AndroidHealthClinic

kuurschema ( tips )

Bezoekers in dit topic

AardappelHoofd

Cool Novice
Lid geworden
25 okt 2014
Berichten
36
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Beste bbers,

Mijn naam is Jesse, 22 jaar jong, ongeveer 4 jaar actief in de fitness / bodybuilding wereld. De eerste 3 jaar niks gebruikt, altijd gewoon goed getraind. Helaas soms met periodes gestopt met trainen, anders was ik nu al wel een stuk verder geweest. Het laatste half jaar gaat erg goed, begin het steeds leuker en interessanter te vinden, begin steeds meer verstand te krijgen omtrent het trainen en de voeding. Ik ga er ook mijn werk van maken, volgende week begin ik school. Ook heb ik wedstrijdambities voor in de toekomst. Maar nu heb ik een aantal vragen wat betreft het kuren..

Mijn doel is om bij deze kuur zo droog mogelijk te gaan en daarna gebruik gaan maken van een rebound, om te gaan zien wat ik nu bereikt heb in de tijd dat ik train. Ik ben nooit lager gegaan als 8.5% dus ik ben wel benieuwd.

Momenteel heb ik 2 kuurtjes gehad..

De eerste was zon 2 jaar geleden, niet zozeer veel..

1 - 4 : 40mg dboll p/d
1- 10 : 2ml test p/w

Werkte naar mijn idee goed, was toendertijd flink wat vooruit gegaan. Helaas wel weer veel verloren. En er niet zo serieus mee bezig. Helaas. Ik was jong, probeerde maar wat, met weinig succes. Maar goed, van je fouten leer je. Als het goed is.

Mijn 2e kuur ben ik nu 5 weken mee klaar.. Deze kuur bestond uit :

1 - 8 : 1ml deca p/w ( 200mg )
1 - 14 : 2ml test p/w ( 400mg )
8 - 14 : 2ml mast p/w ( 400mg )
8- 14 : 1ml tren p/w ( 200mg )

Hierop ben ik zeer goed vooruit gegaan, ook met hulp van een coach.

Ik was begonnen met de kuur op 74KG 16% vet , aan het einde van de kuur zat ik op 78KG 10% vet. Momenteel weeg ik 80KG op 12% vet.. Dit is dus omhoog gegaan nadat ik ben gestopt met kuren.
Nu ben ik 4 weken klaar met die kuur, na de kuur ben ik doorgegaan op 1ml test om de 10 dagen. Dit wil ik voor 8 weken doen , daarna wil ik alles laten controleren bij de huisarts, of alles nog helemaal in orde is. Dit heb ik natuurlijk ook voor de kuur gedaan. Toen was alles in orde dus ik maak me daar niet zoveel zorgen over.

Maar goed, dan komt nu mijn vraag.. Nadat die 8 weken voorbij zijn wil ik weer beginnen met kuren.. Alleen weet ik niet zo goed wat ik nou het beste kan gaan doen, is 8 weken 'off' niet te kort ? Zal ik iets langer moeten wachten ? Of zou het gewoon kunnen mits alles in orde is volgens de huisarts ? Wat zou ik dan het beste kunnen pakken ? Orals slik ik liever niet, ben ik geen voorstander van. Zou ik gewoon mijn 2e kuur kunnen herhalen ? Maar de deca wil ik laten vallen. De eerste 8 weken was mijn libido erg laag, voelde me er niet fijn bij, na dat ik met de deca gestopt was ging het een stuk beter.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt !

sportieve groetjes en zet hem op allemaal in de gym
 
Behoorlijk korte off tijd imo, ook een behoorlijk forse kuur voor iemand met jouw verleden. Want ondanks je enthousiasme lijk je een bepaalde basis te missen.
Als je zo snel weer wil kuren ga je al gauw richting blasten en cruisen, maar dat is iets waarover je erg goed moet nadenken voor je er aan begint.
 
Behoorlijk korte off tijd imo, ook een behoorlijk forse kuur voor iemand met jouw verleden. Want ondanks je enthousiasme lijk je een bepaalde basis te missen.
Als je zo snel weer wil kuren ga je al gauw richting blasten en cruisen, maar dat is iets waarover je erg goed moet nadenken voor je er aan begint.

Ten eerste, bedankt voor je reactie. :) blast/cruise is eigenlijk ook de bedoeling. '' Nu ben ik 4 weken klaar met die kuur, na de kuur ben ik doorgegaan op 1ml test om de 10 dagen '' Ik wil zo min mogelijk kwijtraken ook omdat ik dus wedstrijdambities heb op ongeveer een termijn van een jaar, ik zie bij veel mensen die zich aan de zogenaamde time on time off houden, dat ze gewoon veel te veel terugvallen.. Of ze doen iets niet goed maar zeggen het niet dat kan natuurlijk ook nog.
 
Besef je wel dat je dan voor een hobby je hormoonhuishouding ingrijpend gaat veranderen met misschien grote gevolgen in de toekomst, en met mogelijk levenslange TRT noodzakelijk daarna. Je zult er niet je geld mee gaan verdienen gok ik zo, en ondanks dat het natuurlijk een prachtige hobby is denk ik dat je goed moet nagaan wat de potentiële gevolgen zijn en ondanks dat je ze nu wel wil nemen, je bedenken of je dat over 5 jaar nog steeds wil, of als je een serieuze relatie krijgt en bijvoorbeeld kinderen wil. Wat je gaat doen is absoluut niet gezond voor je lichaam.
 
  • Like
Waarderingen: ASRB
Zelf ben ik van mening dat je nog veel te jong bent om op je 22e al te blasten/cruisen.
Maar het blijft jouw lichaam en jouw keuzes natuurlijk.
Wil je na die 8 weken weer bulken of cutten?

Ik zou de compounds daarop baseren en een andere kuurschema samenstellen.
 
Zelf ben ik van mening dat je nog veel te jong bent om op je 22e al te blasten/cruisen.
Maar het blijft jouw lichaam en jouw keuzes natuurlijk.
Wil je na die 8 weken weer bulken of cutten?

Ik zou de compounds daarop baseren en een andere kuurschema samenstellen.

Het is ook niet de bedoeling dat dit veelvoudig gaat gebeuren, ik wil het meemaken en het ervaren. Ik ga studeren voor voedingsdeskundige / personal trainer en wil kunnen spreken uit ervaring. Dat is ook 1 van de hoofdredenen dat ik wil deel gaan nemen aan een wedstrijd. Ik wil gewoon graag alles weten en je komt er het beste achter door zelf de trein in te stappen en mee te rijden.

''Mijn doel is om bij deze kuur zo droog mogelijk te gaan en daarna gebruik gaan maken van een rebound, om te gaan zien wat ik nu bereikt heb in de tijd dat ik train. Ik ben nooit lager gegaan als 8.5% dus ik ben wel benieuwd.''

Ik wil in het begin van de kuur gaan cutten tot zo laag mogelijk en daarna door cleanbulken en gebruik maken van het rebound.
 
Ik wist niet wat je bedoelde met rebound maar oke dus je wilt een recomp kuur doen.

Ben van mening dat je beter kunt kiezen tussen bulken of cutten om het maximale eruit te halen.

Ik zou gewoon kiezen voor een (clean)bulk en ervoor zorgen dat je VP niet hoger dan 14% wordt.
Met een middel als Tren moet dat wel lukken als je niet teveel over je onderhoud eet.

Aangezien je pas over een jaar aan wedstrijden denkt kun je een paar maanden na je kuur alsnog gaan cutten.
 
Back
Naar boven