MuscleMeat

Kwaliteitsbarbells voor een mooie prijs

Bezoekers in dit topic

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
23.972
Waardering
3.517
Basis informatie over kwaliteit barbells. http://www.adamantbarbell.com/Olympic-Bar-Comparison-Guide#.UovOjaWzZTB

Ik heb goed nieuws. Barbells van roguefitness zijn ook vanuit Europa te bestellen. http://www.roguefitness.com/weightlifting-bars-plates/bars/mens-20kg-bars.php
Heb contact met Rogue Europe en dat bespaard enorm op de verzendkosten. Barbells worden vanuit Finland verstuurd en niet vanuit de V.S.
Verzendkosten komen per losse bar uit op ongeveer 45 euro.
Stuur een mail aan rogue europe voor meer info.
- team@rogueeurope.eu
- juhap@rogueeurope.eu

Een rogue power bar/rogue bar kost bij hen 388 euro (incl. belastingen en verzendkosten).
Een York B&R kost 400 euro (incl. belastingen en verzendkosten).
Een Westside power barbell 498 euro (incl. belastingen en verzendkosten).
Prijs van een pendlay weet ik niet maar vermoed goedkoper dan de westside power bar.

Review - Rogue power bar
De rogue power bar is gisteren binnen gekomen, best snel gegaan. De financiele transactie buiten beschouwing gelaten was de bar in 4 dagen vanuit Finland bij mij binnen gekomen. De bar is goed verpakt, transport is ook goed gegaan, geen beschadigingen. Zodra je de bar uit de verpakking hebt merk je meteen het verschil in kwaliteit met het goedkope spul van fitness-seller of helisport.

De 28,5mm voelt tig keer beter aan dan de 32mm bar ('professionele' halterstang tot 700kg) die we nu hebben. De knurl is scherper en fijner van structuur dan de fitness seller bar, deze voelt vol aan en ligt prettig in de hand.

De sleeves voelen zeer solide aan, geen enkele wiebel wanneer ik ze roteer of op en neer probeer te schuiven. Meteen een controle gedaan of de bar recht is en of de sleeves goed centraal roteren. Bij het roteren van de bar zit bij het midden geen enkele afwijking. Ook aan beide sleeve zijden zit geen enkele afwijking. Kortom de bar is kaarsrecht.

Tot op heden maakt de bar een zeer solide indruk. Heb de bar nog niet gebruikt in trainingen.
Review zal uitgebreid worden na trainingen.

Aanvulling
Na ruim 1 maand trainen kan ik zeggen dat ik nog steeds erg onder de indruk ben van de kwaliteit van de bar.
Je went vrij snel aan de 28,5mm diameter en ik zou niet meer terug willen. Ik richt me in deze aanvulling met name op het gedrag van de bar bij de drie grote lifts.

Squat
Ik had het niet verwacht maar de dunne bar ligt best lekker op de rug. De center knurl deed in het begin pijn. Je voelt na een training dat de knurl je rug flink bewerkt heeft. Ook dit is even wennen, na twee weken voel je het niet meer. Center knurl is een pré voor mij.

Het is bekend dat dit geen echte powerlift barbell is. Ik ben nog niet heel zwaar gegaan op de squat 3x146kg en 175kg met chains. Je ziet dat de bar licht buigt met dit gewicht maar ik merk er niks van tijdens het squatten. De bar blijft stabiel op mijn rug liggen.

Bench press
Hier moest ik meer wennen aan de dunne bar. Er is best een tijd overheen gegaan tot dat de bar fijn in mijn handen lag. Ben tot 3x110kg gegaan en ook hier geen last van whip.

Deadlift
Hier is de bar voor gemaakt. Wat een super knurl om mee te deadliften. Ook ligt de 28,5mm bar heerlijk in de hand, hier moest ik totaal niet aan wennen.
Dat de bar niet mega stijf is, is voor de deadlift geen probleem. Best fijn, het helpt mij beter spanning te zetten voordat ik aan de lift begin.

Ik kan weinig negatieve punten bedenken over deze bar. Voor mij is het een ideale bar.
Zou je flink boven de 300kg tillen per lift dan kan ik me voorstellen dat een andere bar geschikter is.

34eausz.jpg

241nvno.jpg

2cnxd3n.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=9-5BnZJV4Ys&feature=channel_video_title
http://www.youtube.com/watch?v=at-qNJevgYE&feature=related
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Guts
[Link niet meer beschikbaar]

Is een een goeie, is wel wat duurder maar in Duitsland dus misschien wat makkelijker.
 
Die site ken ik ja en inderdaad een goede bar. Toch komt die sportkraft bar met verzendkosten 100 euro hoger uit dan de rogue/york bar. Verder is de keus bij Rogue vele malen groter.

Het is betalen en wachten tot de bar binnen is. Hoezo moeilijk?
 
Laatst bewerkt:
Als er nog uit belgië zijn ben ik wel geïnteresseerd. Maar als ik er alleen moet omrijden dan denk ik dat ik het evengoed bij mij kan laten leveren. Wanneer zou je bestellen?
 
