MuscleMeat

KuurPlan 2018!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jeff Done

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
27 mrt 2015
Berichten
403
Waardering
264
Lengte
1m78
Massa
95kg
Vetpercentage
13%
Beste lezers,

Inmiddels zit ik aan het einde van mijn kuurexperiment 2017 en ben ik alweer met de planning voor 2018 bezig. Ik heb mijn log 2017 helaas niet bijgehouden, want de motivatie om te loggen was er niet meer.

In 2018 wil ik het eens wat groter aanpakken. Een combinatie van AAS + HGH, een periode BULK en CUT achter elkaar. Daarbij wil ik gaan experimenteren met no/low test tijdens de kuur. De filmpjes van Enhanced Athlete hebben mij toch redelijk geïnspireerd om hier eens mee te gaan experimenteren. Voor mij is het allemaal nog één groot experiment en wil ik de komende jaren allerlei combis uitproberen en documenteren in de hoop te kunden vinden wat voor mij persoonlijk echt goed werkt.

Ik heb de volgende kuur samengesteld en wil jullie vragen om hier eens heel kritisch naar te kijken en hopelijk kunnen jullie mij opbouwende kritiek geven (het liefst op basis van eigen ervaringen) over dit plan.

KUUR 2018:
Week 1-24 HGH (Geno-pen) 4iu EOD
Week 1-10 EQ 300mg EOD
Week 3-6 NPP 100 ED
Week 7-10 Tren A 100 ED
Week 1-2 Aromasin 10 EOD
Week 3-10 Aromasin 10 ED
Week 11-14 Brigden, maar nog niet niet over uit hoe. Graag jullie input!
Week 15-24 Primo 300 EOD
Week 15-24 Test P 20/30 ED
Week 21-24 Mast P 100 ED
Week 25-30 POWER PCT!

(Caber/Prami aanwezig in geval van nood)

Ik zal het een en ander proberen toe te lichten over het bovenstaande.

***HGH: Voordat ik ga begin met AAS begin ik 4 weken van tevoren aan de HGH. Vier weken lang 1iu per dag van de Geno-pen om te kijken hoe ik hierop reageer. Vervolgens ga ik iets verhogen zodra ik begin met de AAS.
Ik volg het IF dieet, wat mij erg goed bevalt. Voor zowel bulk als cut. In hoeverre moet ik rekening houden met HGH prikken vs mealtiming? Wat ik hiervoor eigenlijk de beste tijd om te prikken? Of maakt het bij deze lage dosering niet heel veel uit? In het geval van 1iu dacht ik in eerste instantie aan pre bedtime, na mijn laatste meal. Zodra ik verhoog naar 3iu EOD wordt het 1iu in de ochtend bij opstaan (eerste maaltijd volgt pas om 14.00 uur), vervolgens 1iu pre training en 1iu pre bedtime (bij 4iu EOD wordt het dan 2iu pre bedtime).
Waarom EOD? Kostenbesparing...

***Hoge dosering EQ: Een tweetal vrienden van me zijn dit jaar zelf begonnen met een high bold/low test bulkkuur (EQ 500mg EOD + 50mg Test E EOD). Ze waren zeer tevreden over de resultaten. Echter bliezen ze wel volledig op door vocht en voelde zich wat vermoeid. Ze wezen me op dit artikel: Boldenone – Realizing its full potential | IronMag Bodybuilding Blog
In dit geval lijkt het me toch dat de conversie van EQ naar oestrogeen bij een dosering als deze toch zeer aanwezig is en ervoor zorgt dat je wat zichtbare en/of voelbare sides krijgt. Zodoende kies ik er voor om de Test weg te laten en Aro erbij te slikken (ook ter voorbereiding op de NPP toevoeging).
Tevens begreep ik dat je bij EQ de Test prima kan weglaten als je voldoende doseert. Hier op het forum las ik iets als 600mg staat gelijk aan 125mg Test?

***Aromasin: Dit neem ik om oestrogenen in de normale range te houden. Hopelijk kan ik hierdoor voorkomen dat de prolactine zijn negatieve bijwerkingen kan uiten door de synergie tussen oestro en prolactine. Ik begreep dat deze combi voornamelijk zorgt voor prolactine sides en dat een verhoogd prolactine gehalte niet per definitie zorgt voor negatieve sides. Daarbij is het groot belang je dopamine gehalte hoog te houden. Een goede balans tussen beweging, dieet en slaap zal hierin een groot aandeel in hebben. Daarbij supplementeren met bijv. L-tyrosine, DLPA, coQ10, foliumzuur kan een positief effect hierop hebben. Tevens is seks ook van belang voor een hoog dopamine gehalte. Veel seks dus hahaha.

