MuscleMeat

Kuurlog - Pongo zet zich in voor de wetenschap

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pongo

Cool Novice
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
101
Waardering
95
Lengte
1m91
Massa
99kg
Vetpercentage
11%
Inhoudsopgave:

12-04: Pijnloos prikken
17-04: Honger
22-04: Updateje


Introductie

Sommige mensen op dbb zullen mij kennen onder een ander account, maar in verband met privacyredenen heb ik hiervoor dit account opgericht. Mocht je weten wie ik ben, niet hier noemen. Dit kan via pm.

Ik open deze log om mijn vorderingen en ervaringen bij te houden voor mezelf.
Daarbij neem ik deel aan de Haarlemstudie. Dit is een onderzoek naar de gezondheidseffecten van het gebruik van AAS. Klik hier voor meer informatie.

Je gezondheid wordt voorafgaand aan de kuur, tijdens de laatste week van de kuur, 3 maanden na de kuur en een jaar na de start van de kuur gecheckt door middel van bloedmonsters, lichamelijk onderzoek en vragenlijsten. Mochten er 'red flags' opkomen bij deze onderzoeken zal je direct worden ingelicht.

De redenen dat ik hieraan deelneem zijn enerzijds omdat ik het een ideale gelegenheid vind om mijn gezondheid van te voren, tijdens, en na de periode van gebruik gecheckt te hebben. Anderzijds om mijn bijdrage te leveren aan een in mijn ogen relevant wetenschappelijk onderzoek, aangezien hier vrij weinig over bekend is nog terwijl het wel op relatief grote schaal gebruikt wordt. Het is een kleine moeite om je tijd hierin te investeren. Daarbij is de deelname aan het onderzoek anoniem en zal het dus verder ook geen gevolgen hebben. Alleen maar voordelen.

De kuur
Ik heb besloten om de kuur eenvoudig te houden met enkel test-e en mast-e, omdat ik nog geen ervaring heb met AAS. Hiermee zal is dus komende periode meer dan zat moeten kunnen groeien.
Echter wordt mijn eerste kuur wel een blast-cruise-blast.
Mijn overweging was eerder al om te gaan blasten en cruisen voor een langere periode maar voor het onderzoek mag de kuur maximaal een half jaar duren. Hierop is het dan ook aangepast naar een blast van 9 weken, een cruise van 6 weken en een blast van 10 weken. Totaal dus 25 weken.
De gehele kuur ziet er vooralsnog zo uit:

Blast 1
Week 1 t/m 9 - 450 mg Testosteron enanthaat EW
Week 1 t/m 9 - 200 mg Masteron enanthaat EW


Cruise
Week 10 t/m 15 - 150 mg Testosteron enanthaat EW

Blast 2
Week 16 t/m 25 - 450 mg Testosteron enanthaat E4D
Week 16 t/m 25 - 200 mg Masteron enanthaat E4D


Nakuur
Week 27 t/m 30 - 25 mg clomid ed

Overig
Week 1 t/m 26 - 500 iu hCG 2x per week
Wanneer nodig; Nolvadex bij gyno, kan later opgeschaald worden naar aromasin wanneer aanpassen van verhouding test-mast niet werkt.
Wanneer nodig; Roaccutane bij Acne


Blast 2 is nog onder voorbehoud, het kan zijn dat de verhouding Test:Mast nog aangepast wordt, en de frequentie van prikken.

Vooralsnog start ik hiermee op dinsdag 29 maart.

Fysiek
Mijn fysieke stats op dit moment zijn:
- Lengte: 190 cm
- Gewicht: circa 90 kg
- Vetpercentage: 10-12%

Foto's van mijn beginfysiek zal ik later toevoegen. Deze ga ik komend weekend of begin volgende week maken.

Doel van de kuur

Spiermassa en kracht winnen, ik ga verder geen doelen stellen in kilogrammen om zo teleurstelling te voorkomen. Maar ik hoop natuurlijk zoveel mogelijk.
Wat betreft kracht hoop ik in ieder geval over mijn oude krachtstats heen te komen.

Voeding

Op dit moment ben ik nog aan het cutten om zoveel mogelijk vet te verliezen. Hierna zal de eerste blast een rustige bulk worden, cruise op onderhoud en 2e blast wederom een rustige bulk.
Aantal calorien kan ik nog niet veel over zeggen omdat ik binnenkort met een nieuwe baan start waarbij mijn lichamelijke activiteit flink toeneemt.