Hoeveel verzendkosten denk je te besparen bij samen aankopen? Voor mij is het wel ander half uur (enkel) naar dordrecht om de baar op te halen :o

huidige interesse:
- Sportskraft barbell (450+verzending uit duitsland, weet niet hoeveel)
- Westside power bar (488incl. verzending)
- Ivanko OBX-20 (rond de 660)

b&r bar valt af omdat ik toch een diepe knurl wil :cool:
Hoe zit de capping van de sportskraft barbell ineen? Nog geen foto's gezien van uiteindes.

mc. chick: zou je eens willen vragen aan die kerel hoe het zit met de service/Garantie bij een westside power bar: op de rogue site staat geen garantie, maar dat vind ik nu niet bepaald overtuigend overkomen... :rolleyes:
 
Als er nog uit belgië zijn ben ik wel geïnteresseerd. Maar als ik er alleen moet omrijden dan denk ik dat ik het evengoed bij mij kan laten leveren. Wanneer zou je bestellen?
Kijk wanneer er maar 2 man willen bestellen dan kun je inderdaad beter alleen bestellen maar als er hier 5 of 10 man interesse hebben kan het leuk worden.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 16:24 ----------

Hoeveel verzendkosten denk je te besparen bij samen aankopen? Voor mij is het wel ander half uur (enkel) naar dordrecht om de baar op te halen :o

huidige interesse:
- Sportskraft barbell (450+verzending uit duitsland, weet niet hoeveel)
- Westside power bar (488incl. verzending)
- Ivanko OBX-20 (rond de 660)

b&r bar valt af omdat ik toch een diepe knurl wil :cool:
Hoe zit de capping van de sportskraft barbell ineen? Nog geen foto's gezien van uiteindes.

mc. chick: zou je eens willen vragen aan die kerel hoe het zit met de service/Garantie bij een westside power bar: op de rogue site staat geen garantie, maar dat vind ik nu niet bepaald overtuigend overkomen... :rolleyes:
Heb het gevraagd en westside geeft geen garantie. De rogue bars zijn 1 jaar en pendlay volgens mij levenslang.
Maar die wil je ook niet vanwege de olympic knurl.
 
Die prijzen die je vermeld, is dit als je in het groot besteld of ook als je maar 1 baar besteld?
Is het ook 377€ voor een Rogue power bar als ik het zelf bestel (misschien dat leveringskosten wat meer zijn naar belgië).
 
Ik moest iets van 30 euro shipping bij CoC betalen voor een halter die apart werd verstuurd en een pakketje met een squat suit en swissball. De halter was er 3 dagen na verzending (inclusief zondag) en het pakketje 1 dag.
 
Die prijzen die je vermeld, is dit als je in het groot besteld of ook als je maar 1 baar besteld?
Is het ook 377€ voor een Rogue power bar als ik het zelf bestel (misschien dat leveringskosten wat meer zijn naar belgië).
Verzendkosten voor 1 bar zijn 45,50 euro. Voor 2 bars 57 euro.

De 377 is de prijs voor een enkele bar. En ze verschepen binnen Europa, verzendkosten naar België zullen gelijk zijn denk ik.
 
een goeie halter is echt wat waard, hoe k*t is het als je zo'n goedkope k*thalter hebt om mee te werken, kom net van de training, 'k begeleid handballers met krachttraining, voorslaan en omzetten gaat zooooo k*t met zo'n k*thalter, had nog wel zo'n mooi lijstje met spullen gemaakt, betaalbaar ook... maar het moet altijd weer zo goedkoop mogelijk, met als resultaat dat die jongens dat halterwerk het liefst overslaan.

Goed gereedschap is het halve werk...
 
Zit nu toch te twijfelen over de York B&R bar omdat deze een end cap heeft en ik lees dat soms schijven blijven haken. Daar zit ik toch echt niet op te wachten. De bar is wel heel sterk met 205k PSI, mega stijf en dus ideaal om te powerliften.

De vraag is echter of ik dit ook nodig heb met mijn lifts. De Rogue Power Bar heeft 155k PSI wat gelijk is aan de Sportkraft Power Bar. Die laatste is wel sterker omdat deze 0,5mm dikker is. Toch zullen deze bars meer whip hebben. Een lastige keus.
 
die B&R bar is toch een crossfit bar? lijkt me sterk dat die dan stijver is dan een PL halter?
 
Hoe ik het van verschillende sites heb begrepen bepaald de staalkwaliteit (hoge PSI) en de dikte van de bar de stijfheid van de bar. Een bar met een hogere PSI bij dezelfde diameter zal dus een stijvere bar leveren. Bars van pendlay staan bekend om de fijne whip en deze bars zijn dan ook gemaakt van staal met 166k PSI.

De york b&r krijgt namelijk ook van veel crossfitters het commentaar dat de bar te stijf is voor crossfitt/gewichtheffen. Rogue geeft zelf ook aan dat de bar een allround bar is maar eigenlijk meer geschikt is voor iemand die meer powerlift.