***Bridgen: Ik twijfel nog even aan de bridge. Er blijft gedurende deze periode redelijk wat EQ in mijn lichaam hangen. Kan ik 4 weken volledige OFF gaan, de EQ langzaam laten uitwerken, welke zijn functie nog wel zal behouden in deze 4 weken? Of is dit niet verstandig en moet ik in week 17-18 al beginnen met de Test P? En moet ik de aromasin dan blijven slikken tot aan de start van de Primo?

Hopelijk is het voor jullie duidelijk wat er op de planning staan. Ik ben heel benieuwd naar jullie input!

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
a79.jpg


7lZwLKc_d.jpg
 
Dit trekt op niks sorry... je hebt er duidelijk tijd ingestoken maargoed...
 
Waarom persee zo experimenteren? Alsof de standaard aaskuren(en gh in dit geval) al geen experiment op zich is.
 
4 weken op 1 IU HGH per dag maakt absoluut geen zin. Elke injectie veroorzaakt een 24 uur shutdown van je natuurlijke productie (die waarschijnlijk hoger is dan 1IU).
 
Hou het gewoon basic. Test erin en niet zo raar doen met die Bold, NPP en Ace. Ook niet pas na 4 weken beginnen met AAS en de HGH ( ondanks dat iedereen kennelijk tegenwoordig gelooft dat 1 iu HG HGH wereldwonderen oplevert ) is te laag gedoseerd. Je nakuur start te vroeg tenzij Power PCT iets magisch is dat ik niet ken en al werkt terwijl er nog een shitload aan Primo in je donder zit. Waarom in je cruise/bridge 4 weken Aro op 10 mg? Nergens voor nodig imo en ook oestrogeen heb je gewoon nodig. Alleen AI pakken als je gyno krijgt. Als je bang bent voor prolactine sides neem dan gewoon niet Tren en Deca na elkaar.

Back to the drawing board imo.
 
Wat is er eigenlijk mis met testosteron? Testosteron is nog altijd de beste massa bouwer.
 
Zo weinig gh zetten is zonde van je geld.
 
Wat is er eigenlijk mis met testosteron? Testosteron is nog altijd de beste massa bouwer.
De theorie is dat het een 'dirty compound' is. Neem bijvoorbeeld 300mg testosterone. Je kan hetzelfde niveau van anabolisme krijgen met ~500mg EQ, maar met minder androgene bijwerkingen. Men vertrekt test in het cycle in een lage dosis alleen om genoeg oestrogeen te krijgen (Alleen indien niet genoeg van andere verbindingen zoals EQ komt).
 
De theorie is dat het een 'dirty compound' is. Neem bijvoorbeeld 300mg testosterone. Je kan hetzelfde niveau van anabolisme krijgen met ~500mg EQ, maar met minder androgene bijwerkingen. Men vertrekt test in het cycle in een lage dosis alleen om genoeg oestrogeen te krijgen (Alleen indien niet genoeg van andere verbindingen zoals EQ komt).

Dat gedoe over androgene bijwerkingen is leuk maar niemand heeft er moeite mee om een boel Tren te zetten. Veel androgener krijg je het niet. Ik vind dan ook de angst voor Test zware onzin en het gehuil om vocht nog veel erger. Tuurlijk hoef je er niet als een waterbuffel bij te lopen maar wat vocht is niet erg hoor in een bulk, zolang de bloeddruk en dergelijke in de gaten gehouden wordt.
 
Dat gedoe over androgene bijwerkingen is leuk maar niemand heeft er moeite mee om een boel Tren te zetten. Veel androgener krijg je het niet. Ik vind dan ook de angst voor Test zware onzin en het gehuil om vocht nog veel erger. Tuurlijk hoef je er niet als een waterbuffel bij te lopen maar wat vocht is niet erg hoor in een bulk, zolang de bloeddruk en dergelijke in de gaten gehouden wordt.
Tissue selectivity and potential clinical applications of trenbolone (17beta-hydroxyestra-4,9,11-trien-3-one): A potent anabolic steroid with reduc... - PubMed - NCBI
"Compared to testosterone, 17beta-TBOH appears to induce less growth in androgen-sensitive organs which highly express the 5alpha reductase enzyme (e.g., prostate tissue and accessory sex organs). The reduced androgenic effects result from the fact that 17beta-TBOH is metabolized to less potent androgens in vivo; while testosterone undergoes tissue-specific biotransformation to more potent steroids, dihydrotestosterone and 17beta-estradiol, via the 5alpha-reductase and aromatase enzymes, respectively."

Tren is eigenlijk niet zo slecht met betrekking tot androgene sides vs anabole werking, aantoonbaar beter dan test... It's about 'bang for you buck', je wilt het maximale hoeveelheid anabolisme voor een bepaalde hoeveelheid androgeniciteit, en test doet slecht op die metriek.
 
