik dat wat stricter ben gaan doen voor het squatten, daardoor kwam ik dieper zonder de rug meer te belasten op een vage manier.. misschien een poging waard!
 
Ik zou zelf niet snappen waarom je zou squatten als je de mogelijkheid hebt om hack squats/pendulum squats te doen als bodybuilder
 
Ik zou zelf niet snappen waarom je zou squatten als je de mogelijkheid hebt om hack squats/pendulum squats te doen als bodybuilder
Omdat m'n benen prima groeien van squatten en het leuker is ook.

+200kg squatten maakt het leven een stuk spannender.
 
Ik zou zelf niet snappen waarom je zou squatten als je de mogelijkheid hebt om hack squats/pendulum squats te doen als bodybuilder
Eens, ik doe bijvoorbeeld Belt squats. Dan,voel ik een veel betere legdrive dan als ik bijvoorbeeld een barbelen squat doet. Waarbij ik dan sneller mijn onderrug voel en door de pomp in onderrug ik niet meer door kam squatten terwijl mijn benen nog wel,kunnen.

Je moet doen wat je fijn vind en optimaal werkt voor je/ doelstelling te behalen.
Of het moet echt niet anders kunnen maar genoeg varianten. Squatten,is eenmaal,knie buigen. Daar heb je zoveel varianten/oefeningen van dat je deze makkelijk kan vervangen.
 
Omdat m'n benen prima groeien van squatten en het leuker is ook.

+200kg squatten maakt het leven een stuk spannender.
Ik vind hack squats zelf leuker dan barbell squats
Het is dat ik in mn gym helaas geen hack squat heb en noodgedwongen ben barbell squats te doen
 
Doe je ook veel aan stretches? Zelf had ik veel last tot ik dat wat stricter ben gaan doen voor het squatten, daardoor kwam ik dieper zonder de rug meer te belasten op een vage manier.. misschien een poging waard!

Ja ik stretch elke dag 20-30 minuten m'n onderrug, glutes en hip flexors. Heeft zeker geholpen met squat vorm, maar toch gaat het te vaak verkeerd zodra ik een beetje gewicht wil pushen.. :(
 
Ja ik stretch elke dag 20-30 minuten m'n onderrug, glutes en hip flexors. Heeft zeker geholpen met squat vorm, maar toch gaat het te vaak verkeerd zodra ik een beetje gewicht wil pushen.. :(

Heb je squat shoes?
 
Nee maar ik doe wel gewichtjes onder m'n hielen. Hielp ook met m'n vorm, maar nog steeds last :(

Zou zeker squat shoes kopen. Niet alleen voor op squats, maar ook hacks en leg presses. Hoe lager je je voeten kan plaatsen, hoe meer quads je kan activeren.
 
Week 4 van de post competition rebound/cruise fase zit er alweer bijna op. Gewicht ging halverwege de week ineens vrij snel, dus heb besloten om op m’n rustdagen (donderdag en zondag) m’n carbs wat omlaag te schroeven. En ik ga m’n zaterdagavond cheatmeal ook iets beperken voortaan (afgelopen zaterdag groot bord pasta, en 6 suikerwafels met als topping nutella, jam en Ben en Jerry’s ijs :o ), want als ik zo doorga ga ik te snel aankomen (grote cheatmeals en dan op je rustdagen een high carb surplus tikt aan..). Donderdag dus begonnen met een lower carb dag en gewicht is gelijk weer gestabiliseerd. Weekgemiddelde is nu 0,7 kg omhoog tov vorige week dus so far so good. Komende week geen aanpassingen.

Ik zei trouwens in een vorige post dat ik 6 weken ging cruisen, dit was een foutje. Het plan is om in totaal 8 weken (nu nog 4 weken) te cruisen voordat ik weer ga blasten. Nog steeds aan de korte kant, maar toch. Ik ga een Test-E, Primo en Deca blast doen, waarbij ik de Test en Deca stabiel hou, en Primo verhoog bij stagnatie. Ik zit te denken aan 500mg Test, 250mg Deca en 200mg Primo als start, en dus Primo in de loop van tijd verhogen als dat nodig is.

Current shape

20201111065006_IMG_3236.JPG 20201111065059_IMG_3238.JPG
 
Laat je je bloed ook nog een keer nakijken ?
 
Week 4 van de post competition rebound/cruise fase zit er alweer bijna op. Gewicht ging halverwege de week ineens vrij snel, dus heb besloten om op m’n rustdagen (donderdag en zondag) m’n carbs wat omlaag te schroeven. En ik ga m’n zaterdagavond cheatmeal ook iets beperken voortaan (afgelopen zaterdag groot bord pasta, en 6 suikerwafels met als topping nutella, jam en Ben en Jerry’s ijs :o ), want als ik zo doorga ga ik te snel aankomen (grote cheatmeals en dan op je rustdagen een high carb surplus tikt aan..). Donderdag dus begonnen met een lower carb dag en gewicht is gelijk weer gestabiliseerd. Weekgemiddelde is nu 0,7 kg omhoog tov vorige week dus so far so good. Komende week geen aanpassingen.

Ik zei trouwens in een vorige post dat ik 6 weken ging cruisen, dit was een foutje. Het plan is om in totaal 8 weken (nu nog 4 weken) te cruisen voordat ik weer ga blasten. Nog steeds aan de korte kant, maar toch. Ik ga een Test-E, Primo en Deca blast doen, waarbij ik de Test en Deca stabiel hou, en Primo verhoog bij stagnatie. Ik zit te denken aan 500mg Test, 250mg Deca en 200mg Primo als start, en dus Primo in de loop van tijd verhogen als dat nodig is.

Current shape

Bekijk bijlage 557927 Bekijk bijlage 557928
Hoe waren de bloedwaardes aan het eind van je prep?
 
Weer een week voorbij. Trainingen gaan lekker, en ik kom al dichtbij m’n peak offseason gewichten, en dat met 10 kg minder lichaamsgewicht en een cruise dosis. Dat gaat leuk worden straks in de blast :p. Gewicht gaat ietsjes sneller als gepland, gister 99,9 kg, en vanochtend 100,5 kg (gisteravond cheatmeal dus dit zal wel vocht + maaginhoud zijn). Het is ook niet zo’n drastische increase dat ik m’n voeding gelijk ga aanpassen, en aangezien performance in de gym goed vooruit gaat hou ik gewoon nog m’n huidige kcal’s en macro’s aan. Shape ook nog prima, vooral in de ochtend ben ik nog goed lean. Blijft het toch te snel gaan dan voeg ik 20-30 minuten LISS cardio toe aan het eind van m’n trainingen. Belangrijkste is dat ik m’n eetlust en insuline gevoeligheid zo lang mogelijk optimaal houd, zodat er lekker veel ruimte blijft om te gainen. De toevoeging van de twee lower carb dagen helpen hier goed bij heb ik het idee. Na die dagen voelt het gelijk weer alsof ik aan het diëten ben. Pumps in de gym zijn ook nog goed. Na volgende week even afspraak maken voor bloedwerk, en dan aftellen tot de blast!
 
Back
Naar boven