Training

Op dit moment train ik 4 keer per week upperbody/lowerbody maar ga tijdens mijn bulk weer een 3 daags full body schema volgen. Dit zal eerst een 5x5 achtige variant zijn om mijn kracht terug op te bouwen na een blessure, vervolgens wordt het waarschijnlijk weer Sheiko.

Onderzoeksdag 1
Vandaag heb ik het voorafgaande onderzoek gehad, dit dient uiterlijk 2 weken voor de start van de kuur plaats te vinden. Op basis van deze afspraak heb ik besloten per 29 maart te starten omdat op de dinsdag prikken voor mij het meest gunstig uitkomt.
Voorafgaand aan onderzoeksdag 1 een mailwisseling gehad of het een probleem was om mijn vriendin mee te nemen, dit was geen probleem.
Ik moest me om 8:00 uur melden op de polikliniek interne geneeskunde, hier werden we ontvangen door de onderzoeker.
Hier werden eerst wat intake vragen gesteld over mij, de motieven om AAS te gaan gebruiken en dingen zoals alcohol- en drugsgebruik en of ik eerder al AAS had gebruikt, dit is niet het geval en scheelde een flinke lijst.
Daarna kreeg ik potjes uitgereikt voor een urinemonster en een spermamonster en werden mijn vriendin en ik door de onderzoeker begeleid naar een ruimte waar we het 2e monster konden verzamelen :eyebrow:
ontzettend romantische doucheruimte komt het niet ten goede :lol:...
Hierna op de toilet een urinemonster verzameld en het spermamonster ingeleverd bij het fertiliteitslab en over Filemon gebabbeld.
Vervolgens door het fertiliteitslab aangemeld op het lab voor het nemen van bloedmonsters.
Hier moest ook het urinemonster ingeleverd worden. Bij het bloedprikken een gezellig gesprek gehad met de dame over het AAS onderzoek en Filemon. Een paar buisjes bloed later konden we weer terug richting de onderzoeker voor lichamelijk onderzoek.
Dit was onder andere bloeddruk, lengte, gewicht, een ECG en het formaat van mijn zaadballen, die schijnbaar groot zijn. "Maar dat veranderd nog wel" alsdus de onderzoeker.
Ook is er 1 ml uit een trekflesje test en een trekflesje mast genomen, dit wordt voor onderzoek naar het RIVM gestuurd.

Alles bij elkaar liepen mijn vriendin en ik om 10:00 's ochtends alweer het ziekenhuis uit. Uiteindelijk heeft het me nu dus 2 uur gekost, een kleine moeite.

Dinsdag 29 maart zal ik 's avonds mijn eerste inject zetten. Wekelijks zal ik een update plaatsen over voorgaande week.
 
In! Succes
 
Ik ben in, veel succes! Tot wanneer kan je je aanmelden bij dat onderzoek?
 
In my man!
 
Milde blasts maar als jij er goed op gaat succes
En waarom zou je de Tweede blast niet anders doen dan de eerste of voeg in elk geval een compound toe
dat zou ik doen
 
Welkom beide!
Milde blasts maar als jij er goed op gaat succes
En waarom zou je de Tweede blast niet anders doen dan de eerste of voeg in elk geval een compound toe
dat zou ik doen
Vrij mild en niet al te complex inderdaad, 2e blast is omgerekend 787,5 mg test en 350 mast per week dus ook geen hele kleine dosering volgens mij.

Heb nog wel nagedacht over een kickstart of tren in 2e blast maar besloten dat ik het toch niet nodig acht. Moet hier meer dan genoeg uit te halen zijn.
 
Welkom beide!

Vrij mild en niet al te complex inderdaad, 2e blast is omgerekend 787,5 mg test en 350 mast per week dus ook geen hele kleine dosering volgens mij.

Heb nog wel nagedacht over een kickstart of tren in 2e blast maar besloten dat ik het toch niet nodig acht. Moet hier meer dan genoeg uit te halen zijn.

Ik zou een high test doen en als je mast wil gebruiken voeg je die toe
2e zou ik test mast deca of tren nemen
Of misschien zelfs dbol toevoegen
 
Ik zou een high test doen en als je mast wil gebruiken voeg je die toe
2e zou ik test mast deca of tren nemen
Of misschien zelfs dbol toevoegen
Jij zou... maar ik ben jou niet ;)
We verschillen waarschijnlijk ook sterk in kuur-ervaring... Zie het nut niet van meerdere middelen bij geen ervaring.
Hoef verder ook niet op te blazen als een gek. Wil gewoon rustig aan massa en kracht bouwen op een relatief verantwoorde manier, dus orals vind ik sowieso een no-go. Met de huidige doseringen test-mast voor beide blasts maak ik me geen zorgen of ik wel genoeg gains maak.
Oow dat gaat me wel lukken denk ik:p
Go for it :thumb:
 
