Ja heb een keer thuis goed mn rug verdraaid. Hoorde een plop maar had de volgende dag geen last. Dus back gedaan, bij bracen en oppakken van de barbell row hoorde ik het weer en voelde ik ook iets knakken, weinig pijn dus gewoon doorgetild tot het einde. Toen duurde het 3 dagen voor het over was. Week rust genomen op rug en voelde echt helemaal top. Bij weer een zware back training voelde ik wederom een plop en een hoorde ik ook hard. Toen kon ik sweekends nog geen 2 kilometer lopen en amper 10 minuten staan zonder dikke pijn. Dus ik meteen bang voor een herniated disc. Rare was dat tijdens training ik weinig pijn voelde maar op rustdagen kon ik amper bukken of lang wandelen. Dat ik geen goede diagnose kon stellen maakte dat het erg lang duurde. Heb ook veel te lang gewacht met fysio en rug herstel oefeningen doen achteraf. Pas na 3 maanden ben ik serieus gaan proberen het te lokaliseren. Met de fysio en huisarts erachter gekomen dat het een spierprobleem was( thank god) en daar specifieke oefeningen voor gaan zoeken. Veel meteen kunnen laten vallen en uiteindelijk een 8tal oefeningen gevonden waarbij mn spieren en hard knakten en klopte als ik ze uitvoerde waardoor ik dus steeds dichter bij de juiste locatie kwam . Na een goede consistentie hierin en het drastisch verlagen van mn krachttraining is het zo goed als weg. Soms trainde ik 2 weken alleen BW thuis, soms 2 max 3 keer in de gym en alle compounds op alle spiergroepen laten vallen en explicitiet met isolatie oefeningen gaan werken. High reps low weight. Het was mentaal echt heel erg deprimerend , ik heb dit nodig om mezelf lekker en ontspannen te voelen merk ik. Vooral op het randje van alles opgeven zitten voelde echt loserachtig. Uiteindelijk goed mn fysiek kunnen behouden met voeding en doen wat ik kon doen, gelukkig. Her en der mis ik een klein beetje op de hoeken maar dat is zo weer terug.
Misschien kap ik binnekort zelfs met AAS en pleur ik alles zo in de vuilnisbak. 👍Het trainen ansich en voeding controleren vind ik al een leuke uitdaging merk ik en heb meerdere doelen in het leven erbij gekregen die en zoek een algehele balans zodat ik alles goed kan halen.