4 weken op 1 IU HGH per dag maakt absoluut geen zin. Elke injectie veroorzaakt een 24 uur shutdown van je natuurlijke productie (die waarschijnlijk hoger is dan 1IU).

Zo weinig gh zetten is zonde van je geld.

Ergens in mijn achterhoofd en door leeservaringen dacht ik ook wel dat dit een te lage dosering was. Ik had meerdere ervaringen gelezen op verschillende board over HGH als replacement therapy voorgeschreven door artsenen ik maakte daaruit op dat 1 of 2 ius per dag volstaat als volledige replacement therapy. Nu ik er nog eens over nadenk lijkt het voor mijn doel dan toch te laag gedoseerd zijn. Zodoende pas ik het iets aan in de beginpost.

Wat is er eigenlijk mis met testosteron? Testosteron is nog altijd de beste massa bouwer.

De theorie is dat het een 'dirty compound' is. Neem bijvoorbeeld 300mg testosterone. Je kan hetzelfde niveau van anabolisme krijgen met ~500mg EQ, maar met minder androgene bijwerkingen. Men vertrekt test in het cycle in een lage dosis alleen om genoeg oestrogeen te krijgen (Alleen indien niet genoeg van andere verbindingen zoals EQ komt).

Dat gedoe over androgene bijwerkingen is leuk maar niemand heeft er moeite mee om een boel Tren te zetten. Veel androgener krijg je het niet. Ik vind dan ook de angst voor Test zware onzin en het gehuil om vocht nog veel erger. Tuurlijk hoef je er niet als een waterbuffel bij te lopen maar wat vocht is niet erg hoor in een bulk, zolang de bloeddruk en dergelijke in de gaten gehouden wordt.

Tissue selectivity and potential clinical applications of trenbolone (17beta-hydroxyestra-4,9,11-trien-3-one): A potent anabolic steroid with reduc... - PubMed - NCBI
"Compared to testosterone, 17beta-TBOH appears to induce less growth in androgen-sensitive organs which highly express the 5alpha reductase enzyme (e.g., prostate tissue and accessory sex organs). The reduced androgenic effects result from the fact that 17beta-TBOH is metabolized to less potent androgens in vivo; while testosterone undergoes tissue-specific biotransformation to more potent steroids, dihydrotestosterone and 17beta-estradiol, via the 5alpha-reductase and aromatase enzymes, respectively."

Tren is eigenlijk niet zo slecht met betrekking tot androgene sides vs anabole werking, aantoonbaar beter dan test... It's about 'bang for you buck', je wilt het maximale hoeveelheid anabolisme voor een bepaalde hoeveelheid androgeniciteit, en test doet slecht op die metriek.

MyNameIsJeff geeft direct antwoord op de vraag omtrent test. Tevens een mooie research toegevoegd! Thanks!

TallAndSmall, thanks for je input! Het heeft in mijn geval niets maken met "angst" voor test. Ik wil alleen eens ervaren hoe EQ test kan vervangen en of het het waard is. Ik zal in de toekomst ook eens experimenteren met high test (250mg eod bijv).
Ik denk overigens wel dat ik de dosering van de EQ iets verlaag. Zie aanpassing in begin post.
 
Maar als je zoiets wilt ervaren doe je het toch gewoon in een cruise? Zet je dan 600 mg EQ ipv 125 Test. Het lijkt me eeuwig zonde van een bulkblast als nu blijkt dat het toch allemaal niet zo geweldig is ( welke kans gewoon enorm groot is, ik denk maar dat er een reden voor is dat zo goed als alle heel buffe gasten Test als basis zien ).
 
Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar zou je voor zulk soort complexe kuren niet beter een goeie coach kunnen huren?
 
Hou het gewoon basic. Test erin en niet zo raar doen met die Bold, NPP en Ace. Ook niet pas na 4 weken beginnen met AAS en de HGH ( ondanks dat iedereen kennelijk tegenwoordig gelooft dat 1 iu HG HGH wereldwonderen oplevert ) is te laag gedoseerd. Je nakuur start te vroeg tenzij Power PCT iets magisch is dat ik niet ken en al werkt terwijl er nog een shitload aan Primo in je donder zit. Waarom in je cruise/bridge 4 weken Aro op 10 mg? Nergens voor nodig imo en ook oestrogeen heb je gewoon nodig. Alleen AI pakken als je gyno krijgt. Als je bang bent voor prolactine sides neem dan gewoon niet Tren en Deca na elkaar.

Back to the drawing board imo.

Mee eens.

Maar een cruise van 4 weken heeft ook weinig zin, want de bold werkt nog 3/4 weken door
 
Back
Naar boven