De B&R zal zeker niet stijver zijn dan een IPF bar. Deze bars zijn namelijk gemaakt van nog beter staal.
Eleiko geeft geen info over de staalkwaliteit op haar site.
Ivanko geeft 218k PSI aan.
Verder weet ik niet hoe het bij Leoko, Pallini en Eusaka zit maar ik geloof dat wanneer zij dit certificaat hebben ze allemaal wel rond de waarde van Ivanko zitten.

Deze kwaliteit hebben wij volgens mij niet nodig in onze home gyms en nog altijd zijn de bars zoals de Rogue bars en de Sportkraft bars stukken beter dan wat vaak in gyms ligt.
 
The strength rating of the Eleiko bar is 215 000 PSI. That means that it requires 215 000 pounds per square inch to pull the bar apart! The average Olympic bar usually runs about 130,000 to 150,000 PSI. Research has shown that anything under 190,000 PSI develops permanent bends over time.

Dit gaat om een eleiko WL competition bar, een bar die erg veel whip heeft vergeleken met een PL bar.


This bar is 228cm in length, 140cm between sleeves, 25mm diameter, and 20kg in weight with sharp deep knurling. This bar also does not have center knurling and is rated at 186,000psi.

Dit gaat om een texas deadlift bar, en die heeft echt een extreme whip zelfs vergeleken bij een WL bar. Zelfs daarmee benchen geeft een whip aan de schijven.
 
Dan klopt het toch ook? Die extra whip verkrijgen ze door de bar 1mm dunner te maken. Zowel de WL als de IPF bar hebben dezelfde kwaliteit staal. De IPF bar is 29mm en de WL bar 28mm. Dat is een flink verschil.

Die Texas deadlift bar van 25mm is een foutje, zie op meerdere sites staan dat de bar 27mm dik is. Ik geloof zeker dat die bar een flinke whip heeft.

Ik vind het een lastige keus want de rogue power bar is duidelijk geen echte powerlift bar. Het is een crossfit bar met een center knurl. Hij heeft 155k PSI in vergelijking met de 185k PSI Texas bars maar is dan ook nog 0,5mm dunner. Een hele stijve bar zal het dan niet zijn. De sportskraft zal een stuk stijver zijn met 29mm.
 
De B&R zal zeker niet stijver zijn dan een IPF bar. Deze bars zijn namelijk gemaakt van nog beter staal.
Eleiko geeft geen info over de staalkwaliteit op haar site.
Ivanko geeft 218k PSI aan.
Verder weet ik niet hoe het bij Leoko, Pallini en Eusaka zit maar ik geloof dat wanneer zij dit certificaat hebben ze allemaal wel rond de waarde van Ivanko zitten.

Deze kwaliteit hebben wij volgens mij niet nodig in onze home gyms en nog altijd zijn de bars zoals de Rogue bars en de Sportkraft bars stukken beter dan wat vaak in gyms ligt.

De Sportkraft voldoet ook aan de IPF eisen, er zal dus niet alleen een PSI waarde aan hangen.
 
Dan klopt het toch ook? Die extra whip verkrijgen ze door de bar 1mm dunner te maken. Zowel de WL als de IPF bar hebben dezelfde kwaliteit staal. De IPF bar is 29mm en de WL bar 28mm. Dat is een flink verschil.

Die Texas deadlift bar van 25mm is een foutje, zie op meerdere sites staan dat de bar 27mm dik is. Ik geloof zeker dat die bar een flinke whip heeft.

Ik vind het een lastige keus want de rogue power bar is duidelijk geen echte powerlift bar. Het is een crossfit bar met een center knurl. Hij heeft 155k PSI in vergelijking met de 185k PSI Texas bars maar is dan ook nog 0,5mm dunner. Een hele stijve bar zal het dan niet zijn. De sportskraft zal een stuk stijver zijn met 29mm.

De whip heeft ook met iets anders te maken, iets in die dingen voor de sleeves.
De deadlift bar geloof ik wel dat die 25mm is zal het eens opmeten. Maar die geeft al whip zonder gewicht.
 
De Sportkraft voldoet ook aan de IPF eisen, er zal dus niet alleen een PSI waarde aan hangen.
Hoe kom je daarbij?

De whip heeft ook met iets anders te maken, iets in die dingen voor de sleeves.
De deadlift bar geloof ik wel dat die 25mm is zal het eens opmeten. Maar die geeft al whip zonder gewicht.
Dat zou kunnen maar dat betwijfel ik toch sterk. Men gaat een bar niet dikker maken dan nodig is. Het moment van aangrijpen van de sleeve op de bar kan inderdaad anders zijn waardoor een bar meer gaat doorbuigen.

Mocht de Texas deadlift bar toch 25mm zijn dan maakt dit juist nog meer duidelijk dat het om de verhouding dikte bar en staalkwaliteit gaat. Het is ook niet voor niets dat de 700kg bars van fitness-seller 31mm zijn. Omdat hier een lage staalkwaliteit wordt gebruikt en zo toch de benodigde stijfheid wordt behaald.
 
Back
Naar boven