Introductie

Blast 1
Week 1 t/m 9 - 450 mg Testosteron enanthaat EW
Week 1 t/m 9 - 200 mg Masteron enanthaat EW


Cruise
Week 10 t/m 15 - 150 mg Testosteron enanthaat EW

Blast 2
Week 16 t/m 25 - 450 mg Testosteron enanthaat E4D
Week 16 t/m 25 - 200 mg Masteron enanthaat E4D


Nakuur
Week 27 t/m 30 - 25 mg clomid ed

.

Jij zou... maar ik ben jou niet ;)
We verschillen waarschijnlijk ook sterk in kuur-ervaring... Zie het nut niet van meerdere middelen bij geen ervaring.
Hoef verder ook niet op te blazen als een gek. Wil gewoon rustig aan massa en kracht bouwen op een relatief verantwoorde manier, dus orals vind ik sowieso een no-go. Met de huidige doseringen test-mast voor beide blasts maak ik me geen zorgen of ik wel genoeg gains maak.

Go for it :thumb:

De praktijk leert dat 2x dezelfde blast doen in een blast en cruise minder effectief is dan een nieuwe compound toe te voegen of de dosering te verhogen, vooral aangezien je ook meer spiermassa hebt tegen je tweede blast
Er is verder niks mis met je blast, maar je haalt er meer uit als je 1 anders doet en ik zou als beginner ook niet vooruit plannen of 2x hetzelfde doen
Eerst zou ik eens kijken waar je goed op reageert, welke stoffen, doseringen en combinaties.
Maar goed iemand hier is eigenwijs dus ik wens je veel succes hiermee het sluit wel aan op je doel in elk geval
Of je opblaast als een gek ligt vooral aan je voeding. er zijn genoeg andere aas waar je ook niet van "opblaast"
Orals zijn redelijk safe als je niet overdrijft, ik heb aardig wat orals (winny en dbol) gehad laatste tijden en me cholesterol en bloeddruk zijn nog in orde

en waarom ga je maar 3x per week sporten
en ik zou niet meteen blasten en cruisen maar eerst een kuur dan kijken wat het met je doet en herstellen
als het goed is bevallen evt nog een blast en cruise en zeker niet al vooruit plannen :roflol:
dan weet je ook wat werkt voor jou
 
De praktijk leert dat 2x dezelfde blast doen in een blast en cruise minder effectief is dan een nieuwe compound toe te voegen of de dosering te verhogen, vooral aangezien je ook meer spiermassa hebt tegen je tweede blast
Er is verder niks mis met je blast, maar je haalt er meer uit als je 1 anders doet en ik zou als beginner ook niet vooruit plannen of 2x hetzelfde doen
Eerst zou ik eens kijken waar je goed op reageert, welke stoffen, doseringen en combinaties.
Maar goed iemand hier is eigenwijs dus ik wens je veel succes hiermee het sluit wel aan op je doel in elk geval
In de 2e blast gaat de frequentie omhoog van prikken. Ik inject dan wel de zelfde dosering alleen dan e4d, zodat er elke week 787.5 mg test en 350 mg mast gezet wordt.
Daarnaast staat er onder vermeld dat de verhouding test:mast nog anders kan worden in de 2e blast.
Of je opblaast als een gek ligt vooral aan je voeding. er zijn genoeg andere aas waar je ook niet van "opblaast"
Orals zijn redelijk safe als je niet overdrijft, ik heb aardig wat orals (winny en dbol) gehad laatste tijden en me cholesterol en bloeddruk zijn nog in orde
En je leverwaarden? ;)
Ik wil het gewoon gezond houden en niet onnodig belasten, drink vrijwel geen alcohol, doe geen drugs meer.
en waarom ga je maar 3x per week sporten
Dit doe ik al zolang als ik train en dient zijn doel prima.
en ik zou niet meteen blasten en cruisen maar eerst een kuur dan kijken wat het met je doet en herstellen
als het goed is bevallen evt nog een blast en cruise en zeker niet al vooruit plannen :roflol:
dan weet je ook wat werkt voor jou
Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar ik ben vooral benieuwd naar de gezondheidseffecten op mijn lichaam van vrij mild kuren op de lange termijn. Ik heb ook gewoon de vrijheid om de kuur af te breken wanneeer ik wil. Zolang ik mij maar laat testen in de week na de laatste inject.
Hi welkom :wave:
 
In!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven